Skärmen slocknar??

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
När jag kör tex en rulle och samtidigt har nåt annat igång släcks skärmen i typ 1 sek. Verkar som om grafikkortet inte pallar med men det har inte varit så här innan. La in senaste drivrutinen men det hjälpte inte.
Nån som vet?
Mvh

Mera info.
Grafikkort?
prosessor?
OS?
Mediaspelare?
"annat igång" vad?

Utan info är det omöjligt att äns gissa, lite som att skrika: "jag har ett fel på hojen, vad kan det vara?"

GeForce FX 5600
P4 2800
Win Xp
Mediaplayer alt. powerdvd spelar ingen roll samma fel på båda
Tex dc++ och iexplorer

Krigge skrev:
När jag kör tex en rulle och samtidigt har nåt annat igång släcks skärmen i typ 1 sek. Verkar som om grafikkortet inte pallar med men det har inte varit så här innan. La in senaste drivrutinen men det hjälpte inte.
Nån som vet?
Mvh

Hur ofta är det så? Är det bara när du gör flera saker samtidigt?

Min skärm började slockna allt mer regelbundet i våras... men det var nätaggregatet som började ge upp för att till slut mer eller mindre brinna upp..

prova att ändra "maskinvaruacceleration". (skrivbord>hö.klick>egenskaper>inställningar>avancerad>felsök)

Nu visar det sig att den totalhänger sig ofta om man spolar i mediaplayer.
Ska prova ändra Mas.accel.

Krigge skrev:
Nu visar det sig att den totalhänger sig ofta om man spolar i mediaplayer.
Ska prova ändra Mas.accel.

Formatera, installera Linux

Alternativt, köp Mac.

Eller om du är dum i huvet (precis som jag) så fortsätter du o tampas med windows och formatering efter formatering :mad:

PollySmurf skrev:
Formatera, installera Linux

Alternativt, köp Mac.

Eller om du är dum i huvet (precis som jag) så fortsätter du o tampas med windows och formatering efter formatering :mad:
Klarar man inte av widows, skall man inte ge sig på linux ;)
Formatering är en (ofta) onödig åtgärd, har en w89se burk som har rasslat i 5år (ca.) utan förmatering, min xp-burk ominstalerades vid köp av ny HD, drygt två års "gång-tid" innan dess, dom två andra xp-burkarna räknar jag med att går tills hårdvaran rasar.
Uppdatera, ränsa, defragmentera och lite självdisiplin räcker iregel långt ;)

Kör du med DVI utgången på grafikkortet(den vita kontakten till skärmen)? Prova att använda den analoga(den blå). Råkade ut för det problemet med ett FX5200 grafikkort. Jag provade med annan skärm samma problem. Slutade med att jag fick grafikkortet utbytt på garanti. Slut på problem.

Jag kör analogt till skärmen.
Har nkommit fram till att det i stort sett bara förekommer när man låter den jobba lite mer, funkar bra när man bara surfar.

Krigge skrev:
Har nkommit fram till att det i stort sett bara förekommer när man låter den jobba lite mer, funkar bra när man bara surfar.
köpp ny skärm o dator, du e ju rik:)

Krigge skrev:

Om du har möjlighet låna ett likadant eller annat grafikkort och prova om du får samma fel. Om så inte är fallet så är det fel på grafikkortet. Mina problem uppträdde också vid lite "hårdare" belastning.

Krigge skrev:
Börjar tro mer o mer på att graf.kortet ger upp, nu kan man knappt se på film öht.

Ladda ner ett program som visar vad du har för temp i datorn, grafikkortet ska inte vara för varmt (30-45grader) om jag inte är helt ute och cyklar

Sök efter Cpu cooler eller cpu temp så borde du hitta något kommer inte ihåg vad det heter

Var o kollade graf. kortet och det visade sig att fläkten lagt av. Dock kvarstår samma problem trots ny fläkt, den slocknar och det syns små prickar på skärmen.

Om fläkten lagt av kan grafikkretsen den som sitter under kylfläns och fläkt tagit skada. Det låter som det är dags att investera i nytt grafikkortkort!

Jo men jag körde det i en annan maskin och där funka det utan problem.
Det var då vi såg att fläkten lagt av.
Har prövat installera om det flrea gånger, har senaste drivrutinerna, har uppgraderat windows med det mesta.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra