Skärning av slicks

Ett litet tips kan va å knalla över till nån närbelägen däckhandlare, dom har ibland däcksskärare för å kunna skära gjupare mönster på lastbilsdäck. Är dom lika snälla som däckhandlarna här hemma i våran by så lånar dom ut prylarna.
Lycka till...

Det är olagligt att skära om lastbilsdäck nu för tiden. Det gick tom så långt att ett totalt förbud mot försäljning av däcksskärare diskuterades i Sverige pga att lasbilsnissarna skar och skar sina däck ända tills de var tunna som kondomer... Därmed inte sagt att det inte finns däcksverkstäder som gör det iaf...

Tjacka en däckskärare nu Tommy. Börjar väl bli dags snart va? :)
Allt väl förresten, var ett tag sen...

Daniel
www.supermotard-racing.com

Hur djupt ska man i så fall skära slicksen? Har handlat Dunlop sulor nu fast jag vet inte hur djupt jag kan skära. E det nån som har förslag på hur däkken borde skäras (typ mönster) så lägg gärna upp bilder.... Tack

ypvs skrev:
Det är olagligt att skära om lastbilsdäck nu för tiden. Det gick tom så långt att ett totalt förbud mot försäljning av däcksskärare diskuterades i Sverige pga att lasbilsnissarna skar och skar sina däck ända tills de var tunna som kondomer...

Daniel
www.supermotard-racing.com

Är du hundra på det?

Pm:a jorpes här på forumet. Tror att han har en maskin...

Han skär iallafall mönster i sina slicks som han säljer.

farmerlip skrev:
Kan nån hjälpa mig med att få ett par slicks i skurna i sthlm?
Snikvarianten
Kolla hur mycket gummi som finns - mät i hålen, ta fram den lilla vinkelslipen, sätt på en lite fetare skiva och kör efter din fantasi. Jag startade med ett centrumspår antingen med motorn igång eller med hjulet snurrande på axeln. Sedan kan man göra sina små rundspår. På en halvtimme är det klart.
Lycka till !!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...