Ska du till Gotland under Lelleveckan?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Är det fler än jag som tänkte titta över till Gotland under Lelleveckan?
Det blir första gången jag är där under Lelleveckan. Är det något som man inte bör missa?
Jag åker främst dit för att piska lite bana, men banan stänger ju vid 4-5.

Vad gör man då?

du undviker alla gotlänningar som lägger ut spikmattor för att hindra galna hojåkare att dåna förbi i deras annars så lugna tillvaro.

Ja jävlar, vad gör man på gotland om man inte åker på ringen. Är man kulturellt intresserad finns många museér, kyrkor och konstgallerier runtom ön. Badstränder finns för alla smaker, sten, berg, sand you name it. Kalkbrott som "blå lagunen" är fint att åka till och ligger nära gotland ring (skjut mig inte mina landsmän nu för att jag berättar om våra sista undangömda oaser)

Gasa helvete på gotland är inte att rekommendera, finns få sträckor som är tillräckligt bra, vägarna är rätt dåligt underhållna med div. grus och gropar och det är inte sällan man möter en häst eller tre eller råkar skrämma slag på allehanda boskap vilket knappast är så uppskattat. Dessutom hinner du ju inte njuta av vår vackra natur.:hihi

Alltså det finns så sjukt mycket informationssidor om gotland om du söker, och ingenting är inte utexponerat så du missar inga "pärlor" om du kollar där iallafall. Det finns ett par stränder som gotlänningarna själva flyr till under högsäsong men vägbeskrivning dit kommer du knappast fatta någonting av. Det är dolt i mörker :)

Herre gud ,det är ju mitt i sommarn.Finns mycket att gör....Tro mig.:yoparty

//En öbo

Tja Listan kan man göra oändlig

*Bada i blå lagunen (nära ringen).
*Supa skallen i små små bitar.
*Finns gott om fina krokiga vägar över hela ön
*Hänga på kajen äta glass och titta på stekare (dock är dom flest stekare där v29)
*Titta på raukar
*Klubba lamm
*Leta upp en bonde som säljer gotlandsdricka
*Trycka i sig en fish & chips på Black Sheep Arms
*fråga varenda jävel du ser hur lång muren är.
*mm osv etc...

@ schizophrana
Hmm, jag tror att du missförstod mig lite...

Jag har varit på Gotland ett par ggr per år i 4 år nu och åkt hoj.

Jag undrade mest om det händer något spännande just under Lelleveckan. Jag hörde att Lelle-campingen är lite whitetrash där gamla bikers med gynstolar samlas.

Något speciellt måste väl hända under just den veckan?

Det där med spikmattor har jag aldrig hört talas om :O Har det hänt?

Last edited:
Kalkbrott som "blå lagunen" är fint att åka till och ligger nära gotland ring (skjut mig inte mina landsmän nu för att jag berättar om våra sista undangömda oaser)

Undangömd njae har nog aldrig träffat en gotlänning vid lagunen.
Måsjävlar brukar det dock vara gott om !

Undangömd njae har nog aldrig träffat en gotlänning vid lagunen.
Måsjävlar brukar det dock vara gott om !

Åh fy, jag är där sällan (är ifrån sudret) men då har det varit få fastlänningar. Jag kanske har haft tur då att slippa undan :)

@ schizophrana

Jag undrade mest om det händer något spännande just under Lelleveckan. Jag hörde att Lelle-campingen är lite whitetrash där gamla bikers med gynstolar samlas.

verkar som resten av folket också missförstått isf. Står väl också på nån hemsida antar jag. Brukar vara en vecka där folk bara super och mellan bakfyllan och fyllan kör hoj och skrämmer ungar på vattenland.

Last edited:
@ schizophrana

Nej Gynstolarna är det inte så många av. Mest plastraketer och motarder nu för tiden så ta med mycket extra däck och körböna runt hela campingen på kvällarna som alla andra är mitt tips. Sen efter det när vakterna hotat att kasta ut sig så super du ner dig med resten av oss andra och kräks på vakbilen.:banana
Nej men fan det är ju kvällarna och alla evenemang på campingen som är roligast.

(är med gotlänning som flytt ön)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing