ska inskaffa hoj,beslutsångest!!!

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
valet står mellan 2 hojar:

cbr 600 rr 2003
eller

gsxr 600 2004

ni som kört båda:

hurskiljer det sig i körning,köregenskaper?(är inte så lång)'

å försäkringsmässigt(verkar som om cbr:n e billigast i förs med if märkesförsäkring) är 27 haft kortet sen aug -06 bor i gbg.

har även funderingar på import från england då jag kan få en hoj hemtransporterad med fartyg för mellan 2000-1500kr

mvh

självklart får alla svara å inte bara dom som kört/testat båda hojarna!
Det finns ingen osm kan ge dig ett vettigt svar. Du måste prova båda själv vilken som passar dig bäst. Att en anonym person här gillar hondan bäst betyder inte att det är den som passar dig bäst. Sen skall du veta att folk alltid röstar på sina egna hojar.

Eftersom hojarna du väljer mellan ligger i samma klass/typ och årtalen
är rätt nära varandra så är det inte mycket som skiljer.
Så jag skulle ge dig rådet att välja den som du tycker ser bäst ut (utseende/färg) och om du prov suttit eller ännu bättre kört båda så känner du säkert vilken som känns mera rätt.

Det finns ingen osm kan ge dig ett vettigt svar. Du måste prova båda själv vilken som passar dig bäst. Att en anonym person här gillar hondan bäst betyder inte att det är den som passar dig bäst. Sen skall du veta att folk alltid röstar på sina egna hojar.

jag har en Yamaha jag skulle nog ha valt Gixxern

Har haft en cbr600rr -04, som var en jättebra hoj, Men den är lite tråkig vad gäller körställning, och karaktär.

Suzukin är nog hetsigare och sportigare än vad cbr'en är.
Jag hade valt suzukin.

:tungan Jag håller med axelsson_vpg.

Hondan fick kritik för klent register och mjuk fjädring i tester från aktuella år. Båda har 5-års garanti och borde vara jämnbördiga kvalitetsmässigt.
Jag ska erkänna att jag inte kört dessa modeller själv, utan bara förlitar mig på testresultat i detta seriösa proffsutlåtande.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard