Skäggfärg?

Nitrogen skrev:
Ditt hänglås? Mina associationer blev helt plötsligt snuskiga :tungan

1213293521
?? :va

sEiKo skrev:
Fungerar vanlig hårfärg även till att färga skägg/polisonger?
Vore också bra om den inte färgade huden så mycket.
Vad (om nåt) har ni använt?

När jag tänkte färga hakan i julas (för att simulera :tomten ) så letade jag runt lite. Fick 2 intressanta råd:
1. Ta det försiktigt, ev. i etapper. Det är starka grejjer, så var försiktig med ansiktet.
2. Jajamen. Inga problem alls, men köp inte grejjerna av oss! Köp dem någon annan stans, inte här!

Jag bangade... :rodnar

Har en kompis som gick helt lost när han färgade sitt hår kolsvart, och smörjde in hela ansiktet. Följande fick han erfara:

1. Det gör jävulskt ont.
2. Man blir jävligt cool (Varenda antydan till hår blir kolsvart, tänk dig att Lasse Åberg och en Zigenare skulle få barn)
3. Bankpersonal släpper inte in en om man samtidigt som man har Lasse/Zigenar-looks, har en halsduk runt munnen/halsen och en dressyrhatt på huvudet.
4. Alla barn blir jätterädda.

Nitrogen skrev:
Du kan använda vanlig hårfärg. Smörj in områdena runt håret med vaselin, så fastnar inte färgen på huden.
Jo det stämmer nog, när jag färgade rövskägget så hade jag redan en massa vaselin där och det kom inget på huden :tummenupp
*obs skämt*

honkiie skrev:
Jo det stämmer nog, när jag färgade rövskägget så hade jag redan en massa vaselin där och det kom inget på huden :tummenupp
*obs skämt*
Det där var inte alls ett skämt. Skönt att du klivit ut ur garderoben. :)

Fan va bra. jag ska färga håret i nån sorts flerfärgad frisyr samtidigt som pollisarna.
Tänkte rött i mitten på håret(eller bara i luggen, knallrött alltså) och svart(eller jävligt mörkbrunt) resten, kanske nån stripe av annan färg(röd, där med? eller blekt?) ovanför öronen.
Syrran är kanonvass på sånt så hon får assistera.

Jag försökte i över ett års tid att få till grått hår men det gick inget vidare. Jag lyckades nästan en gång med en toning men det blev lite blått över det hela efter två tvättar :( Sen fyllde jag 15 och gick vidare och blev glad över att man fick börja raka sig istället.

En arbetskamrat testade och blondera sitt skägg....han kom på måndagsmorgonen och hade vattenfyllda blåsor efter väteperoxiden. Vågade inte själv efter det.... :död

Zee skrev:

Nu är väl detta mera en karbinhake. Men om du tänker dig bygeln på ett hänglås och sätter det på läppen, då får du ett sorts James Hetfield skägg.
Kan även kallas u-balk.

Nitrogen skrev:
Ditt hänglås? Mina associationer blev helt plötsligt snuskiga :tungan

Ja du vet, det är bäst att låsa in vilda tjurar :D .

JKay skrev:
En arbetskamrat testade och blondera sitt skägg....han kom på måndagsmorgonen och hade vattenfyllda blåsor efter väteperoxiden. Vågade inte själv efter det.... :död
Det finns ju faktiskt snäll blekning nu för tiden.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman