Ska inte en 1000rr vara bra mycket snabbare än 929?

Ja X11Rider du kör den bästa hojen.. :såjaponken

Han på 929an har mycket högre utgångs hastighet ur kurvan.. Kan ju vara rätt avgörande. Sen som tidigare nämnt så kan ju han på RR hojen ha tagit det lite lugnt.

/Petai
 
Ja X11Rider du kör den bästa hojen.. :såjaponken

Han på 929an har mycket högre utgångs hastighet ur kurvan.. Kan ju vara rätt avgörande. Sen som tidigare nämnt så kan ju han på RR hojen ha tagit det lite lugnt.

/Petai


Fan va alla är roliga här... :arsele

hehe... Jag förväntar mig att en 1000rr är bra mycket kvickare än
929:an fore väl fan annars.

Men förklaringarna är ju fantastiska. "han på rr hojen tar det lugnt"
Men han drar ändå upp den 280 knyck innan han släpper? kör han halvgas då eller?

Jag tyckte bara att det var lite skumt att avståndet inte ökar mer mellan hojarna mellan 150-280 båda hojarna ger ju järnet på rakan.

skit i utgångshastighet m.m. man ser också tydligt att 929:an bromsar senare på slutet av rakan (antagligen är han bättre förare) men det är inte det jag undrar över...

När båda kommit ut ur kurvan och är en bit in på rakan så menar jag bara att avståndet inte ökar mellan hojarna, att 1000rr inte skapar en större lucka till 929:an trots att båda uppenbarligen gasar fullt.
 
Fan va alla är roliga här... :arsele

Välkommen till sporthoj!

När båda kommit ut ur kurvan och är en bit in på rakan så menar jag bara att avståndet inte ökar mellan hojarna, att 1000rr inte skapar en större lucka till 929:an trots att båda uppenbarligen gasar fullt.

Det finns ju massor med faktorer som påverkar detta.. utväxling, drevning, varvtal, växel, sittställning..

En bra förare på en 600:a som alltid ligger på 15000rpm drar ju en sämre förare på en 1000 som ligger på en högre växel på typ 7000rpm utan några större svårigheter även om båda håller full gas.. (obs: detta är ett exempel)

Sen ska man komma ihåg att även 929 är en jävligt fin hoj.... Men visst, på en oändligt lång raksträcka så skulle ju 1000rr dra ifrån..
 
Last edited:
Utgångshastigheten är helt avgörande. Eftersom vi inte snackar tändkulemotorer såkan det vara så att 929 befinnder sig just på det varvet där vridet är som högst medans 1000rr:n inte gör det . Vem vet? Samt att 1000cc inte har så himmla mycketmer effekt.
 
Tror tyvärr att diskussionen är meningslös. Vi vet inte hur mycket någon av dem gasade. Jag skruvar inte alltid rullen i botten ut på rakorna, men accelerar ändå kraftigt. Det kanske till och med är så att 1000-killen ser sin snabbare kompis bakom sig och väljer att hålla emot lite lite lite för att släppa förbi honom och slippa flåset i nacken, men "råkar" ändå gasa lite för mycket?

Jag har iaf inte en janne med min 919 emot kompisens 954 på rakan om vi tokgasar.
Och tyvärr är han snabbare i kurvorna oxå :(
 
Fan va alla är roliga här... :arsele

hehe... Jag förväntar mig att en 1000rr är bra mycket kvickare än
929:an fore väl fan annars.

Men förklaringarna är ju fantastiska. "han på rr hojen tar det lugnt"
Men han drar ändå upp den 280 knyck innan han släpper? kör han halvgas då eller?

Jag tyckte bara att det var lite skumt att avståndet inte ökar mer mellan hojarna mellan 150-280 båda hojarna ger ju järnet på rakan.

skit i utgångshastighet m.m. man ser också tydligt att 929:an bromsar senare på slutet av rakan (antagligen är han bättre förare) men det är inte det jag undrar över...

När båda kommit ut ur kurvan och är en bit in på rakan så menar jag bara att avståndet inte ökar mellan hojarna, att 1000rr inte skapar en större lucka till 929:an trots att båda uppenbarligen gasar fullt.

Va e det du inte förstår, man ser ju tydligt att 929 kommer ikapp, då drar 1000rr på så 929:An inte kommer om, i det läget spelar det ingen roll om du har en gammal 929 eller en ny 1000rr eller för den delen en RSV4 t.ex...
 
Fy faan vad skönt att det inte vart en s1000rr diskussion! Blev lite orolig när jag såg rubriken på tråden. Om så hade varit hade väl rena helvetet brutit ut här...PUH!:Bugar:Bugar:fyllisar
 
jag har en 929:a 01 och en 1000 RR 06:a och det är stor skillnad efter 240 km då händer det inte mycket med 929:an


[
 
Han längst fram slog ju inte på förrän han såg att 929an var på G...

Var det bara jag som såg det eller? Kan inte va möjligt... :)

Det kunde lika gärna vart en 600a och en 1000cc, det är inga monsterskillnader rakt fram, speciellt inte om den 600an skulle slå på före.



Förutom att dom troligen låg på olika växlar och slog på gasen på helt olika ställen.

Råkade tydligen klicka minus på ditt inlägg av misstag. Sorry!
 
1000 killen ser ut att vara på sitt uppvärmningsvarv, hinner kolla bak och lita åt sidan, ..sitter allmänt upprätt och puttrar på 3an vilken jag också skulle gjort :D ...innan det är dax att släppa loss monstret !
 
Luftfuktigheten var >53.7% och då går BMW-n automatiskt ner på regn-mode....:D
 
- F*n... han ligger ju och segar mellan 3-5k rpm i kurvorna. Funkar inte växellåddan eller?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top