Ska bygga om min Fz1 lite!

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Har köpt mig en Fz1 för att testa naken hoj ett tag!
Men jag tänkte ändra på lite saker!
Sitter cross styre på nu och det blir ingen skön kör ställning av det så jag har bäställt ett orginal styre som ska på men jag tycker racersna (stavning?) är för höga dom är 10cm och jag vill ner till 5cm höga har hittat till fatbar men dom passar ju inte till mitt 22mm tjoka styre har ni några tips eller vet någon som kan ha till 22mm styre?

finns "raisers" som man skruvar dit för att kunna ha 28mm styre, finns på biltema för ca. 189kr billiga och snygga. men då höjs styret lite mer och det vill du ju inte så vet inte riktigt hur du ska göra. om du inte känner nån som fräser ut grejer i alu så kan du höra med slowdog här på forumet som både fräser styrkornor och risers till många här på forumet.

Hmm när jag provkörde FZ1-N så var det "enda" jag tänkte på hur mycket skönare den skulle vara med bredare styre.. :)

\Masonit

finns "raisers" som man skruvar dit för att kunna ha 28mm styre, finns på biltema för ca. 189kr billiga och snygga. men då höjs styret lite mer och det vill du ju inte så vet inte riktigt hur du ska göra. om du inte känner nån som fräser ut grejer i alu så kan du höra med slowdog här på forumet som både fräser styrkornor och risers till många här på forumet.

Tackar ska kolla med han!

Hmm när jag provkörde FZ1-N så var det "enda" jag tänkte på hur mycket skönare den skulle vara med bredare styre.. :)

\Masonit

Jo kanske om man inte hade kommit så högt med armarna så!
racerna är 5cm för höga tycker jag!

Last edited:
Orginal styret är på nu och det blev klart bättre körställning för mig men jag vill ha ner det lite till!

Hitta ingen här på forumet som heter slowdog!?

*/ ?>
Back