Ska du till Rörken imorgon 12/9?

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Jag åker från Haninge till Rörken imorgon för att åka knix. Jag undrar om det är någon som vill göra sällskap och kanske vet nån roligare väg upp än E4:an?

Tänkte starta vid 8 tiden imorgon från södermalm. Bor på ringvägen korsningen rosenlundsgatan.

Inskrivningen startar vid 9-tiden har jag för mig, och det är drop-in.

Va inte tillräckligt snabb där.... :)

Inte vart på nått innan är det db krav oxå?

Ja.. tror det är 95db på rörken.. minns inte.. men jag tycker att det är ganska ovanligt att nån låter så mkt att de får åka hem.. (jag kan köra med slipon som låter rätt bra utan problem).. det är ju inte direkt så att man kör på varvstoppet..

tips till er som ska dit.. OM det är bra väder.. se till att vara där i goood tid innan.. på somrarna är det 2h för att vara något sånär säker som gäller.. men det kan nog vara lite väl nu när folk börjat ställa av..

det är inte kul att åka från södra sidan av sthlm och inte få väst.. tro mig :)

Körde förra helgen och då fanns det platser kvar fast det var helt OK väder. Kom också vid 9 när dom öppnade och det var inte direkt trängsel då.

ska tyvärr inte dit själv, har annat att göra men kanske kikar förbi och tittar lite..men tänkte tipsa om en rolig väg sista biten istället för att kräma e4an/288an..sväng av andra infarten vid Uppsala efter E4an och följ väg 282 mot almunge och sväng sedan vänster efter (5km?) skyltning bärby (där börjar den roligare vägen) och kör den ända fram tills du kommer till rasbo kyrka. Där kommer man ut på 288an men sväng vänster mot Uppsala och kör (uppskattat 6-7 km) så kommer man till hovgården/motorstadion/rörken eller vad de skyltar..Om inte annat så prova den vägen hem..ganska rolig kurvig 70 väg :)
ursäkta en flummig vägbeskrivning men är lite för trött :p
När det gäller dB-gräns så är det 95 dB som gäller men jag har alltid mina akra på utan dB-killers och har inte blivit varnad än så länge iaf...men man ska nog undvika att köra varvstopp på rakan :)

Se till att kedjan är korrekt spänd. Dom brukar vara snudd på övernoga ibland på besiktningen...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!