Skärmen är svart efter pill i BIOS

• Thread starter Thread starter Pips
  • Start date Start date

Pips

Guest
Efter att jag hade kört in Win 7 Professional i min laptop för några dagar sedan, samt installerat senaste drivrutinerna från ATI (win 7) för mitt grafikkort gick jag in i BIOS och aktiverade CrossFire. Efter det så hör jag att datorn startar, men skärmen tänds aldrig den är helt svart. Har försökt google efter CMOS battery etc för att nolla BIOS då jag inte hittar någon switch eller dyl för det.

Datorn det gäller är en Fujitsu Siemens PA 3553. Senast den var inne på service var det samma fel (hade även spräckt skärmen) då byttes HDD. Har testat att starta datorn utan Hdd, ingen skillnad. Kopplat den till TV (VGA) etc. Tips på vad jag kan göra?

Crossfire i Laptop ??
Nu har jag inte hängt med så jättebra på hårdvarubitarna senaste tiden, men Crossfire är väl ändå meningen skall ha 2st grafikkort ?
Har man det i en laptop ?

Edit:
Sorry. Har nu läst på lite om datorn du har:
"Den bärbara datorn vi testar idag, Amilo Pa-3553, har en intressant lösning för grafiken. AMD har helt enkelt tagit sin AMD 780G-styrkrets och stoppat den i en bärbar dator. Tillsammans med sydbryggan SB700 har vi därför både en integrerad HD3200-grafikkrets och en separat HD3470-styrkrets som kopplats ihop med HD3200 via Hybrid CrossfireX."

Last edited:
Ehh, lämnade in skiten på service igen.. Tips köp ALDRIG en Fujitsu-Siemens dator.

Första gången den var inne så laddade inte batteriet (drog jag ut strömmen dog datorn), skruvarna till "chassiet" hade lossnat och sen hade även skärmen spruckit (hävdar fortfarande att det "bara hände").

2.a gången, precis fått tillbaka datorn från första servicen. W-Lan fungerar inte, skruvarna till chassiet är fortfarande "borta" och datorn laddar fortfarande inte.

3:e gången, datorn ramlade ner från bokhyllan = skärmen gick sönder. Körde vidare sen blev skärmen svart.

4.e gången skärmen svart..

1 gång till och det blir reklamation till Fujitsu... MacBook Pro here i come!! :yoparty

Lånar tråden då jag också har en FujitsuSiemens (Amilo A1630 laptop) som jag inte använt på bra länge. Tänkte att en kompis skulle kunna få ha den då deras dator är mer eller mindre från stenåldern vad gäller prestanda. Jag blir nästan stressad över hur seg den är. Hur som helst så skulle jag fixa till den innan jag ger bort den. Dock så vill den inte starta, ok batterierna är väl helt trötta. I med sladden och ingenting händer, inte ens ett laddningsljus går igång. What is the problem? Minns i alla fall att den funkade felfritt innan den packades ner i en låda.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra