Skånska vägar (tankcam)

Fan va gött det såg ut...tror jag ska flytta till skåne :) Mkt trevlig film :tummenupp

Ja...shit de där vägarna...de är för jävla roliga!!:banana :banana
Nu längtar jag om möjligt ännu mer till våren!!!! :huvet :huvet

Bra tempo och jäkligt medryckande...kanske beror på att man har kört den vägen ett par ggr innan... :)

Fina vägar!!! :tummenupp Trots att jag av naturliga skäl kör mycket i skåne så känner jag inte igen vägarna. Var är det filmat??? :va

Riktigt go sommar-rulle. Abstin blir ju inte lättare att hålla på avstång. Ser ut att vara vid Ystad djurpark o körning västerut. Har själv kört vägarna mot Skurup eller nått, mkt fina. ME LIKE :tummenupp

Last edited:
Do'h :huvet nu fick man hemlängtan ju. Kände också igen första biten, vid djurparken. Den vägen är ju roligare om man ska köra mellan sjöbo och ystad.

Kanonfilm :D Mycke roligare än massa uillande fram o tibacka på en raka
Om kör från ysta till H-berga så finns bara denna väg
Mer såna filmer.5st :tummenupp

Härlig rulle! Trodde Skåne var platt? :)
Var är det ni kör någonstans? Upp med en karta.

//\//\

Riktigt skön film!
Har precis köpt MC och längtar nu mer än någonsin efter att få köra på de skånska vägarna. Åkt med där bak i sommar vilket var en upplevelse som heter duga, så jag kan bara tänka mig hur det är att köra själv.

Är det inte vår snart?? :huvet

//Johanna (inloggad på Hellraisers användare)

Riktigt vackert!!!

Är inte den som brukar gnälla, grymt skön och bra film. Dock lite dumt att åka 2 i bredd över ett krön bara...se tid 6.50...eller :) :va

Skön film.. Har ju varit o kört på en del av vägarna som syns.. men var är början filmad? är sugen på att utforska till våren...

Hojboj skrev:
Skön film.. Har ju varit o kört på en del av vägarna som syns.. men var är början filmad? är sugen på att utforska till våren...
Vi börjar i Ystad och ut på E65 sen svänger vi höger (där vi började filma) mot Bjäresjö.

Andreas77 skrev:
Vi börjar i Ystad och ut på E65 sen svänger vi höger (där vi började filma) mot Bjäresjö.
He he he he.... mmmm... Rögla, Häckeberga... mumma... kända vägar och en del okända! :tummenupp Bra filmat och skön musik. Klassisk!

Skönt att se svensk sommar när den är som bäst! Hoppas ni joinar och drar nån repa med RR till våren? Ni känner ju till vägarna fast från andra hållet. :hihi

hur vore det om ni faktiskt försökte luta hojarna lite när det svänger? å köra i 100 knyck där det står 50 på skyltarna impar kanske på moppefreaks?
nä, slipa kurvtagningen på bana. skit i å köra 200 rakt fram å ladda mer i kurvorna istället. ni har ju vägar som heter duga i vart fall!!!

det var nån snubbe som la upp en riktigt snygg rulle från Bulten (eller vad fan det heter uppe i Tokholm) för ett bra tag sen. DET var hojåka det! att det sen egentligen hör bäst hemma på bana där inga småbarn kan ramla ut i vägen är en annan sak.

BigDog skrev:
hur vore det om ni faktiskt försökte luta hojarna lite när det svänger? å köra i 100 knyck där det står 50 på skyltarna impar kanske på moppefreaks?
nä, slipa kurvtagningen på bana. skit i å köra 200 rakt fram å ladda mer i kurvorna istället. ni har ju vägar som heter duga i vart fall!!!

det var nån snubbe som la upp en riktigt snygg rulle från Bulten (eller vad fan det heter uppe i Tokholm) för ett bra tag sen. DET var hojåka det! att det sen egentligen hör bäst hemma på bana där inga småbarn kan ramla ut i vägen är en annan sak.
Asså shit...vad säger man..:corn

Skitbra rulle tycker jag... :tummenupp

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back