Skåpbilar(igen)

big_fredrik skrev:
2402735 Får man fråga varför en bensin o en diesel?
Kör själv en partner hdi 05:a väldigt nöjd drar ca 0,7-0,8.
Alldrig dragit mer än 0,9 kör ofta med tungt släp.

Jo jag kör mycket och vill ha Diesel, den andra bilen rullar under 1000mil per år och vi kan väll säga att det är skattetekniska anledningar(båt, hoj, mm).

Kör också en -05 VW Caddy 105hk tdi, och tycker den är helt kanon, mycket bättre utrymmen i både kupé och lastutrymme jämfört med den gamla mod. Snittförbr. brukar ligga på runt 0.72 milen och då kör jag ganska mycket stadskörning, så den lär nog dra lite mindre om man nu kör mycket landsvägar.

Provade även en nissan kubistar(?) och tyckte man satt som en kråka i den, och den kändes mycket med plastigare och tråkigare.
Nä, deutsche kvalité får det bli om ni frågar mig.

Starfighter skrev:
2403181
Provade även en nissan kubistar(?) och tyckte man satt som en kråka i den, och den kändes mycket med plastigare och tråkigare.
Nä, deutsche kvalité får det bli om ni frågar mig.

Klart att en bil som kostar 200 är bättre än en som kostar 100.
Bra med fakta om förbrukning:tummenupp .

Qwerty skrev:
2402834 Jo jag kör mycket och vill ha Diesel, den andra bilen rullar under 1000mil per år och vi kan väll säga att det är skattetekniska anledningar(båt, hoj, mm).

Skattetekniskt? De flesta är ju reggade som lätta lastbilar, så det lär ju inte vara fordonsskatten du tänker på? Och det är väl ingen större skillnad på avdragen heller om det är till firman?

Peugeot partner ska du iaf hålla dig borta ifrån, ruskigt mycket sämre (inte kvalitetsmässigt) än sina konkurrenter.

Dee_cati skrev:
2403704 Skattetekniskt? De flesta är ju reggade som lätta lastbilar, så det lär ju inte vara fordonsskatten du tänker på? Och det är väl ingen större skillnad på avdragen heller om det är till firman?
.

Som företagare som du är:tungan så borde du veta att det är svårt att tanka båten med bensin om bolaget bara äger dieselbilar.:)

Om du ska köpa en bil, (inte leasa).
Kolla även upp vilka bilar som är momsberättigade.
Med dagens skatte regler så har jag för mig att det bara Peugot partner boxline som är det.
För att dom ska vara hel momsade ska dom ha karros kod 30.
Är lite osäker vad som gäller för halv moms berättgigade bilar, och vilka som hör dit. Beror ju även lite på vilken typ av veksamhet du bedriver.
Ska själv byta ut våran Berlingo mot en Dodge pickup då denna är helmomsad medans Berlingon bara är halv momsad.

Qwerty skrev:
2403741 Som företagare som du är:tungan så borde du veta att det är svårt att tanka båten med bensin om bolaget bara äger dieselbilar.:)

Ledsen, jag läste väldigt snabbt där :näsblod

LILAB skrev:
2403999 Om du ska köpa en bil, (inte leasa).
Kolla även upp vilka bilar som är momsberättigade.
.

Leasa. Fast det är ju bara ett annat sätt på billån. På lätta lastbilar är det halv moms, dock Boxline 100% avdragsgill. Personbilar 0%

skattemyndigheten har gjort vissa förändringar när det gäller vissa nya bilar, skåpet/flaket ska vara en separat del och bilen i fullt körbart skick om denna demonteras. Vet dock inte exakt vilka bilar det gäller.
Men om du ska leasa så är det ju ändå inga problem.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back