SKÅNE: regnet det bara öser ner...

Klimat genomgår en ständig förändring och har alltid gjort det, både upp och ner i temperaturerna.

Så kan du ju inte säga!!!
Du tar ju bort argumenten för att höja diverse skatter!!

Det som stör MIG mest är att tidningarna nu hittat ett nytt fenomen att använda begreppet "kaos" på.

Förr hette det "oväder", och inte "kaos". Om Aftonpladdret får som de vill, så kommer man om 10 år att ropa "åh, titta, det är regnkaos ute" när det börjar duggregna.

sant, speciellt aftonbladet är TOKBRA på KAOS och SEXCHOCK o.sv. men idag är det fan kaos :)

Inte en enda väg öppen knappt till malmö och någon tant drunknade när hennes bil stod 2m under ytan (ja på vägen). Igår såg jag ett antal bilar flyta runt och motorvägen har på sina ställen X antal meter djupt vatten där det är lite svackigt. Men det är naturligtvis sånt som händer ibland.

För att komma med lite perspektiv.

Jag har en kompis som bor i London och de har haft regn i 8 veckor.

En kollega klagade en gång över dåligt väder till en korean varpå koreanen försynt undrade hur många som hade dött.

KjellF

Visst är det surt med regnet, men min hoj är ändå så slö att jag inte direkt saknar att köra med den ;)

Inte en enda väg öppen knappt till malmö och någon tant drunknade när hennes bil stod 2m under ytan (ja på vägen).
Nja, där tanten drunkande eller i alla fall dog var det inga 2 meter utan det är en rak väg med kanonbra sikt och hon hade kört ut i diket där vattnet nådde halvägs upp på dörren. Hade hon varit frisk så hade hon öppnat dörren och vadat upp till torr vägbana.
Fattar inte vad folk tänker som fastnar i vattnet.
"Oj, jag ser inte vägen för allt vatten och det störtregnar ute men vadå min lilla Golf klarar ju sånt" :huvet

Nåja jag ska trösta er med att i morgon ska jag äntligen hämta hem min lilla Sucka som är fixad efter krocken. Hon ska bara in på lackering men det tar jag till hösten när skitvädret kommer.
Så nu kommer naturligtvis vädret att skifta och värmen komma för nu kan ju även jag köra. :tummenupp

Skåningar och våra vänner från Sveriges framsida påpekar gärna vad som är dåligt i Stockholm, men en sak är klar här har vi bra mycker väder i alla fall :D

Har åkt varje dag den här veckan, så välkomna till det soliga Stockholm.

Bättre väder i Stockholm? Vi får väl se nästa vinter... :tungan

Fast så som skåningarna reagerar när det har kommit fem centimeter nysnö (=snökaos, tågen slutar gå, folk stannar hemma från jobbet och bilar kör i diket till höger och vänster) så börjar de väl snart evakuera här nere!

Klimat genomgår en ständig förändring och har alltid gjort det, både upp och ner i temperaturerna.

Det som dock skiljer den tidigare klimatförändring som nu sker är att det sker i högre tempo än tidigare. Vad det beror på låter jag däremot vara osagt.

Har varit en ovanligt angenäm sommar här uppe i norr :tungan

Förklaringen...

Vadå klimatförändringar? Har ni missat att SSEMSE alltid har bra väder på sina körningar och att dom varit stoppade ett tag nu...

Är det bara jag som ser sambandet? SSEMSE kör == bra väder :) , SSEMSE kör inte == kass väder :mad: .

Nästa körning är den 15:e, alltså blir vädret bra.

http://myter.speechtime.com/

Sant eller inte, jag är 1000 gånger mer benägen att tro på det som står där än vad Aftonbladet dagligen basunerar ut.

Det som dock skiljer den tidigare klimatförändring som nu sker är att det sker i högre tempo än tidigare. Vad det beror på låter jag däremot vara osagt.

Som kuritas sa, plus att vi människor förökar oss explosionsartat just nu,
och som bekant så släpper vi människor ut en hel del koldioxid.

kanske en bra förklaring eller bidragande faktor?

Nej det är förjävla tråkigt väder här nere just nu. Kallt som fan och det regnar. Inte verkar det bli bättre heller. :mad:

Varför är alla som inte tror på det här "klimathotstjaffset" moderater? Därmed ej sagt att alla moderater inte tror att på klimathotet.

Krossa nu mina fördomar är ni snälla.

Last edited:
Fan här har vi inte haft en droppe regn på hela sommaren ;)...

Nej det är förjävla tråkigt väder här nere just nu. Kallt som fan och det regnar. Inte verkar det bli bättre heller. :mad:

Varför är alla som inte tror på det här "klimathotstjaffset" moderater? Därmed ej sagt att alla moderater inte tror att på klimathotet.

Krossa nu mina fördomar är ni snälla.

Det där citatet är ryckt ur sitt sammanhang från en annan tråd, blev inte riktigt lika klatchigt här :confused:

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back