Ska det vara så!!!

*Madmax*

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
R1 -00
Tja. kan någon säga mig om det är någon skillnad på R6 -99 och R6 -01 när det gäller olje byte. :va Allså om det går i mer olja i en 01-a än 99-a. tacksam för svar snarast. mvh Nicke.

Ronja skrev:
Tja. kan någon säga mig om det är någon skillnad på R6 -99 och R6 -01 när det gäller olje byte. :va Allså om det går i mer olja i en 01-a än 99-a. tacksam för svar snarast. mvh Nicke.
ÖHHH kolla i instruktionsboken om du har en....

yonsson skrev:
öööööh det e ju jävligt ofta man har två instruktionsböcker till två olika hojar hemma :rolleyes:
Tog bara för givet att han bytat från en 99:a till en 01:a. Eller var jag för snabb där kanske? Annars skulle jag chansa på att det är mer olja i 01:an.....

Nej jag har en 99-a men kompisen har en 01-a och det gick i ca 3,9l i hans hoj men i min fick jag ej i så mycket! så nu undrar jag om det är jag som är dum i huvvet el om det är skillnad på dessa! :hihi

Ronja skrev:
Nej jag har en 99-a men kompisen har en 01-a och det gick i ca 3,9l i hans hoj men i min fick jag ej i så mycket! så nu undrar jag om det är jag som är dum i huvvet el om det är skillnad på dessa! :hihi
Bytte du filter med?
Så inte skillnaden ligger i att du bytte filter men inte din polare.
//Tobbe

på en -03 är det 3.4l totalt om det nu hjälper...

...och du skall dra filtret med 17Nm (klubben för värdelöstvetande!)

EDIT:
Så här står det:
Total amount 3,4l
Without oil filter cartride replacement: 2,4l
With oil filter cartride replacement: 2,6l

Betyder det 0.8 liter ligger kvar i motorn när man har olje pluggen borta och filtret av :va

Last edited:
jajja men jag bytte filter, Men man kan ju inte göra mer än att ta bort olje filter och lossa olje plugg. sen i med ny olja och filter. Och filtret skall väl dras för hand.... kanske lite till. men men får la hoppas att någon vet svaret snart mvh Nicke.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT