Sjuuukt långt hopp i Vegas

Var det gammla på 97meter, Seth Enslows "efterträdare"?

Det här är från Service Hondas hemsida:

Trigger Gumm and the Service Honda 500AF hold the Motorcycle distance jump world record at 277.5 ft. Nothing tests a motorcycles' strength, durability and quality like launching it over 200 ft. thousands of times. Trigger's bike uses no special reinforcement in the frame and has had no failures. You may never jump your 500AF for a world record but it is nice to know the 500AF is ready when you are.

Satte Seth något långt hopp? Jag kommer bara ihåg det från Las Vegas där framgaffeln lossnar från hojen och ett där han skallar styret i landningen så att han spräcker käken. :näsblod
 
Det här är från Service Hondas hemsida:



Satte Seth något långt hopp? Jag kommer bara ihåg det från Las Vegas där framgaffeln lossnar från hojen och ett där han skallar styret i landningen så att han spräcker käken. :näsblod
Han hade ett rekord, men han hade en förare i "hans" team som hoppade ca 96meter.
Dock var seth den coolaste, hur fan man kan crasha så hårt så många gånger och fortfarande kunna gå.
 
Han hade ett rekord, men han hade en förare i "hans" team som hoppade ca 96meter.
Dock var seth den coolaste, hur fan man kan crasha så hårt så många gånger och fortfarande kunna gå.

Nu kommer jag ihåg det coolaste hoppet av alla, när han hoppade sanddyner och landade rakt in i alla andras hojar. På filmen ser man Jeremy McGrath säga surt: vem fan är det där? :D Det är inte utan att man tänker på Seth som Evel Knievel att det är för alla misslyckade hopp de egentligen är kända. :)

Här är det hoppet: http://www.youtube.com/watch?v=jw3NuynCjSI&feature=related (gillar Jeff Emigs kommentar: that was the stupidest thing I've seen :D )

EDIT: och ett annat gigantiskt sanddynhopp när det går åt helvete och hojen landar helt vertikalt utan någon framfart och blir helt mosad. Seth ligger bredvid och blöder när en kompis säger att han ska till läkare, då svarar Seth att han vet när han behöver läkare och det är inte nu! :D

http://www.youtube.com/watch?v=PF4YwBO56uQ (sista tredjedelen är det hoppet)

EDIT2: hittade filmer
 
Last edited:
Respekt, respekt och respekt:yoparty :yoparty :yoparty
Så grymt skönt att se när han laddar genom garaget och passerar pelaren i kurvan i typ 100 knyck!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top