Skärpt hastighetskontroll i hela landet

Fullfräs

Ride on
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
2008, Bayern Motor Werken, Boxer 12 deciliter Gelände/Straße
Citat
"Polisen ökar denna vecka sin övervakning av trafiken, särskilt hastigheterna. Men även rattonykterhet och bältesanvändning kommer att kontrolleras."
Slut Citat

Källa: http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/okad-hastighet-ger-liten-tidsvinst-1.11486

Jag tycker det är kalas att de rensar ut fyllon från vägarna men att lägga ner stora resurser på att jaga hastighetsöverträdelser när de skiter i inbrott och struntar i bilister som prejar motorcyklister (http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4109607&postcount=125) då lackar jag ur. :huvet Jag hade köpt resonemanget om de främst jagat fyllon och sådana trafikanter som uppsåtligen försöker ställa till olyckor. Lökskallar! som min äldsta dotter skulle sagt.

Säsongen har just startat och det är nu det roliga börjar så håll i lappen.
(Ska jag säga som låg i 210km/h-slalom hela vägen till jobbet.:3freak (Nu fick väl moralkärringarna något att suga på, kan det bli några inlägg som beskriver hur oerhört dum i huvudet jag är kanske? För att inte tala om oaktsam, ansvarslös, osv :) ))

MEN imorgon, DÅ ska jag köra JÄTTE-sakta, max 139 km/h och inte över 180-190 km/h vid omkörningarna och bara passera dom allra segaste vägklossarna på höger sida. (Hoppsan där kom en till godbit för moralens väktare :gnissla )

Jaja, skit samma, ta det lite piano där farbror blå har sina favoritplatser i grönfodret och jagar fartsyndare. :utvecklingsstördmedlaserpistol

Fan, ligger du och marschar i 210 med GSen ?
Den går ju inte mycket snabbare......

Fan, ligger du och marschar i 210 med GSen ?
Den går ju inte mycket snabbare......

Övervarvningsskyddet brukar kliva in när man passerar 220 på mätaren, och då vill den vobbla vilket är lite för spännande när man inte har styrdämpare. Fast egentligen toppar den 214 enligt GPS:en, å andra sidan så gör den samma toppfart med full packning. :hojraket
Jag började köra moppe när jag var 12 år och har samma körstil nu som då. Full fräs! (Digital gas...)

hur gammal är dottern?

Fyra år och för ung för dig dahlgren.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage