Skäms på er

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
OM vi nu tar deras enda fråga, dvs invandringen, så är ju deras egen beskrivning på i deras partiprogram så helt uppåt väggarna. Värre än något av de andra partierna.
Dessutom är deras så kallade budget så fantasisiffror tagna ur röven, mer än de andra partierna. Summan av den kardemumman är att de är mer ute och cyklar än andra partier - det är min åsikt.

Problemet är snarare att de andra partierna inte tar i frågan alls.
Man tager vad man haver. :banana

Siffrorna kan man debattera ihjäl sig i, eftersom ingen någonsin redovisat kostnaderna och intäkterna pga invandring.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
OM vi nu tar deras enda fråga, dvs invandringen, så är ju deras egen beskrivning på i deras partiprogram så helt uppåt väggarna. Värre än något av de andra partierna.
Dessutom är deras så kallade budget så fantasisiffror tagna ur röven, mer än de andra partierna. Summan av den kardemumman är att de är mer ute och cyklar än andra partier - det är min åsikt.

Mja, nu är du nog tyvärr ute på en liten tur på trampcyklen.
Invandrarfrågan är den fråga som media siktat in sig på men det finns faktiskt fler frågor som de "tar upp". Om du nu väljer att ta på dig argusögonen och läsa siffror som du säger dig ha gjort borde du sett de andra frågorna med. Eller? :va Sen att de till 99% är som något av de andra partiernas frågor är väl ovidkommande :)
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
ja men MP tror ju på politiken säger han nu, det är ju iaf bra..

hellre dom än V, men min röst går på SD .
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tja, kan man bedriva vinst på skolbarn kan man väl bedriva vinst på invandring? Eller det är skillnad på egna barn och andras ungar nu helt plötsligt? :rolleyes:

Mhm. Ett land bör drivas som ett företag. Med stränga krav på avkastning. Den som inte levererar åker ut typ.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mja, nu är du nog tyvärr ute på en liten tur på trampcyklen.
Invandrarfrågan är den fråga som media siktat in sig på men det finns faktiskt fler frågor som de "tar upp". Om du nu väljer att ta på dig argusögonen och läsa siffror som du säger dig ha gjort borde du sett de andra frågorna med. Eller? :va Sen att de till 99% är som något av de andra partiernas frågor är väl ovidkommande :)
Nu har jag inte läst hela deras partiprogram eftersom man får ont i ögonen av allt osammanhängande dravel men det som framgår är ju att den primära, jag vill påstås den enda, frågan för SD är att stoppa invandringen. Övriga ställningstaganden är konsekvenser av denna grundläggande fråga. 5-56 som någon skrev tidigare i tråden.
Gällande siffrorna så stämmer ju enligt uppgift inte ens plus och minus i deras egen budget, har inte räknat på det själv dock.

Nå väl. Jag har sagt vad jag tycker i frågan så jag avslutar mitt deltagande i tråden nu.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Mja, nu är du nog tyvärr ute på en liten tur på trampcyklen.
Invandrarfrågan är den fråga som media siktat in sig på men det finns faktiskt fler frågor som de "tar upp". Om du nu väljer att ta på dig argusögonen och läsa siffror som du säger dig ha gjort borde du sett de andra frågorna med. Eller? :va Sen att de till 99% är som något av de andra partiernas frågor är väl ovidkommande :)

Jag måste missförstå dig nu, men vill du på allvar diskutera sds övriga politik, utanför invandrarfrågan?

För det första, de har ingen. Det är ett enlösningsparti.
För det andra, deras 'skuggbudget' skulle göra valfri kommunist varm innombords. Som Gustav säger, de har en samling siffror som de drog ur röven, och det blev bara skit av det.


Nu får vi ju som tur är rösta på vad vi vill i det här landet, men en röst på sd är närmast ofantligt oansvarigt.
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Kan man inte utvisa kungen också då? Sveriges i särklass värsta socfall är ju invandrad (sen ett par generationer förvisso) fransos som inte kan köra bil som folk.

Ironiskt att SD går till val med "trygghet" och "krafttag mot brottslighet" när ordningen i de egna leden är sisådär.

Undantaget de (ganska talrika faktiskt) trafikförseelserna (mycket rattfylla, som många SHare av hävd ser med oblida ögon på) var inte mindre än 10% straffade förra valet. Misshandel, inte sällan med prefixet hustu- var det vanligaste brottet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article492124.ab
http://www.expo.se/2006/48_1709.html

I'm just saying, de demostrerar ju själva att man inte behöver vara brun för att vara kriminell...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Well, vore det en strikt ekonomisk fråga skulle det säkert vara enklare att leverera ett svar.

Nu förstår jag inte alls, finns det andra frågor som även de förstås har fler bottnar än den finansiella som är helt okända? Försvaret? Sjukvården? Socialförsäkringarna? Rättsväsende? Infrastruktur?

Allt det där kan du googla fram en exakt siffra på om du ägnar det en minut, invandringen vet ingen vad den kostar. Eller tillför. Är inte det konstigt? Det kanske är världens förtjänstaffär! :) Över tid är det ju garanterat det.

Det är dags att sluta spela ut rasistkortet. Och om vi nu ska göra det så kan ju moderaterna som röstade emot sanktioner mot Sydafrika dra åt helvete, Centern/Bondefördbundet med deras nazisthistorik kan dra åt helvete, KD med deras människofientliga kyrkopolitik kan dra åt helvete, Sossarna med deras otaliga stöd till diktaturer kan dra åt helvete, Väsnterpartiet skall vi inte ens nämna.

