Sköna, snygga jeans eller andra byxor.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Nu när sommarvärmen närmar sig börjar jag inse att det tar emot att slita på sig skinnstället varje gång jag ska ut och åka, speciellt när jag ska kortare vändor. Har beställt en jacka och behöver komplettera med ett par brallor. Kan vara jeans eller textilbrallor så länge dom är avsedda för MC.

Jag har provat ett par Lindstrands Wrap men tycker inte att dom är speciellt tilltalande, känns som jeans köpta på en kringresande marknad. Förslag på vettiga brallor?

Jackan - http://www.4speed.se/se/art/jacked-overlord-tx-black.php?grp=1146300

Jag letade länge efter kevlarjeans och köpte först ett par Lindstrandsbrallor som jag aldrig riktigt trivdes med. Dom var helt enkelt inte snygga på mig.

I våras slog jag däremot till på ett par "Draggin Jeans - New Generation" som är rätt "strechiga" i materialet och sitter superskönt. Dom var rätt så utsvängda men ett besök hos skräddarn avhjälpte det utan att tumma på skyddet.

Kort sagt - Om det är jeans du är ute efter skulle jag kolla på Draggin Jeans

jag lägger mina pengar på hood/kyrano jeans från england. Familjeägt företag som gör snygga jeans med betydligt mera kevlar i än vanliga mc-brallor samt är jävligt snygga utan en masa onödiga sömmar o annat bjäfs.

www.kyrano-uk.com
www.hoodjeans.co.uk

Mycket bra input! Tack grabbar. Ingen som har förslag på byxor som inte är av jeanstyp? Finns det några vettiga som inte ser ut som GoreTex-ställ a'la skidställ?

"Jag har provat ett par Lindstrands Wrap men tycker inte att dom är speciellt tilltalande, känns som jeans köpta på en kringresande marknad. "

Har ett par, jag ser ut som byggare bob i dem. Rätt sköna annars men lite eh, bylsiga...

Rullen:

Jag kan säga som här om icon jeans snygga men de tåls inte att crash med..även i lägre fart jag har testat.

Tyvärr ser ju de flesta mc-jeans ut som att bäraren har på sig blöjor under :3freak
En olycklig konsekvens av att de måste ha ganska så tjockt med kevlar eller något för att klara en marksyning.

Mo'Cycle tillhör väl de få som jag tycker ser ok ut: http://www.mocyclejeans.com/ENGLISH/MOTORCYCLE-JEANS.html

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra