Skärm hjälp, fel upplösning

• Thread starter Thread starter Pips
  • Start date Start date

Pips

Guest
Litet problem.

Har en 22" Fujitsu-Siemens "L22-W3" monitor till datorn. Har kört den i en vecka ca med VGA @ 1680*1050. Nu kopplade jag in DVI istället och mitt jäkla grafikkort ger mig då maxupplösning på 1440*900. Hur gör man för att få högre upplösning? Listen där man "drar" till höger eller vänster ligger på max, kan enl win ej få högre än givna 1440*900. Har powerstrip på datorn, kan jag göra något där?

Grafikkort: nVidia GF 5600 256mb.

Litet problem.

Har en 22" Fujitsu-Siemens "L22-W3" monitor till datorn. Har kört den i en vecka ca med VGA @ 1680*1050. Nu kopplade jag in DVI istället och mitt jäkla grafikkort ger mig då maxupplösning på 1440*900. Hur gör man för att få högre upplösning? Listen där man "drar" till höger eller vänster ligger på max, kan enl win ej få högre än givna 1440*900. Har powerstrip på datorn, kan jag göra något där?

Grafikkort: nVidia GF 5600 256mb.

kanske drivrutinerna till skärmen som saknas, eller nya drivare till graffakortet

Drivisar till skärmen!??

Tankar ner de senaste till grafikkortet nu. Hoppas det hjälper.

Klicka av option "dölj lägen som den här skärmen inte kan visa". Den hittar du under avancerat -> Bildskärm. Se bara till så att du inte ställer in högre upplösning än den klarar.

Testat.. hjälpte ej. Kunde ställa in manuell upplösning i inställningarna för kortet. Ställdå då in rätt upplösning @ 60Hz (enl bok). Blev flimmer och såg konstigt ut, långa staplar 2 på höjden.. :S

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg