Ska fixa med A2 Kort

Nextpro

Ny medlem
Gick med
9 May 2023
Hoj
Ingen ännu
Tja! Jag är 19 och tänkte fixa med ett A2 kort och MC inom detta år nån gång, och jag undrar vad som liksom är värt att köpa som första hoj, jag har nog råd med en hoj på runt 65-80 tusen. Vad skulle ni rekommendera som förstahoj? (Jag föredrar utseendet och vill ha en sporthoj) Och är det värt att köpa helt nytt från ett företag eller kan man köpa första hoj som begagnad? Alla tips godtas!
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Skulle inte gå all-in på första hojen. Du kommer ändå vilja byta efter ett år. Köp en begagnad, så har du chans att få igen pengarna.
Med tex en ninja 400 eller yamaha r3 kan man ha väldigt kul på kurviga småvägar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har du övrig utrustning som mc-ställ, stöävlar o sånt? Om inte skulle jag lägga en slant på det.
Och jag hade gärna sett att Kawa släppte zx4r i åjråpa för a2, men det har de ju inte gjort så då får väl de lite mindre roliga hojarna med parallellywin eller singel vara näst bäst. Ninja 400, cbr500, rc390 och de hojarna. Vet inte om rs660 finns som a2 annars kunde ju den kanske vara något.
Men som andra sagt, bättre att inte köpa fabriksnytt, du kommer vilja byta så fort du får köra A och då är det ju trevligt att få igen då mycket av köpepengen som möjligt.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top