Sjysst hojväg till Borås

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Tjapp

Ska kolla på ellos-blåvitt i Borås på tisdag och om det är fint väder så tar jag hojen. Finns det nån sjysst landsväg dit så man slipper den jävla riksväg 40? Några tips?

Jag tycker du skall ta vägen genom seglora.. En utav dem bästa vägar jag nånsin åkt på..!!:tummenupp :tummenupp

hur går den vägen då? var början den och vad kör jag mot osv?

Säg att du kommer från stan & kör motorvägen mot delsjömotet, sväng av det första i backen mot borås...
Kör förbi Burger King så att du har det på höger sida om dig.. Sen följer du bara vägen rakt fram genom rondeller o och så tills du kommer till ett T-kors. Där tar du höger, kör vidare tills du kommer till motorvägen. Kör mot borås på motorvägen & ta första avfarten och kör till vänster, in under motorvägen, sen höger längsmed mot borås. Sen tar du vänster i nästa t-kors o kör rakt fram hela vägen genom bollebygd, därefter skall du ta vänster efter bollebygd när du kan ta vänster efter gamla(eller nuvarande) målerifabriken. Raka vägen mot borås!

edit, la till mölndal & landvetter :gnissla

Last edited:
Hejsan
Jag tänkte oxå kolla på matchen om jag hinner ,vet du om det finns biljetter kvar ?
Vi kan kanske kan göra sällskap ?

Ja det finns det. Stick ner till Blåvittshopen på Berzelligatan och köp en. Kul med sällskap dit!

Fabbe: ok, tack!

Jag skulle köra:

GBG, Mölnlycke, Benareby, Hällingsjö, Hyssna, Seglora, Borås

alternativt

GBG, Jonsered, Lerum, Härskogen, Hindås, Bollebygd-> Borås på gamla 40an.

alternativt

GBG, Jonsered, Lerum, E20 sväng av mot Edsås, kör ut till väg 180 sedan till Borås på 180an

Jag är en som undviker transportsträckor till varje pris.

stort tack till hela gänget. nu vet jag hur jag ska köra!

ser dock ut som att det blir regn på tisdag men det blir säkert fler tillfällen då man ska till borås

nu säger SMHI plötsligt att det ska vara solsken imorgon så det blir nog hojen trots allt.

klassegbg: löste du biljett? i så fall kan du väl ta härskogsvägen från lerum så möts vi halvvägs till borås.

nu säger SMHI plötsligt att det ska vara solsken imorgon så det blir nog hojen trots allt.

klassegbg: löste du biljett? i så fall kan du väl ta härskogsvägen från lerum så möts vi halvvägs till borås.

Hejsan
Det har tyvärr kört ihop sej för mej på jobbet ,jag får kollat på canal + istället . men hänger gärna på nån annanan gång

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8