Så, vad jag vet så är det mp och fp som har någorlunda snyggt förflutet. Ska du rösta på någon av dem? Haha, du är miljöpartist. :blah :D

Kan man inte utvisa kungen också då? Sveriges i särklass värsta socfall är ju invandrad (sen ett par generationer förvisso) fransos som inte kan köra bil som folk.

Ironiskt att SD går till val med "trygghet" och "krafttag mot brottslighet" när ordningen i de egna leden är sisådär.

Undantaget de (ganska talrika faktiskt) trafikförseelserna (mycket rattfylla, som många SHare av hävd ser med oblida ögon på) var inte mindre än 10% straffade förra valet. Misshandel, inte sällan med prefixet hustu- var det vanligaste brottet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article492124.ab
http://[B][U]www.expo.se[/U][/B]/2006/48_1709.html

I'm just saying...

Åh, nu är AFA med i debatten. Hurra! :rolleyes:
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mhm. Ett land bör drivas som ett företag. Med stränga krav på avkastning. Den som inte levererar åker ut typ.

Eller; Så länge jag vinner på det spelar det ingen roll hur slutprodukten blir.
Återigen samma dilemma.

Kan ge mig fan på att man kan hitta friskolefrågan och så vidare i SD:s riktlinjer.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Fast ni är ju för roliga! Ni sitter här och diskuterar SDs politik som om den på nåt sätt skulle kunna påverka i det stora.

Jag gissar att enfrågeväljaren inser att SD inte kommer få 67% så då spelar det kanske inte så himla stor roll hur de tänker finansiera pensionssystemet, skydda vargstammen eller lösa energifrågan.

Ett enfrågeparti fokuserar på just en fråga. De får en marginell betydelse i det stora, men slänger tändvätska på sin fråga och tvingar de etablerade partierna att ta i just den frågan.

Jag tycker att det är sunt i en demokrati att en liten del av väljarna ser till att tvinga upp en hjärtefråga på bordet genom att rösta på just den enskilda frågan.
Miljöpartiets inträde tvingade de etablerade partierna att spetsa sin miljöpolitik, samma gjorde FI, fick fart på kvinnofrågor.

Och nej, jag röstar inte på enfrågepartier själv, och även om jag skakar på huvudet åt deras politik så ser jag det positiva och vitaliserande för politiken i stort.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag måste missförstå dig nu, men vill du på allvar diskutera sds övriga politik, utanför invandrarfrågan?
Ja, helt rätt. Du missförstår.

Det enda jag påminde om var att SD har andra saker de tar upp, som även de kan locka till sig väljare och kanske förklara varför de får till sig 4-6% av väljarna. Det kan ju finnas folk i vårt land som inte bryr sig det minsta om invandringsfrågan men brinner för missbruksvården. Eller nåt annat "insert coin here".
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Nu förstår jag inte alls, finns det andra frågor som även de förstås har fler bottnar än den finansiella som är helt okända? Försvaret? Sjukvården? Socialförsäkringarna? Rättsväsende? Infrastruktur?

Åh, nu är AFA med i debatten. Hurra! :rolleyes:

hoppla, var det nåt jag skrev eller har jag fått ett ö-screenname?
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Nå väl. Jag har sagt vad jag tycker i frågan så jag avslutar mitt deltagande i tråden nu.

Ja, det brukar låta så när man inte vill bli citerad för att stå till svars för det man skriver. :D

Vad det gäller dina inlägg om att Sd:s budget inte får ändarna att mötas är det ju, som du själv säger, inget du räknat på själv. Vore det så var jag den förste att imponeras. Men det är ju då andra med mer kunskap i ämnet har gjort det åt dig och kommit fram till olika resultat. Du har förmodligen ingen aning om vem som står bakom slutsatsen som visar att det fattas 60 mrd i Sd:s budget, men min gissning är att det ett gäng som absolut inte vill att Sd ska komma med i riksdagen.

Det luktar jäv... ligt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja, det brukar låta så när man inte vill bli citerad för att stå till svars för det man skriver. :D

Vad det gäller dina inlägg om att Sd:s budget inte får ändarna att mötas är det ju, som du själv säger, inget du räknat på själv. Vore det så var jag den förste att imponeras. Men det är ju då andra med mer kunskap i ämnet har gjort det åt dig och kommit fram till olika resultat. Du har förmodligen ingen aning om vem som står bakom slutsatsen som visar att det fattas 60 mrd i Sd:s budget, men min gissning är att det ett gäng som absolut inte vill att Sd ska komma med i riksdagen.

Det luktar jäv... ligt.
Fast med tanke på hur stolliga de är i övrigt - vilket jag själv kan konstatera - så anser jag det vara högst troligt att de räknat fel.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ja, helt rätt. Du missförstår.

Det enda jag påminde om var att SD har andra saker de tar upp, som även de kan locka till sig väljare och kanske förklara varför de får till sig 4-6% av väljarna. Det kan ju finnas folk i vårt land som inte bryr sig det minsta om invandringsfrågan men brinner för missbruksvården. Eller nåt annat "insert coin here".

Jag missförstod alltså inte alls.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top