Ska jag bygga streetfighter...?

Bör jag bygga Streetfighter av denna hoj?


  • Antal röstningar
    0

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Jag har kanske köpt fel hoj! Hua!

Jag har sedan ett par veckor tillbaka en FZR 1000, från -91.
Plockade väck alla kåpor och skulle göra storservice och storrengöring med allt vad det innebar... och jag upptäckte att det var ju massa roligare att köra utan kåpor. :kocko

Jag var förbi Lelles MC, och testade lite andra hojar... bland annat en KTM Duke. :tummenupp

Skitskoj ju!

Nu står jag i ett vägskäl. Jag har inte råd att köpa en Duke i år.. :rolleyes:

Ska jag:
1) Sälja FZR'en och köpa något annat? Maximala kostnaden får vara ungefär vad en FZR kostar. Runt 30', max 35'.
2) Bygga om FZR'en till Streetfighter? Givetvis ska hojen gå att ställa tillbaka till orginalskick - så det blir en ny gaffelkrona med mera..


Grejen som gör att jag tvekar är att hojen är i så fint skick... det liksom sliter i en att inte köra med hojen och de fina kåporna. :huvet

Såhär ser hojen ut:
fzr500x282.gif
 
Last edited:
John skrev:
Jag har kanske köpt fel hoj! Hua!

Jag har sedan ett par veckor tillbaka en FZR 1000, från -91.
Plockade väck alla kåpor och skulle göra storservice och storrengöring med allt vad det innebar... och jag upptäckte att det var ju massa roligare att köra utan kåpor. :kocko

Jag var förbi Lelles MC, och testade lite andra hojar... bland annat en KTM Duke. :tummenupp

Skitskoj ju!

Nu står jag i ett vägskäl. Jag har inte råd att köpa en Duke i år.. :rolleyes:

Ska jag:
1) Sälja FZR'en och köpa något annat?
2) Bygga om FZR'en till Streetfighter? Givetvis ska hojen gå att ställa tillbaka till orginalskick - så det blir en ny gaffelkrona med mera..


Grejen som gör att jag tvekar är att hojen är i så fint skick... det liksom sliter i en att inte köra med hojen och de fina kåporna. :huvet

Såhär ser hojen ut:
fzr500x282.gif
Hej John!
Skruva ihop Yamman, kör en säsong eller två och sköt den som ett barn tills du får läge att kirra en Duke.. :tummenupp
 
Jag är övertygad, jag ska ha högre styre på min bike.
Detta ska ske snarast, väntar på en slant som borde komma snart.
Men jag tänker tills vidare enbart byta styre, dvs ny krona och styre, nytt framlyse modell ducce monster, i övrigt orginal.
Ska köra så ett tag tills jag vet om jag verkligen vill ha en fighter.
Sedan får vi se vad det ger.
Men jag beräknar kostnaden för detta till ca 3 000. Detta förutsätter att jag får tag på lyse beggat för minimalt med stålars.
Klart du ska behålla biken det brukar sällan bli ngr vinstaffärer om man säljer efter ngn vecka bara. Iofs behöver det inte betyda att du går förlust, men allt detta strul med att hitta ngn som vill köpa och sedan hitta nytt.
Det gör sig banne mig inte själv.
//Tobbe
 
Bygg inte fighter av en så fin hoj. Sälj den och köp något sunkigare om du ändå ska bygga fighter. Inget negativt om fighters, gillar själv det stuket, men denna hoj var för fräsch för det...
 
Simp skrev:
Bygg inte fighter av en så fin hoj. Sälj den och köp något sunkigare om du ändå ska bygga fighter. Inget negativt om fighters, gillar själv det stuket, men denna hoj var för fräsch för det...
Bara för att man tar av kåporna och sätter på ett högre styre så blir ju inte hojen i sämre skick.
Eller blir den det diReCkt? :)
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Bara för att man tar av kåporna och sätter på ett högre styre så blir ju inte hojen i sämre skick.
Eller blir den det diReCkt? :)
//Tobbe


den blir ju faktiskt det, du vet man kan faktiskt skruva för mkt. putsbögar nöter ju sönder hojen med allt gnidande. ett mellanting är att föredra. men en sånn fin hoj som killen har borde han nog ta hand om, om den hade vart lagd vore det ju enklare att göra ett val men oavsett brukar värdet sjunka i fighterkostym. =\ även fast det är jävligt ballt å jag självs funderar på ett sådant vinterprojekt.

meeen mitt råd till John är kör på hojen hela säsongen, sen kan du göra som jag på avataren nästa år när du har råd! ;)

och se ut som jag på min profilbild också. =)
 
sajk skrev:
men en sånn fin hoj som killen har borde han nog ta hand om, om den hade vart lagd vore det ju enklare att göra ett val men oavsett brukar värdet sjunka i fighterkostym. =\

Tanken är inte att jag ska sälja den i fighterkostum senare, utan bygga tillbaka den när den ska säljas.. Därav ska det inte bli en massa stora modifikationer...

sajk skrev:
meeen mitt råd till John är kör på hojen hela säsongen, sen kan du göra som jag på avataren nästa år när du har råd! ;)

och se ut som jag på min profilbild också. =)

:kär
 
sajk skrev:
den blir ju faktiskt det, du vet man kan faktiskt skruva för mkt. putsbögar nöter ju sönder hojen med allt gnidande. ett mellanting är att föredra. men en sånn fin hoj som killen har borde han nog ta hand om, om den hade vart lagd vore det ju enklare att göra ett val men oavsett brukar värdet sjunka i fighterkostym. =\ även fast det är jävligt ballt å jag självs funderar på ett sådant vinterprojekt.

meeen mitt råd till John är kör på hojen hela säsongen, sen kan du göra som jag på avataren nästa år när du har råd! ;)

och se ut som jag på min profilbild också. =)
Som han själv säger behöver man ju inte kasta ner kåporna i flistuggen.
Man kan faktiskt skruva tillbaka dom.
Men visst, jag förstår vad du menar.
Kör man som folk så kvittar det ju om man har kåporna på eller inte när man brukar den.
//Tobbe
 
Varför blev det roligare när du bara plockade bort kåporna? Du måste väl ändå höja styret för att det ska bli någon skillnad? Förutom att det blåser mer.

Och tro mig, du kommer få bygga om din FZR1000 aka blysläde ganska mkt för att den ska kännas som en Dke
 
HanneZ skrev:
Varför blev det roligare när du bara plockade bort kåporna? Du måste väl ändå höja styret för att det ska bli någon skillnad? Förutom att det blåser mer.
Bra fråga. Jag har själv ställt mig frågan många gånger.
Av någon anledning blev det roligare...
HanneZ skrev:
Och tro mig, du kommer få bygga om din FZR1000 aka blysläde ganska mkt för att den ska kännas som en Dke

Näää..? :rolleyes:
 
John skrev:
Jag har kanske köpt fel hoj! Hua!

Jag har sedan ett par veckor tillbaka en FZR 1000, från -91.
Plockade väck alla kåpor och skulle göra storservice och storrengöring med allt vad det innebar... och jag upptäckte att det var ju massa roligare att köra utan kåpor. :kocko

helt rätt, SLÄNG KÅPORNA dom suger :arsele
 
Last edited:
Som ja sa utanför Lelles, sälj och köp en motard!
(Det var jag som hämtade ut min 660 efter service)

Om du inte ligger och kuskar långsträckor med hojen så köp en motard.
Hanterbarheten och lekfaktorn är på topp konstant :banana
Blysläden du har nu kommer bli roligare som SF men den kan aldrig bli lika kul :)
 
För att citera en välkänd* profet....."Kåporna får färre repor i garaget"





*=Välkänd och välkänd...Han finns här på sporthoj i alla fall...
 
Last edited:
OJ!!! så där fin har jag inte sett den där hojen på ett par år.. kul att det e nån som sköter den nu..
 
Tycker den är snygg för sin ålder! Köp ett slip-on och tuta och kör! Var glad för det du har! :tummenupp
 
John skrev:
Jag har kanske köpt fel hoj! Hua!

Jag har sedan ett par veckor tillbaka en FZR 1000, från -91.
....

Nej nej nej, bygg ingen fighter av en sån skönhet.

Köp en rishög om du ska bygga street-fighter denna är för fin för att slaktas.


:tummenupp
 
M:et skrev:
Som ja sa utanför Lelles, sälj och köp en motard!
(Det var jag som hämtade ut min 660 efter service)

Om du inte ligger och kuskar långsträckor med hojen så köp en motard.
Hanterbarheten och lekfaktorn är på topp konstant :banana
Blysläden du har nu kommer bli roligare som SF men den kan aldrig bli lika kul :)

Ahaaa... så det var du. :tummenupp

Maverick skrev:
OJ!!! så där fin har jag inte sett den där hojen på ett par år.. kul att det e nån som sköter den nu..

Hehe. Du skulle sett det M:et såg utanför Lelles. Då var det en Ratbike av högre rang..
Smutsig + helt utan kåpor. :Bugar
 
John skrev:
Hehe. Du skulle sett det M:et såg utanför Lelles. Då var det en Ratbike av högre rang..
Smutsig + helt utan kåpor. :Bugar

Jag kan bara instämma :)
Jag hade svårt att koppla ihop att hojen på bilden var den som jag såg utanför Lelles :tungan

Men som nybiten motardist så kan jag bara rekomendera motard.
Visst, jag saknar att inte kunna sticka iväg till Stockolm och åka med kompisarna där.
Men jag har aldrig haft så kul, hela tiden, som jag har på motarden.
Och när jag sen börjar kolla på kostnaderna så skrattar jag hela vägen hem, det är ju gratis att åka motard :banana
 
John skrev:
Hehe. Du skulle sett det M:et såg utanför Lelles. Då var det en Ratbike av högre rang..
Smutsig + helt utan kåpor. :Bugar

Hhaha.. det e väl så där jag har sett den hojen i två år.. trodde faktiskt att den såg ut så där.. o att det inte fanns någon lack där under.. :D :gnissla
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top