Ska det så ut så...?? =)

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Skruvade isär min gamla motor i helgen....
 

Bifogat

  • resize of pic00002.jpg
    resize of pic00002.jpg
    63.2 KB · Visningar: 674
Ser kanon ut :tummenupp

När du är klar med den där så kan du komma och göra iordning min också. Provkörde en annan R1:a idag. Mycket distingtare lägen. Är nog inte bara tvåan som behöver ses över...

/A
 
Nej, så ska det inte se ut. Växellådan sitter ihop med motorn som ska sitta i en ram, även kallad motorcyckel.
När ska du fixa min moppe då?
 
Swedie skrev:
om inte växellådan i sig har rasat.. har du otrolig tur.


Rasat o rasat.....det tog tvärstopp! =)

Men nu går det faktiskt runt när man rör lite på det, så det är bara ta fram silvertejpen o tejpa tillbaka den halva Shiftgaffeln o kanske limma dit kuggen igen! =)


Dea>
Jag kanske kan hjälpa dig om jag får obegränsad tillgång till ditt garage i vinter så kan vi ta båda motorerna samtidigt! =)


Soppatorsken> Din motor är det väl iaf inga fel på va?
 
Fy fan!
Gick allt bra så att du inte klotade ovanpå allt?
Ju nu har du lite pyssel i vinter ;)
 
Sweedo skrev:
Fy fan!
Gick allt bra så att du inte klotade ovanpå allt?
Ju nu har du lite pyssel i vinter ;)


Det gick fakiskt så bra att jag INTE klotta när det låste sig, var ju på Rörken då, så det gick inte så fort.
Det där hända ju i början på Augusti, och nu har jag ju en annan motor i hojen.

Men den där ska fixas i vinter oxå så har man en extra liksom! =)

Har du snackat med Roller ang. den 24:e btw, sweedo??
 
Snyft, har min gamla motor gett upp.....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top