Mr.Steen
Gudomlig sporthojare
vad händer om man sjutsar på en lätt mc när man är 16? vad får man för straff någon som vet?
Mvh/// Steen
Mvh/// Steen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Får man inte skjutsa i Sverige?Steen_Tzr skrev:vad händer om man sjutsar på en lätt mc när man är 16? vad får man för straff någon som vet?
Mvh/// Steen
Huck skrev:Det händer inte så mycket.. Du och din passagerare får 300 i böter var.
Nån som vet mer exakt? Jag kan ju ha fel
Huck skrev:Det händer inte så mycket.. Du och din passagerare får 300 i böter var.
Nån som vet mer exakt? Jag kan ju ha fel
wallhager skrev:tjena men vet någon vad för straff man får om man kör utan körkort och dom tar fast en?
Tjet skrev:Man kör inte utan körkort, ganska enkelt.
NSR_Martin skrev:RgOlsson
Fick med det svaret när jag ringde och frågade...
MEN: Om du tex åker dit för skussning en gång och får två fortkörtningsbötrar, eller liknande, då kan dom återkalla kortet för upprepade trafikförselser... Det gäller alltså iinte bara om du åker dit flera gånger för skussning...
Slutsattsen blir denna, enligt mig:
Gör klart för din kompis att han får betala 800 kr i böter om ni åker dit, sen skussar du för glatta livet, den dagen du får en fortkörningsböter eller åker dit för skussning, då slutar du med att skussa, känns inte som om det är värt risken att få körkortet återkallat då...
nomolas skrev:Men visst får man börja skjutsa när man fyllt 18?
Nu får man väll bara skjutsa barn under 10 eller nåt sånt??![]()
nomolas skrev:Men visst får man börja skjutsa när man fyllt 18?
Nu får man väll bara skjutsa barn under 10 eller nåt sånt??![]()
wallhager skrev:tjena men vet någon vad för straff man får om man kör utan körkort och dom tar fast en?
Fluxir skrev:du ska nog va mer rädd för mig än för polisen om du kör utan körkort...
har du inget kort har du inte på vägen med ett fordon å göra.
ja är inte laglydig, å ja skulle troligtvis inte ha körkort om polisen visste om 1 hundradel av det jag gjort, men det har inte med det å göra, har man körkort kan man köra. det är det som är grejen. har man inte körkort, okej, du kanske kan köra endå, men varför inte bara ta kortet då??
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |