Ska det vara så slött?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag var ute och körde 640 från 02 rätt original idag (kanske helt eftersom jag inte vet hur pipan ska se ut) men jag tyckte att den var väldigt trött. Orkade upp på bakan på 1:an men inte 2:an. drog skapligt till 150 sen var det stopp. Givetvis är det skillnad mellan 640/625/660 men skillnaden är väl inte milsvid?
Har jag bara för stora förväntningar? Chassit var jäkligt trevligt i stan så där fanns inga tveksamheter.

150 enligt mätare?
där gjorde min 180 den skulle vart lite nerdrevad.. va precis så den inte gick upp på 2an...men jag har oså tyngd :D
det blir lite skillnad med alla "trimgrejer".
o vad jag hört så går 660 bättre o 625 antar jag :)

Blip skrev:
Jag var ute och körde 640 från 02 rätt original idag (kanske helt eftersom jag inte vet hur pipan ska se ut) men jag tyckte att den var väldigt trött. Orkade upp på bakan på 1:an men inte 2:an. drog skapligt till 150 sen var det stopp. Givetvis är det skillnad mellan 640/625/660 men skillnaden är väl inte milsvid?
Har jag bara för stora förväntningar? Chassit var jäkligt trevligt i stan så där fanns inga tveksamheter.

Min går lätt upp på tvåan och med lite ryck på trean, toppfart vet ja inte men har varit uppe i 170 enligt mätaren men det är helt ointressant tycker jag. 660 och 625 går värre men det är väl framför allt att de är lättare o smidigare som gör den största skillnaden jämfört med 640.

Honung skrev:
Min går lätt upp på tvåan och med lite ryck på trean, toppfart vet ja inte men har varit uppe i 170 enligt mätaren men det är helt ointressant tycker jag. 660 och 625 går värre men det är väl framför allt att de är lättare o smidigare som gör den största skillnaden jämfört med 640.

Okay det låter ju lite bättre än den jag körde. Toppfarten är för mej främst intressant för att få en känsla för hur hojen kommer att gå runt 120 där man ofta ligger och kör på småvägar och motorväg.

Jag tyckte att det vibrerade ordentligt i fotpinnarna till en början, man vande sig rätt snabbt i alla fall. Tyvärr kändes även tanken rätt fet på 640:in. I det stora hela en väldigt trevlig hoj var min uppfattning. Något smidigare än min gamla TT. Nästa vecka blir det troligen köp på antingen 625 eller 660. Det verkar som att det kan bli en trevlig sommar :)

Last edited:
Blip skrev:

min går lätt upp på 1-2-3, 4:an går oxå fast inte lika lätt..
kanske behöver bättra på tekniken bara :confused:

MD skrev:
min går lätt upp på 1-2-3, 4:an går oxå fast inte lika lätt..
kanske behöver bättra på tekniken bara :confused:

Ja absolut, tekniken var helt obefintlig. Det jag menar är att den inte lättade på gas på övriga växlar. Jag provocerade inte stenhårt på tvåan dock men jag tyckte nog att den skulle rest lättare än den gjorde. Åka på bakan känns rätt viktigt för mej och så behöver man mycket pulver när man är så feg för det som jag är :D

Blip skrev:
Ja absolut, tekniken var helt obefintlig. Det jag menar är att den inte lättade på gas på övriga växlar. Jag provocerade inte stenhårt på tvåan dock men jag tyckte nog att den skulle rest lättare än den gjorde. Åka på bakan känns rätt viktigt för mej och så behöver man mycket pulver när man är så feg för det som jag är :D

ok, kommer faktiskt inte ihåg om min lättar på 2:an oxå, har aldrig sett det roliga i att gasa upp en hoj när det finns koppling :tomten

ställ dig på på bakskärmen så kanske den reser sig på 2:an med gas :D

Blip skrev:
En helt orginal 640 -02 kan du inte förvänta dig så himla mycket mer av. Å andra sidan så går det att med rätt enkla medel att få den å gå bättre.

Standardfix 1A är slipon/helsystem, öppna luftburken och bestycka om fuggen. Gör det så har du mer å leka med.

.

Spider skrev:
En helt orginal 640 -02 kan du inte förvänta dig så himla mycket mer av. Å andra sidan så går det att med rätt enkla medel att få den å gå bättre.

Standardfix 1A är slipon/helsystem, öppna luftburken och bestycka om fuggen. Gör det så har du mer å leka med.

.

Jo fast grejen är att jag vill ha 625 alt. 660 men det fanns inga såna demohojar inne. Chassit är ju ungefär samma så man fick ändå en uppfattning om hojen. 660/625 bör det vara mer klipp i.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti