Skåne sämst i Sverige

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
bonny skrev:
Jag är stolt som skåning! Vi är inte som Sverige och "vanliga" svenskar som betalar en massa till EU och sedan klagar på att inte får något tillbaka! Vi ser till att lura pengarna av våra okupanter.
Dessutom tror jag att det egentligen är slöa, outbildade och kriminella svenskar som söker sig hit för att leva på vårt bidragssystem...

Hehe! Vi Norrlänningar är inte sämre vi heller! Ont i rukken vett'u. Sjukskrivning & Kassa är grejer det! Är det inte bara idioter, negrer och hästar som arbetar? :lol

R.Lehtipalo skrev:
Hehe! Vi Norrlänningar är inte sämre vi heller! Ont i rukken vett'u. Sjukskrivning & Kassa är grejer det! Är det inte bara idioter, negrer och hästar som arbetar? :lol

Negrer? SKa du skriva så verkligen?

sandstream skrev:
Härligt med svart på vitt att Stockholm är motorn i Sverige!

Jo!, med drivmedlet från gruvorna och oljan från skogarna! :fatta!

Det är intressant när överbetalda pappersvändar-slackers i storstaden gnäller på stereotyper som sjukskrivna A-kasseoffer i norr eller skåne, på ett eller annat sätt, beroende på säsong, humör och annat som råkar vara på den politiska tapeten.

Hörde en (sann?) historia om hur man får/söker Jobb på UD i Stockholm. Orkar inte berätta den dock! :hihi :hihi

R.Lehtipalo skrev:
Jo!, med drivmedlet från gruvorna och oljan från skogarna! :fatta!

Det är intressant när överbetalda pappersvändar-slackers i storstaden gnäller på stereotyper som sjukskrivna A-kasseoffer i norr eller skåne, på ett eller annat sätt, beroende på säsong, humör och annat som råkar vara på den politiska tapeten.

Hörde en (sann?) historia om hur man får/söker Jobb på UD i Stockholm. Orkar inte berätta den dock! :hihi :hihi

Enligt säkra källor så består den stockholmska förbrukningen till 95% av olja från Norrlands skogar, själv tankar jag direkt ur en tunna som det sår "Made in Tjottahejti, by finest Pine-barrs på"

Köp en hoj, och flytta till civilisationen. :tummenupp

Alla dessa trådar slutar med veritabla krig mellan Stockholmare och Norrlänningar.....jag tror ni har det i blodet.

Markus skrev:
Köp en hoj, och flytta till civilisationen. :tummenupp

Har faktiskt funderat på att flytta till antingen Munchen eller Tokyo. Städer man kan kalla för civilicerade, till skillnad från världens största by-håla. Tja ni vet, fjollträsket! :-P

honkiie skrev:
Vi norrbottningars lön går nog till 98% till staten med den här bensinskatten.

Ja, visst är det orättvist? Men ni har ju i alla fall möjligheten att bränna egen bensisn, det är ju så man gör bensin - från gruvluft och tallbarr, Mr. Jukkasjärvi tror det i alla fall. :rofl

R.Lehtipalo skrev:
Har faktiskt funderat på att flytta till antingen Munchen eller Tokyo. Städer man kan kalla för civilicerade, till skillnad från världens största by-håla. Tja ni vet, fjollträsket! :-P

Ja, stockholm suger - men de säljer hojar här, kom hit och köp en så du slipper springa runt med snöskor hela året. :lol

Markus skrev:
Ja, visst är det orättvist? Men ni har ju i alla fall möjligheten att bränna egen bensisn, det är ju så man gör bensin - från gruvluft och tallbarr, Mr. Jukkasjärvi tror det i alla fall. :rofl

hahah

Markus skrev:

Jag vet inte om det är helt okänt det här med Handel i stockholm, men ni har väl handels i trakterna?

Lektion #1 i nationalekonomi:

Med tallbarr, grankottar och stål kan man byta till sig olja, motorcyklar och annat kul.

Lektion #2 i ekonomi

Med överbetalda pappersvändare i fjollträsket som suger skattepengar kan man tja.. Köpa mindre kul leksaker!

Pöh!

R.Lehtipalo skrev:
Jag vet inte om det är helt okänt det här med Handel i stockholm, men ni har väl handels i trakterna?

Lektion #1 i nationalekonomi:

Med tallbarr, grankottar och stål kan man byta till sig olja, motorcyklar och annat kul.

Lektion #2 i ekonomi

Med överbetalda pappersvändare i fjollträsket som suger skattepengar kan man tja.. Köpa mindre kul leksaker!

Pöh!

Just kottar är Sveriges främsta exportvara, det största bolaget i Sverige är faktiskt Gamla Kottar AB. Telekom, medicin och automotive står endast för 0,1% av sveriges export.
Alla som jobbar i stockholm får lön från statskassan, precis som i bushen. Här finns inga privata arbetsgivare alls.
Det är stockholmarna som kostar statskassan mest, det har alla undersökningar visat - vi kostar mycket mer än vi bidrar med.
Att betala höga löner för administrativ personal är enligt alla ekonomiska regler en minusaffär för staten.

