Ska besiktiga huliganhojen..

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Hej ska besiktiga hojen en husaberg 650 -06 i vår och har redan fixat med regplåt, blinkers och nytt framdäck för att få allt godkänt (peppar peppar...) men är osäker på om jag behöver backspeglar på den, satt det ens orginal? Jag vet att det står i nå paragrafer att allt efter -04 eller nått måste ha två backspeglar men på bilder ser det ju inte ut att sitta orginal på den.
Kommer de klaga på effekten också, den är ju inte på 6kW som det står i reg.papprena...

Hur gör ni?

ska besiktiga huliganhojen..

Backspegel ska inte behövas men jag brukar montera för att ge ett städat intryck...

Trottelstoppet i förgasaren hade jag definitivt monterat, räcker ju med ett varv runt BP för att inse att det knappast är 6kw vilket kan leda till ny regbesiktning = dyrt o jobbigt. Bestycka om förgasare, lock till luftfilter etc kan du dock skita i. Akra med db killer funkar om du inte har org.

Ja du behöver backspeglar.. två stycken... Fick nedslag på min hoj i somras för att jag bara hade en backspegel. Dock krävdes ingen ombesiktning.

Okej tackar, trottelstopp är det nått man kan beställa, det togs väl bort för länge sedan av första ägaren..
Jag får väl sätta på nå billiga backspeglar då, billigaste jag kan hitta.

Kolla karlstrommotor.se eller husabergshop.se
Om du tar bort locket överst på förgasaren så har du en lite skruv (insex) som håller nålen på plats. Lossa denna och ersätt med den längre varianten (se sprängskiss så fattar du). Trottelstoppet funkar så att pga skruvens höjd kommer den slå mot locket när du vridit gasen ca 1cm.

Aah bra att jag hittade den här tråden. Skruven som är trottelstoppet, är den svart och sexkantig med gänga i ena änden?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park