Ska en granne/normal människa kunna hantera detta?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Yoo...

Ska ha lite 20-års partaj snart. Bor i ett radhus/tvillinghus. På toppen av det har vi ett par ganska nyinflyttade grannar (de har aldrig ens velat hälsa). De är lite mysko människor (muslimer på nåt hörn kanske?). Vet att de andra grannarna gärna skulle velat skjuta deras fåglar, då de har haft ute dessa i sina burar på altanen ända in mot senhösten (Papegoj-liknande...). De gillar inte kyla vad jag antar, och därför har de ofta på natten väsnats väldigt mycket.

I vilket fall som helst ska jag ha lite :yoparty ikväll. Såklart kommer ju musik spelas. Men inte fasligt högt att deras tavlor åker ner, utan bara lite lätt poppande. Anar att lätt bas kommer slinka igenom (dvs att man högst kan ana att de spelar musik).

Senast jag poppade lite, 2 väggar emellan deras hus så hörde jag att de dunkade till hårt genom väggen. Alltså kan jag ana att de inte gillar särskilt mycket mänsklig kontakt. :tungan

För att komma till saken, självklart tycker jag att man inte ska spela så grannarna störs vid sena tider när folk sover. Men annars, kan tänka mig att man normalt kanske vrider ner musiken vid 23. Innan det tycker jag personligen inte att grannarna kan kräva en att stänga av musiken när kvällen är alldeles för ung?

(De har inte småbarn eller så, tror de bor själv eller så är deras "grabb" på 30 bast där väldigt ofta)

Skål! :fyllisar

Sätt upp en lapp i trapphuset. Jag kommer ha lite fest ikväll, så ni övriga boende vet om det.

Sen är det bara spela på fram till 23, sen sänka volymen lite grann.
Inget att bry sig om, låt dom dunka hur mycket dom vill i väggen.

Sätt upp en lapp, som MR Q sa. Skulle det bli nåt tjafs sedan, så tar du med dig alla dom andra grannarna, och kontrar med att deras pjåddar (fåglarna) håller ett jävla liv på altanen.

Här har du en bra mall för en trapphuslapp!

medddelna2%20trapphus%20%20-%20Eva.jpg

Ska med ha fest idag, i föreningslokal på källarplanet.
Har förberett:
1.Vridit ner basen rätt bra, fast det ska väl nån jävel pilla på sen säkert.
(det är ju den som hörs genom väggar)
2.Satt upp lapp i trapphuset, förvarnat om förestående 25års-partaj.

De som bor över lokalen hälsar knappt, de är jag mest orolig över, hoppas dom inte är hemma. Snett över bor en tant 80+, kan med bli strul..

En lördag tycker jag man ska få festa rätt länge utan att folk klagar..

Fortsättning följer.. :fyllisar

Ha inte högtalaren direkt på golvet utan fixa någon mjukt som den står på. Möbeltassar, högatalarställ med tassar, telefonkataloger eller liknande. Minskar basvibrationerna i huset och ger bättre ljudkvalité eftersom det är högtalarna som ska vibrera, inte tavlorna.

För fan, man måste få leva! Tassa runt och inte störa hela jävla tiden. Varför ska det alltid vara tyst i Sverige?

Tycker det är sjysst att förvarna med lapp i lådan/trapphus, men gör inga avkall på festen.

Kommer ihåg när jag flyttade in i min andra lägenhet i Örebro, inte en käft i huset över 35 och alla tyckte om att festa.
På lördagar kunde man vandra från dörr till dörr och ta sig ett par kalla.
Om någon glömde tvätt i tvättstugan så var den ihopvikt på ett bord (inte kastad i ett hörn). PERFEKT, tills gubbjäveln flyttade in.

Arga lappar i trapphuset blev standard, tvätt på golvet och utskällningar i trappen.
Körde över gubbfans cykel när jag skulle flytta! Moahahaha!!!

Revenge is sweat.

Trådlösa hörlurar, se till att alla köper samma märke bara så ni kan köra med en sändare.

Jag kan se det framför mig när 20 pers festar med hörlurar på sig. :hihi

:banana

Gör lite "fördrinkar" och knacka på hos alla grannar o bjud på o säg att ni ska ha fest o fråga hur länge de kan stå ut med lite ljud och säg att de bara e o komma upp om det blir för högt

Trådlösa hörlurar, se till att alla köper samma märke bara så ni kan köra med en sändare.

Jag kan se det framför mig när 20 pers festar med hörlurar på sig. :hihi

:banana
Preskriberat:
En "kompis" hade lite folk hemma.
Brassade.
Emedan man blir översensitiv, så vreds ljudet ner på stereon till en viskning.
Stillsam konversation.
Knackar på dörren.
Granne vill låna groggvirke.
Lägenhetsinnehavaren öppnar (med springor till ögon) dörren.
Visar en mörk och tyst lägenhet.
"Å - Väckte jag dig?"
"Nädå - Jag har fest!"

Preskriberat:
Brassade.
Stillsam konversation.
Knackar på dörren.
"Å - Väckte jag dig?"
"Nädå - Jag har fest!"

Jag förstår inte :va :confused:

Preskriberat:
Brassade.
Stillsam konversation.
Knackar på dörren.
"Å - Väckte jag dig?"
"Nädå - Jag har fest!"

HAHA!: :cpparty

Hittills har de inte klagat!!1:fyllisar

Verkar iaf vara normala mäniskor här! :banana

(efter ansträngande att stava... typ rätt...)

Jag brukar lägga min baslåda ner så den spelar ner genom golvet. När det sen knackar i mitt golv så vet jag att det är dags att sänka en smula. Att man sen chockhöjer en timma senare akompanjerat av några airbombs ut genom fönstret är en annan sak :banana

*/ ?>
Back