Skåne forever!

Solid snake skrev:
Det där var en fin karta, finare får man leta efter.

20sekunder på google

UPPLAND i alla fall en del av det
_uppland.jpg

:hihi :hihi

Detta är ju en gammal fin tradition, tror dock att den grundades av skåningar som vill slippa sverige! har pågått i flera genrationer tillbaka :)

Nästa år ställer RoH upp! right boys?

skane.gif

kajlyl skrev:
Detta är ju en gammal fin tradition, tror dock att den grundades av skåningar som vill slippa sverige! har pågått i flera genrationer tillbaka :)

Nästa år ställer RoH upp! right boys?

Eftersom vi slipper bygga 400000000 mil järnväg till norrland måste det bli rejält med pengar över i kassan. Då kan man använda dom till att asfaltera alla goa hojvägar :tummenupp

Och strunt i Danmark. Skatten på hojar o bilar är så jäkla hög där. Bättre att vara självständiga. Vi kan handla billig öl ändå :banana

Sist jag åkte neråt så registrerade jag att dom påbörjat ett mur bygge mellan skåne och sverige. Så att gräva bort verkar gammalt och förlegat bättre med en mur. Ligger ju lite i tiden israel bygger mur, sverige bygger mur.

Spetteföreningen

Det jag fick lära mig när jag var liten var att det fanns något som hette Spetteföreningen vars enda syfte var att bända bort Skåne från Sverige. Och varje år möttes de vid gränsen och böjde och bände och när de inte lyckades avslutades det hela med en stor "sorge-fest".

Namnet "Spetteföreningen" var en ordvits som syftade både på de Spett som användes för att försöka lossa Skåne från övriga landet samt den eländiga Spettekakan som är Skånes "nationalsymbol"..

För att byta ämne lite så är det väl Jämtland vi ska spetta bort istället?
De vill ju själva ha en egen republik.

@Victor: Vi som inte var med på den tiden kan väl få ha en egen tråd?

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back