Ska det vara så j.... svårt

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
att få tag i ett aggregat.

Har tömt förrådet på gammalt skrot nu och behöver en ny fläkt för att kunna åka i Borlänge om 2 veckor

Önskas tips om:

T03 fläns
Kapacitet ca 250 - 330 hk
Intergrerad WG
Helst nytt

T03 är det samma som på Saab 9000? i sådanna fall har jag ett liggandes. det är kanske inte i topp kondition men håller ett tag till.

Men annars kolla in vad för agregat du vill ha o i vilken bil du kan hitta agregatet. Sedan är det bara o börja leta Bil forum

att få tag i ett aggregat.

Har tömt förrådet på gammalt skrot nu och behöver en ny fläkt för att kunna åka i Borlänge om 2 veckor

Önskas tips om:

T03 fläns
Intergrerad WG
Helst nytt

T03 är det samma som på Saab 9000? i sådanna fall har jag ett liggandes. det är kanske inte i topp kondition men håller ett tag till.

Men annars kolla in vad för agregat du vill ha o i vilken bil du kan hitta agregatet. Sedan är det bara o börja leta Bil forum

Håldelning i avgasflänsen 83*46
Finns både med fläns på turbon för skärring eller vanlig packning båda funkar på min hoj.

"Lite" slitna aggregat har en tendens att ge upp fort om man stressar dem lite....

Håldelning i avgasflänsen 83*46
Finns både med fläns på turbon för skärring eller vanlig packning båda funkar på min hoj.

"Lite" slitna aggregat har en tendens att ge upp fort om man stressar dem lite....

hehe som du rökte på med turbon i orsa så lär du nog behöva 2 st agg till b-länge :D :D

bara åka till närmaste volvo handlare å bestäalla ett 14t - kkkk24 aggregat... alla håller sig runt de specen du säger.

Last edited:
tholzen.... du har många PM töm din inbox

mvh JJ

Håldelningen diffar väl lite väl mycket?

Tack, tyvärr såld..

nja jag antar att de är en t3 fläns du vill ha? volvos snurror är t3. t4 fläns är gör stor och t25 är relativt liten.... så måste vara t3 du säker och den har alla volvo snurror.

behöver en ny fläkt för att kunna åka i Borlänge om 2 veckor

Önskas tips om:

T03 fläns
Intergrerad WG
Helst nytt

Wibbe har en ny 19T liggandes tror jag, men han håller hårt i den... Du får väl fråga snällt...:)
Föressten, blev det bra med plenumet?

Wibbe har en ny 19T liggandes tror jag, men han håller hårt i den... Du får väl fråga snällt...:)
Föressten, blev det bra med plenumet?

Problemet med turbon är löst, tack vare allt bra folk här på SH...
Nu återstår det att se om det finns restproblem.

Pleniumet ligger och väntar på vintern, lite mycket att göra just nu.

Ska ha det på min brukshoj gsxr 750 -88 (den kortslagiga)

Har panelen nåt tips om aggregat, siktar int på några jätteeffekter, körbar och runt 220 - 240 hk med bästa möjliga botten (brukshoj), Med botten på en sån motor pratar man ju 7000 och uppåt :)

Har panelen nåt tips om aggregat, siktar int på några jätteeffekter, körbar och runt 220 - 240 hk med bästa möjliga botten (brukshoj), Med botten på en sån motor pratar man ju 7000 och uppåt :)

En liten Mitsu TD04HL-13C skulle nog funka bra till den motorn, dessutom finns dom i drivor och är snorbilliga (sitter i varje volvo 940 turbo)

En liten Mitsu TD04HL-13C skulle nog funka bra till den motorn, dessutom finns dom i drivor och är snorbilliga (sitter i varje volvo 940 turbo)

Hur mycke pulver lämnar en 940 och vid vilket ladd?
Isf har någon känningar på en ny?

Pma förslagsvis...

Last edited:
Hur e det med en TD04L-12T ,,, orginalturbon på Volvo V/S40 2.0T, känner en som har en splittans sådan som han kanske kränger billigt :confused:

Hur e det med en TD04L-12T ,,, orginalturbon på Volvo V/S40 2.0T, känner en som har en splittans sådan som han kanske kränger billigt :confused:

Hur mycke pulver lämnar en Volvo V/S40 2.0T och vid vilket ladd?

Jag blir ju lite bekymrad över avgasmottrycket, vill ju inte ha en motor som går "tungt", dvs effekplatån planar ut tidigt pga högt avgasmottryck.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back