Var det ungefär så du menade? :lol

För att ge er ett kollektivt svar: Ja, ni är alla Skåningar. Dvs, om ni bor under den magiska gränsen. Tyvärr.

Markus skrev:
Just kottar är Sveriges främsta exportvara, det största bolaget i Sverige är faktiskt Gamla Kottar AB. Telekom, medicin och automotive står endast för 0,1% av sveriges export.

Automotive? Finns det sådant? SAAB håller på att läggas i malpåse och Volvo, förlåt, Ford menar jag. :rolleyes: Glöm det.. Angående telekom:

http://www.privataaffarer.se/bors/info.asp?horiz=5y&id=ERIC-B

Behöver man säga mer? Förresten, finns det fortfarande folk i Sverige som jobbar med telekom? Kanske någon kodslav i Kista eller Ronneby?

Medicin? Jobbar dom flesta, i storstaden, med att förpacka Prozac? När man kollar på den här kurvan kan man behöva några förpackningar.

http://www.privataaffarer.se/bors/info.asp?horiz=5y&id=AZN

Låt se nu, stål/gruvindustrin:

http://www.privataaffarer.se/bors/info.asp?horiz=5y&id=SSAB-A

Markus skrev:
Alla som jobbar i stockholm får lön från statskassan, precis som i bushen. Här finns inga privata arbetsgivare alls.

Huvet på spiken! Och dom få privata arbetsgivarna servar slackers som får feta löner från statskassan.

Markus skrev:
Det är stockholmarna som kostar statskassan mest, det har alla undersökningar visat - vi kostar mycket mer än vi bidrar med.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Markus skrev:
Att betala höga löner för administrativ personal är enligt alla ekonomiska regler en minusaffär för staten.

Håller med!

Markus skrev:
Var det ungefär så du menade? :lol

Ja! :rolleyes: :banana

R.Lehtipalo skrev:

Babbla om du vill, faktum kvarstår:
Stockholm genererar överskott, inte hålan du bor i. Ronneby förresten? Partnertech? Ja, de är ju på frammarsch. :lol
Du är rätt så korkad, eller så ger du bara ett genomdumt intryck. Det är kul med nötter, fortsätt så. :tummenupp

sismo skrev:
För att ge er ett kollektivt svar: Ja, ni är alla Skåningar. Dvs, om ni bor under den magiska gränsen. Tyvärr.

En :fatta! får du som inte förstår att det inte är så.... :D

:7peta Det lilla röda fläcken längst ner e skåne

Oj då den blev visst avskiljd från sverige i redigeringen :rofl *cross my heart, det var inte meningen alls *

Oerhört pinsamt att det står "högskolan skövde" längst ner.

Last edited:
Markus skrev:
Babbla om du vill, faktum kvarstår:
Stockholm genererar överskott, inte hålan du bor i. Ronneby förresten?

Tro FAN det när alla företag har sina pappersvändare och telefonister i huvudstaden, och därmed betalar skatt där! Dessutom finns dom flesta slackers inom offentliga sektorn i Huvudstaden, och just det, får fet lön för mina och andras skattepengar. Nä hörru Kisen, det produceras minimalt i huvudstaden som är av nationalekonomiskt gagn!

På tal om hålor, Huvudstaden är väl världens största byhåla full av byfånar som tror sig veta något om ekonomi/nationalekonomi. Gå en kurs grabben!

Markus skrev:
Du är rätt så korkad, eller så ger du bara ett genomdumt intryck. Det är kul med nötter, fortsätt så. :tummenupp
Har fått för mig att dom flesta i Huvudstaden har taskig attityd - du bevisar hypotesen.
:7peta

R.Lehtipalo skrev:
Tro FAN det när alla företag har sina pappersvändare och telefonister i huvudstaden, och därmed betalar skatt där!

Nja, det finns andra jobb att väla på här. Det är liksom inte som i bushen där man antingen är skogsarbetare eller sjukskriven.

R.Lehtipalo skrev:
Dessutom finns dom flesta slackers inom offentliga sektorn i Huvudstaden, och just det, får fet lön för mina och andras skattepengar.

Nja, flytten av offentlig sektor har ju pågått ganska länge. Och det är fortfarande så att ni betalr mindre i skatt än vad vi ger er så jag förstår inte din ilska riktigt.

R.Lehtipalo skrev:
Nä hörru Kisen, det produceras minimalt i huvudstaden som är av nationalekonomiskt gagn!

Vad är det som är av nationalekonomiskt gagn då? Skogsröjning och hembränning?

R.Lehtipalo skrev:
På tal om hålor, Huvudstaden är väl världens största byhåla full av byfånar som tror sig veta något om ekonomi/nationalekonomi. Gå en kurs grabben!

Med eller utan kurs, regionen jag bor i försörjer din. :lol

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...