Skänk mig din Acer nätadapter

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har problem med nätadaptor till min bärbara Acer 3100 från kritaperioden. Den fungerar fortfarande utmärkt bortsett från att original nätadaptor stals i en träningsbag och därefter köpte jag piratadaptor vilka tycks hålla undermålig kvalisort då jag reklamerat 3st inom ett år(nu har garantin gått ut och de vill att jag skall lägga ytterligare 400kr för att köpa en ny piratadaptor). En ny originaladaptor kostar mer än vad datorn är värd men studentekonomin har andra utgiftsposter än att köpa ny dator.

Finns där någon vänlig själ på SH som har skrotat sin Acer och har en adaptor över? Några andra tips förutom att leta på blocket?

209815_321.png

Hade du kallat det för adapter så hade du fått en av mig, men inte när du envisas med att kalla den för adaptor oavsett om det är korrekt eller ej :mad:

*Jag har faktiskt ingen ändå...

Hade du kallat det för adapter så hade du fått en av mig, men inte när du envisas med att kalla den för adaptor oavsett om det är korrekt eller ej :mad:

*Jag har faktiskt ingen ändå...

Jag är hemskt ledsen för felstavningen får ursäkta mig med att jag slavat på jobb istället för att sova

Hej! Har kanske en som du kan använda, ska försöka leta fram den, trevligt att din dator fortfarande funkar, min dog för ngr månader sedan och som sagt inte värt att göra ngt åt det, så den väntar på att kastas... om du inte redan har fått tag i någon!:)/Anna

Det vore kanon om du kunde leta upp den. Jag betalar frakten och köper öl nästa gång jag är på Sviestad...

Last edited:
Jag har oxå en adapter hemma i någon låda som du kan få om det inte löser sig på ett annat sätt:)

Det vore kanon om du kunde leta upp den. Jag betalar frakten och köper öl nästa gång jag är på Sviestad...

Hittat den, eller hittade två, men en är org. till 5100, hur skiljer man dem åt? Kanske finns de ngn bild på nätet på den som kostar 835? Annars om du vet så står det LR, respektive AC efter långt serienr...säger det dig ngt, annars försker jag klura ut det, kan skicka den i helgen, tror jag klarar frakten(ok e fattig student, men det beror ju på att man fått köpa böcker denna månad för 2500 kr...ja du vet väl hur det e), pm din adress, så postar jag.../Anna:tummenupp[/QUOTE]

Min dator klarar båda varianterna som Acer erbjuder så jag skickar dig ett PM och är evigt tacksam.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg