skönare rakning?

morecore skrev:
Mirakel-krämer here i come. Kul att fler är släkt med tomten :tummenupp

Hoppades nån tjej skulle svara med, de brukar veta sånt ;)

I ditt fall skull jag gett mig på Zirhs produkter, dom har följande produkter, mkt mer än så här kan man väl inte göra:

ZIRH PREPARE - Botanisk rakolja före rakning
Detta är nyckeln till en perfekt våtrakning. ZIRH Prepare är en rakolja som appliceras före raklödder och raktvål.

ZIRH SHAVE CREAM - Aloe Vera Rakkräm
ZIRH Shave Cream är en perfekt rakkräm, även för kraftig skäggväxt.

Biotherm after shave cream eller vad det heter.

NOTERA, att jag inte testat någon av ovanstående produkter, vet inte hur dom funkar, så skyll inte på mig om det inte funkar. Detta är inte reklam nej.

Zee skrev:
Hur funkar de dyra rakapparaterna? Har en för en 500-ing men de funkar la sådär..

Har prövat Philips, Braun och Panasonic:
Philips +1000kr med tre skär är helt ok men jag tycker den är lite jobbig att "hyvla" med om man har låtit skägget växa.

Braun ca 1500kr, hade en sådan där med rakt rörligt skärhuvud. Väldigt bra

Panasonic 900kr, rakt skärhuvud. Den skär inte lika mycket som den surrar... Till det positiva hör att den är vattentät, har lång batteritid och går snabbt att ladda.

Nästa gång blir det en vattentät Braun. Och vill man ha babyhud så är det motrakad Gilette som gäller.

Har själv också grova hårstrån och blir lätt irriterad, så jag bytte från Mach 3 hyvel till en Philips rakapparat med gel som pumpas ut, som josafan pratar om.
Tycker själv att den är kanonbra, blir inte alls lika irriterad av den som jag blev av Mach 3 hyveln. Visst, den tar inte riktigt lika tätt som Mach 3, men jag är heller inte ute efter babyface-looken...prova en nyare rakapparat, de tar bra mycket bättre nu än vad de gjorde förr...

För att inte bli torr och irriterad är det viktigt att använda återfuktande kräm efter rakningen, lämpligtvis någon sorts rakbalsam. Använder själv apotekets after-shave balsam, eller Niveas after-shave balm. Känns kanonskönt och funkar mycket bättre än vanlig fet fuktighetskräm.

McFille skrev:
Har själv också grova hårstrån och blir lätt irriterad, så jag bytte från Mach 3 hyvel till en Philips rakapparat med gel som pumpas ut, som josafan pratar om.
Tycker själv att den är kanonbra, blir inte alls lika irriterad av den som jag blev av Mach 3 hyveln. Visst, den tar inte riktigt lika tätt som Mach 3, men jag är heller inte ute efter babyface-looken...prova en nyare rakapparat, de tar bra mycket bättre nu än vad de gjorde förr...

För att inte bli torr och irriterad är det viktigt att använda återfuktande kräm efter rakningen, lämpligtvis någon sorts rakbalsam. Använder själv apotekets after-shave balsam, eller Niveas after-shave balm. Känns kanonskönt och funkar mycket bättre än vanlig fet fuktighetskräm.
Det är inte så mkt torr hud, det löser sig ganska lätt med hudkräm a'la flikvännens. Det gör ju så jävla ont att raka! Söker nått som gör skäggstråna mjuka innan rakning eller liknande...
Går nog inte tillbaka till rakapparat iaf...

:va ska iaf testa nått annat raklödder.

Eller nån som testat elda skägget? :hihi

morecore skrev:
Nån som jobbar på apotek som kan skriva ut sjärt-bedövningssporutor? :banana

Jaha, det var det skägget som skulle rakas? :va

Allvarligt så är det en jäkla skillnad på olika rakapparater och hur de funkar på olika personer. Från ca 1000:- börjar de funka som de skall, se till att byta skären ca 1-2 ggr per år, så skall du se att det löser sig.

Hade samma problem tills jag köpte en sketen reserakapparat för 200. Den är vattentät och därför väl anpassad till att raka sej i duschen när man är intvålad och det funkar perfa!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT