Sköna mcvägar i dalarna!

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Tjenare, här startar jag en tråd där man delar med sig av alla sköna kurviga mcvägar man känner till i dalarna som kan vara värda ett besök. Att jag startar en tråd för just dalarna är att det blir så svårt att hitta några vägar häromkring i vägtipstråden.

Mina bidrag är ingelsvägen från Bjursås till rättvik. Åk rättviksvägen från bjursås och sväng höger efter fotbollsplanen som ligger på höger sida där det även står en skylt med texten ingels på.

Samt valsanvägen som går mellan falun och insjön. Valsan går: Falun väg 293, sväng vid smedsbo mot Rexbo sedan är det bara att följa vägen och njuta av alla härliga kurvor:tummenupp

Så komigen nu alla masar, dela med er av alla sköna kurviga hojvägar som ni känner till :yoparty

ett tips från en före detta mas:) vägen mellan torgås och rörbäcksnäs är kurvig och fin.va utsedd till en av landets roligaste mc vägar för länge sen men pga kraftigt bristande underhåll så va den kass länge men nu tror jag den är ok iaf.blev tillfixad sista året jag bodde där(-01)

Kurvpartiet i Malingarna mellan Nyhammar i Björbo är bara hur sköna som helst, tröttnar aldrig på dem. Sen måste jag säga vägen mellan Fredriksberg o Nås är kanon, såvida det inte ligger för mycket grus på den. Åker man lite söderut är biten mellan Kopparberg o Hällerfors kanon, dock blödde den vägen ganska rejält förra sommaren, så en liten varning på det.
Kom igen fyll på här nu så vi får lite skön körning, VÄGRA motorväg:tummenupp

Så komigen nu alla masar

-men Kullorna då?

i Hemområdet är mitt tips att ta sig på vägen från rv 70 vid OK hede mot torsång, en riktigt 90gradare, lite svepande "högfarts" kurvor och en raka med fri sikt på alla sidor.

Inmundiga sedan fika på Torsångs kafe med SMC rabatt, fortsätt sedan till Falun över Tronsjö - Vika.

Kurvpartiet i Malingarna mellan Nyhammar i Björbo är bara hur sköna som helst, tröttnar aldrig på dem. Sen måste jag säga vägen mellan Fredriksberg o Nås är kanon, såvida det inte ligger för mycket grus på den. Åker man lite söderut är biten mellan Kopparberg o Hällerfors kanon, dock blödde den vägen ganska rejält förra sommaren, så en liten varning på det.
Kom igen fyll på här nu så vi får lite skön körning, VÄGRA motorväg:tummenupp

Instämmer! Malingarna har nog sveriges skönaste kurvparti. :yoparty
Där skrapade jag fotpinnar på Blackbird:en i lördags. :)
-Innan jag skrotade...:näsblod

-men Kullorna då?

i Hemområdet är mitt tips att ta sig på vägen från rv 70 vid OK hede mot torsång, en riktigt 90gradare, lite svepande "högfarts" kurvor och en raka med fri sikt på alla sidor.

Inmundiga sedan fika på Torsångs kafe med SMC rabatt, fortsätt sedan till Falun över Tronsjö - Vika.

Mitt fel :huvet .. Självklart ska även kullorna dela med sig av vägarna också :)

Ja den vägen är helt klart härlig om du menar ut mot segelflygfältet vid romme ?

Kom på att den finns en fin väg om man åker från borlänge mot djurmo och svänger av till vänster i rondellen vid macken och sen vänster i rondellen efter det och åker efter bäsnavägen. Riktigt härlig väg :yoparty

Ös på med fler förslag. Tänkte dra ut i helgen om det är bättre väder för att prova lite nya vägar häromkring :yoparty

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back