Ska jag börja plugga eller söka nytt?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Jag vill ha ett nytt jobb men jag vet fan inte vad jag ska pyssla med.
I grund och botten är jag kock, har 3 års gymnasieutblindning som restaurangkock och några års yrkeserfarenhet.

Men, jag är less på detta så det gör helst bort.

Jag har annars jobbat som redaktör på ett "motorförlag" i ett år så viss erfarenhet av fotografi samt artikelskrivning har jag.

I dagsläget kör jag 2D fräsning på en cnc-fräs. Lärde mig fräsen och datorn på plats.

Jag gillar praktiska jobb och har lätt att ta efter och lära mig nya saker.
Nu är alltså frågan vad jag ska göra nu. Att jag inte vill jobba med det som jag är utbildad till gör ju att jag inte har nån direkt botten att stå på när jag ska söka jobb inom andra brancher.

Så, vad skulle ni ha gjort.

a) Sökt nytt jobb inom annan bransch än vad jag tidigare har provat på?
Visst det är svårt att få jobb på detta vis men det kan ju va kul å kämpa lite iofs och man får ju lära sig nya saker istf att sitta i skolbänken..mer lön direkt också förutsatt att man hittar jobb förstås.

b) Plugga plugga plugga, skaffa en ny grund och satsa på detta för resten av livet? :gnissla

I need inspiration/vägledning!

Jaa du detdär var en fråga det, funderar själv på samma sak, men istället för att jobba håller jag på med ekonomi studier för att jag inte har nåt bättre för mig.
Skulle jag veta vad jag vill göra med mitt liv skulle jag satsa på det, så mitt råd är att om du vet vad du vill/känns rätt go for it, man lever bara en gång och att slita ut sig på ett jobb man inte gillar verkar vara ganska beprövat, resultatet är ok men nån större mening med det verkar saknas... lycka till

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg