crossniklas
Scooterbög
Yoo...
Ska ha lite 20-års partaj snart. Bor i ett radhus/tvillinghus. På toppen av det har vi ett par ganska nyinflyttade grannar (de har aldrig ens velat hälsa). De är lite mysko människor (muslimer på nåt hörn kanske?). Vet att de andra grannarna gärna skulle velat skjuta deras fåglar, då de har haft ute dessa i sina burar på altanen ända in mot senhösten (Papegoj-liknande...). De gillar inte kyla vad jag antar, och därför har de ofta på natten väsnats väldigt mycket.
I vilket fall som helst ska jag ha lite
ikväll. Såklart kommer ju musik spelas. Men inte fasligt högt att deras tavlor åker ner, utan bara lite lätt poppande. Anar att lätt bas kommer slinka igenom (dvs att man högst kan ana att de spelar musik).
Senast jag poppade lite, 2 väggar emellan deras hus så hörde jag att de dunkade till hårt genom väggen. Alltså kan jag ana att de inte gillar särskilt mycket mänsklig kontakt.
För att komma till saken, självklart tycker jag att man inte ska spela så grannarna störs vid sena tider när folk sover. Men annars, kan tänka mig att man normalt kanske vrider ner musiken vid 23. Innan det tycker jag personligen inte att grannarna kan kräva en att stänga av musiken när kvällen är alldeles för ung?
(De har inte småbarn eller så, tror de bor själv eller så är deras "grabb" på 30 bast där väldigt ofta)
Skål!
Ska ha lite 20-års partaj snart. Bor i ett radhus/tvillinghus. På toppen av det har vi ett par ganska nyinflyttade grannar (de har aldrig ens velat hälsa). De är lite mysko människor (muslimer på nåt hörn kanske?). Vet att de andra grannarna gärna skulle velat skjuta deras fåglar, då de har haft ute dessa i sina burar på altanen ända in mot senhösten (Papegoj-liknande...). De gillar inte kyla vad jag antar, och därför har de ofta på natten väsnats väldigt mycket.
I vilket fall som helst ska jag ha lite
ikväll. Såklart kommer ju musik spelas. Men inte fasligt högt att deras tavlor åker ner, utan bara lite lätt poppande. Anar att lätt bas kommer slinka igenom (dvs att man högst kan ana att de spelar musik).Senast jag poppade lite, 2 väggar emellan deras hus så hörde jag att de dunkade till hårt genom väggen. Alltså kan jag ana att de inte gillar särskilt mycket mänsklig kontakt.

För att komma till saken, självklart tycker jag att man inte ska spela så grannarna störs vid sena tider när folk sover. Men annars, kan tänka mig att man normalt kanske vrider ner musiken vid 23. Innan det tycker jag personligen inte att grannarna kan kräva en att stänga av musiken när kvällen är alldeles för ung?
(De har inte småbarn eller så, tror de bor själv eller så är deras "grabb" på 30 bast där väldigt ofta)
Skål!