Ska bygga avgassystem i rostfritt, men?

Grusse

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Husaberg 501
Har letat på alla ställen som jag känner till som håller på med rostfria avgassystem för bilar, men ingen har så granna rör som 1.5"? Eller det är egentligen rörböjarna som är problemet, jag ska ha 2st 180 graders rörböj (Gärna j-krör men inget måste) med radie på antingen 2.5" eller 3" i 1.5" rör då.

Kanske finns det någon som kan komma med tip på var dom har sådana avgasdelar, eller vet var dom skulle kunna bocka ett par?

Kom med tips! :Bugar

Ett långskott - Ferrita?

Vet att dom har hjälpt en här i Falun med avgassystem till hoj.

Redan pratat med dom, men dom har så mycket jobb så inget så kallat "special" får gå mellan. Det närmaste halvåret så var den endast serieproducering som gällde fick jag till svar. :(

Någom firma som levererar till sjukvården då? De har ju både de finaste materialen och elektropolerar allt så det blir blankt oxå! *bling*

Har sett en sån firma i kolbäck, och där finns även Amsta rostfritt, ja det finns säkert massor av firmor, med detta är ett uppslag iaf.

Skriv när du hittar!

Dr.Bike skrev:
Någom firma som levererar till sjukvården då? De har ju både de finaste materialen och elektropolerar allt så det blir blankt oxå! *bling*

Har sett en sån firma i kolbäck, och där finns även Amsta rostfritt, ja det finns säkert massor av firmor, med detta är ett uppslag iaf.

Skriv när du hittar!

Hmm... Jag jobbar som medicin ingenjör/mekaniker på Sahlgrenska.. Vi beställer rostfria rör från www.askimsrostfria.se Där har dom en del olika storlekar, böjar mm.

Sidan www.askimsrostfria.se funkar visst inte just nu.. men det brukar funka annars.. där kan du gå in och se alla dimensioner de har.

Mvh Nisse

HZ rostfria i Sandviken?Har en kompis som jobbar där,har för mig att dom skulle kunna bocka 38x1,5mm med fina bockar.

Åmotar´n skrev:
HZ rostfria i Sandviken?Har en kompis som jobbar där,har för mig att dom skulle kunna bocka 38x1,5mm med fina bockar.

Är det dom som håller till ute vid Lövbacken? Issåfall så tror jag att det tunnaste dom kan bocka är 2mm? Men det är vad jag har hört, har inte fått det bekräftat av någon som jobbar där. Har du lust att höra efter med din kompis kanske?

Grusse skrev:
Är det dom som håller till ute vid Lövbacken? Issåfall så tror jag att det tunnaste dom kan bocka är 2mm? Men det är vad jag har hört, har inte fått det bekräftat av någon som jobbar där. Har du lust att höra efter med din kompis kanske?
Ja,ska försöka komma ihåg vad han säger.Frågade för 2 veckor sen men minnet är inte så bra som det kunde vara.... :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back