Skåne: YstadTräffen, Fredagar - PREMIÄR 9 April, 20:00

MrJAM

Amatörfotograf
Gick med
27 Aug 2009
Hoj
Yamaha MT-09
Jag erkänner, jag är mer bilnörd är hojgalning. Trots denna synd kan man ju ändå gilla att se, höra och lukta (?) på hojjar oavsett vilket jag själv gör på de obligatoriska onsdagarna på flygrakan utanför Sjöbo, Skåne. Alltså...

...hade det varit skoj om det fanns ett intresse för lite hojåkare att ta en svängom Södra Dragongatan i Ystad runt 20:00 den 9:e April och visa upp era ekipage i ett gemensamt välkomnande av årets högtid. Kanske för tidigt på året för vissa, för sent för andra, men ändå...

Gör en notis här och hoppas att det inte tas som 'spam'. Jag fick ett gott intryck av det folk jag samtalet med på hojträffar förr och vet att cykelintresset finns hos många av de jag träffar i Ystad så det kändes som en god idé™.

Mvh
Thomasson

Ps) För lite bakgrundinfo för den som inte är förtrogen; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163741

Räkna med mig på denna träff, om vädret tillåter kommer jag med hojen den 9:e april, i annat fall kommer jag förbi med bilen.

men tänk om bilisterna blir rasistiska mot hojåkarna?

men tänk om bilisterna blir rasistiska mot hojåkarna?
Haha, mjo kan förstå det där men ytterst tveksamt om så skulle vara fallet. Jag har nämnt min 'inbjudan' för flertalet bilister som bara ser positivt på det hela.

Givetvis finns det säkert en och annan mupp, men majoriteten ser garanterat hojåkare som ett avlägset syskon som kommer på besök. Det största problemet jag ser är mer utrymmet då det kommer folk från hela skåne inkl. Blekinge/Småland. Detta är ju inget organiserat, per ce, eftersom vi inte är en klubb eller förening, på offentlig mark.

Detta handlar ej heller om att 'ju fler desto bättre'. Jag ser det också som en vink till offentligheten som inte direkt uppskattar våra förhavande (ty vi/ni är ONDA människor som BARA kör som idioter). Ystadträffen, för mig, är också ett projekt som innebär 'medlande' med kommunen i hopp om diverse hjälp, polisen i hopp om ökad förståelse för varandra osv.

Låter djupt och visst har man kanske gett sig på något som är en återvändsgränd. Men jag är en optimist. Dessutom ser det faktiskt ut att gå framåt. :tummenupp
Men nog om detta. Jag ville mest nämna det då intresset kanske är lika stort för hojåkare att mingla med bilister.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti