Sjutsfotpinnar till Monster 900

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, tänkte bygga sjutsfotpinnar på mitt Monster och skulle behöva lite tips och idéer. Kolla på bilden på upphängningen till blåset, det ska jag bygga om och sen fästa fotpinnar på. Hur mycket kraft måste det palla med och vad kan man köpa för fotpinnar att fästa där? Finns det kanske fotpinnar man kan köpa med fästen som man kan hänga blåset i också?

Tanken från början var att bygga ett V i rör med samma dimension och färg som ramen och sen bara hänga på en pinne att ha fötterna på men känner att det kanske blir lite klen eller så.

Som sagt, tips, idéer?

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    98.9 KB · Visningar: 82
imaster skrev:
2464791 Ja, tänkte bygga sjutsfotpinnar på mitt Monster och skulle behöva lite tips och idéer. Kolla på bilden på upphängningen till blåset, det ska jag bygga om och sen fästa fotpinnar på. Hur mycket kraft måste det palla med och vad kan man köpa för fotpinnar att fästa där? Finns det kanske fotpinnar man kan köpa med fästen som man kan hänga blåset i också?

Tanken från början var att bygga ett V i rör med samma dimension och färg som ramen och sen bara hänga på en pinne att ha fötterna på men känner att det kanske blir lite klen eller så.

Som sagt, tips, idéer?

Kolla in denna maskin:
Efter.JPG

Det är en kille i Malmö, Andreas Ekholm, som jag hade kontakt med förra året.
han har en M900 med 2-1-system och ville ha tjejen med och då tipsade jag honom om att 748/913/996-fotpinnar borde passa, vilket blev lösningen.

Hur han löst det med infästningen vet jag inte, jag hann sälja min maskin innan jag träffade honom men sök kontakt med honom på andreas.ekholm@setrab.se det är den epostadress jag hade då vi hade kontakt.

Hör av dig på telefonnummret du fick i PM´et tidigare.
Jag har kanske lite Monstergrejor du är intresserad av...

Ducster900 skrev:
2465137Det är en kille i Malmö, Andreas Ekholm, som jag hade kontakt med förra året.
han har en M900 med 2-1-system och ville ha tjejen med och då tipsade jag honom om att 748/913/996-fotpinnar borde passa, vilket blev lösningen.

Hur han löst det med infästningen vet jag inte, jag hann sälja min maskin innan jag träffade honom men sök kontakt med honom på andreas.ekholm@setrab.se det är den epostadress jag hade då vi hade kontakt.

Hör av dig på telefonnummret du fick i PM´et tidigare.
Jag har kanske lite Monstergrejor du är intresserad av...

PRECIS såna jag letade efter..! Kalas, tackar..! :tummenupp

Hur funkar infästningen i ramen, borra det nya hål eller..?

imaster skrev:
2465177 PRECIS såna jag letade efter..! Kalas, tackar..! :tummenupp

Hur funkar infästningen i ramen, borra det nya hål eller..?

Jag har för mig att Andreas hittade gummiklädda klammer som han kunde använda, inga anrda modifieringar behövdes och själva fotpinnarna hittade han på ebay, denna eviga källa till bra-att-ha-grejor...

Skicka ett mail till honom på ovanstående epost så kan han säkert fylla på med mer info.

Ingvar

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back