skåne eller rättare sagt knudan?

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Då ska man tydligen flytta till lund nästa vecka för att plugga i 4.5år, eftersom jag aldrig satt min fot i skåne innan så har jag lite frågor:
1:
Knudan, hur funkar det med träningar där iår? Är det som sviestad med träning varje vecka till vettig peng ?
2:Räcker det med genomförd licenskurs och papper på detta eller måste man ha licens. Har inga planer på att lösa licens då det inte blir mer än tre tävlingar iår?(läs engångslicenser)
tack tack //erik

Man får väl köra träningar samt enstaka tävlingar på amatörlicensen som man kan lösa för 950:-...?!

Amatörlicens funkar på Knudan, billigt o bra, funkar även med gathoj. Tyvärr har de inte så många träningstillfällen. 6-8st på hela säsongen kanske... men vi kan ju hoppas på ett bättre år 2005! De har trevliga klubbrejs för både amatörlicensare och a/b-licensare. Ger mycket körning för pengarna, men det ju först i mål som gäller. :yoparty Dessutom regnar det alltid.

/Joakim

Manne skrev:
Då ska man tydligen flytta till lund nästa vecka för att plugga i 4.5år, eftersom jag aldrig satt min fot i skåne innan så har jag lite frågor:
1:
Knudan, hur funkar det med träningar där iår? Är det som sviestad med träning varje vecka till vettig peng ?
2:Räcker det med genomförd licenskurs och papper på detta eller måste man ha licens. Har inga planer på att lösa licens då det inte blir mer än tre tävlingar iår?(läs engångslicenser)
tack tack //erik

1. Inte så många träningar per säsong som sagt, men förhoppningsvis blir det lite fler i år.
2. Du måste lösa amatörlicens för 950:- som det skrevs tidigare, sen så löser du engånglicens till tävlingarna du skall deltaga i, om det inte är KM, då räcker det med amatör. En engångslicens går på 300:-.

Nej fler träningstillfälle lär det säkert inte bli i år, och de tillfälle vi får så lär vi få åka andra passet i bilarnas oljespill som vanligt..... :confused:

Superbike Roger skrev:
Nej fler träningstillfälle lär det säkert inte bli i år, och de tillfälle vi får så lär vi få åka andra passet i bilarnas oljespill som vanligt..... :confused:

Var det inte snack om att vi skulle ha seperata MC och bil-träningar? Varannan gång, fast då dubbelt så mkt körtid? Provades väl ngn gång förra året och var populärt...

Då klarnade den totala dimman....
Verkar ju inte så jättespännande med typ 7-8 tillfällen bara...Blir säkert bra till slut ialla fall!

Manne skrev:
Då klarnade den totala dimman....
Verkar ju inte så jättespännande med typ 7-8 tillfällen bara...Blir säkert bra till slut ialla fall!

Nä men det är bara Hyllinges träningar. Sen finns det ju flera andra arrangörer, t.ex. www.racing4fun.dk som har bandagar...

som vi har sagt tidigare, det är inte så problematiskt med tiderna utan med funktionärer.
Hade det funnits tillgång till en jämn ström av funktionärer hade vi haft mer tid på banan. Idag finns det en liten skara som brinner för banan, o då är det också lustigt att notera att flera av dem är mest intresserade av bilarna men ställer upp för MC ändå.

Värt att kontemplera över tycker jag.

hur blir man funkis??? jag har inget emot lite gratisjobb för att få spana in lite rrstjärnor... :brinnerup
jag skulle lätt kunna få med mig 2-3st mcpolare i sommar vid flera tillfällen.

Hör av dig till Hyllinge MS.
Sen får du nog gå någon form av funkis utb.

Nexor skrev:
hur blir man funkis??? jag har inget emot lite gratisjobb för att få spana in lite rrstjärnor... :brinnerup
jag skulle lätt kunna få med mig 2-3st mcpolare i sommar vid flera tillfällen.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti