Tjena!
Har en GSX 750 -98 (Sån där klassisk körskolehoj, kåplös) som jag för ca 2år sedan parkerade i ett dike via ett par studsar i asfalten. På grund av en taskig ekonomi vid tillfället blev det inte mer än att den fick stå efter det (halvförsäkrad). Och nu är det så att kåpan över svänghjulet/startkrans fick ett hål i sig.
Så härom veckan skulle vi testa starta upp den, tog lös kåpan, såg rent å fint ut under, tänkte att det är väl ingen olja här, så tejpade igen kåpan lite fint, fyllde i lite olja och startade upp. Startade lätt(bortsett från vissa soppa problem) å gick fint, men såg sen när den stått på stödet lutad åt svänghjulshållet (vänster) ett tag att det läkt ut olja vid den spruckna kåpan.
Inge fel på det om det inte vore för jag är osäker om det verkligen ska vara olja vid svänghjulet?
Om det ska vara det så är det ju inge problem då är det ju bara köpa ny kåpa, ska det inte vara det lär nån packning torkat ut eller dylikt vilket innebär lite mer arbete.
Så är det någon som har ett bra svar på hur det ska vara på denna modell? Försökt hitta något på internätet men det verkar ju vara lite olika på olika hojar? Och just kåplösa GSX 750 verkar ju fan omöjligt att hitta nån info om? (Och delar för den delen, så om någon har en bra sida..)
Väldigt tacksam för svar!
Tack på förhand. //Jon
Har en GSX 750 -98 (Sån där klassisk körskolehoj, kåplös) som jag för ca 2år sedan parkerade i ett dike via ett par studsar i asfalten. På grund av en taskig ekonomi vid tillfället blev det inte mer än att den fick stå efter det (halvförsäkrad). Och nu är det så att kåpan över svänghjulet/startkrans fick ett hål i sig.

Så härom veckan skulle vi testa starta upp den, tog lös kåpan, såg rent å fint ut under, tänkte att det är väl ingen olja här, så tejpade igen kåpan lite fint, fyllde i lite olja och startade upp. Startade lätt(bortsett från vissa soppa problem) å gick fint, men såg sen när den stått på stödet lutad åt svänghjulshållet (vänster) ett tag att det läkt ut olja vid den spruckna kåpan.
Inge fel på det om det inte vore för jag är osäker om det verkligen ska vara olja vid svänghjulet?
Om det ska vara det så är det ju inge problem då är det ju bara köpa ny kåpa, ska det inte vara det lär nån packning torkat ut eller dylikt vilket innebär lite mer arbete.
Så är det någon som har ett bra svar på hur det ska vara på denna modell? Försökt hitta något på internätet men det verkar ju vara lite olika på olika hojar? Och just kåplösa GSX 750 verkar ju fan omöjligt att hitta nån info om? (Och delar för den delen, så om någon har en bra sida..)

Väldigt tacksam för svar!

Tack på förhand. //Jon