Skämmes på er!

Måste hålla med eftersom att jag inte kan skrapa knä. Vad håller SMC på med klart de ska ha knäskrapar skola och slangskola för oss som får skämmas för att vi inte kan. :tungan

Att uppnå någon slags knäskrapsnivå som SH-förare verkar vara viktig för vissa, typ som att det då per automatik skulle göra densamma till en direCkT!!!11 bättre förare :D

Man blir ju förbannad att detta inte ingår i Steg 1 på SMC's utbildning. Dom kan ju inte fatta nånting asså... :rolleyes:

Nja, eller så har man som mål att få till körtekniken så att man håller sådan pass fart på banan av knäskrapet kommer av sig självt.

Hade aldrig knäskrapat innan jag körde steg 3-4 i augusti men redan på första passet var knät i backen och sedan fortsatte det så hela helgen i stort sett. Ejes är väl enklast att sätta ned knät i men hela depåkurvan är rätt skön den med. :)

Nu måste jag byta höger knäpuck. :yoparty

Benet ut om man vill börja jaga varvtider! :fakta

Depends on the size of dä träkk.

Här tror jag att jag steker sandström i hans tidiga karriär på Kinnekulle tex.

profilepic820_2.gif

Och hur mycket sitter du på sadeln? Jag sitter för högt för knäskrap :död

Har ju heller inga pucklor :)

Du sitter inte för högt, möjligen hänger du inte tillräckligt men mest sannolikt går det för långsamt. Tills dess att knäskrap kommer av sig självt fyller det liksom ingen funktion heller för den delen.

Bild från 1a passet på motard, ever. Lånad hoj, körde fan snabbare på den än på SuperDuken trots 60 häst mindre. Byte till nästa säsong på ingång :yoparty

Bifogat

• Ejes_690_2.jpg
    Ejes_690_2.jpg
    80.3 KB · Visningar: 46
Går det knäskrapa med variator driven plast-anka så går det med det mesta :hojsmilie

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park