Ska det vara så!!!

*Madmax*

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
R1 -00
Tja. kan någon säga mig om det är någon skillnad på R6 -99 och R6 -01 när det gäller olje byte. :va Allså om det går i mer olja i en 01-a än 99-a. tacksam för svar snarast. mvh Nicke.

Ronja skrev:
Tja. kan någon säga mig om det är någon skillnad på R6 -99 och R6 -01 när det gäller olje byte. :va Allså om det går i mer olja i en 01-a än 99-a. tacksam för svar snarast. mvh Nicke.
ÖHHH kolla i instruktionsboken om du har en....

yonsson skrev:
öööööh det e ju jävligt ofta man har två instruktionsböcker till två olika hojar hemma :rolleyes:
Tog bara för givet att han bytat från en 99:a till en 01:a. Eller var jag för snabb där kanske? Annars skulle jag chansa på att det är mer olja i 01:an.....

Nej jag har en 99-a men kompisen har en 01-a och det gick i ca 3,9l i hans hoj men i min fick jag ej i så mycket! så nu undrar jag om det är jag som är dum i huvvet el om det är skillnad på dessa! :hihi

Ronja skrev:
Nej jag har en 99-a men kompisen har en 01-a och det gick i ca 3,9l i hans hoj men i min fick jag ej i så mycket! så nu undrar jag om det är jag som är dum i huvvet el om det är skillnad på dessa! :hihi
Bytte du filter med?
Så inte skillnaden ligger i att du bytte filter men inte din polare.
//Tobbe

på en -03 är det 3.4l totalt om det nu hjälper...

...och du skall dra filtret med 17Nm (klubben för värdelöstvetande!)

EDIT:
Så här står det:
Total amount 3,4l
Without oil filter cartride replacement: 2,4l
With oil filter cartride replacement: 2,6l

Betyder det 0.8 liter ligger kvar i motorn när man har olje pluggen borta och filtret av :va

Last edited:
jajja men jag bytte filter, Men man kan ju inte göra mer än att ta bort olje filter och lossa olje plugg. sen i med ny olja och filter. Och filtret skall väl dras för hand.... kanske lite till. men men får la hoppas att någon vet svaret snart mvh Nicke.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet