Sjunger / snackar ni i hjälmen?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ramlade över detta härliga klipp!


Runt 1:00 så börjar han sjunga och jiddra. (1:14 personlig favorit) Så sjukt kul. Grejen är att jag gör/alltid gjort detsamma.

Jag är man nog att erkänna! Haha

Låt jag alltid sjunger när jag kör:
Easy rider - Born to be wild

Sen snackar jag också högt och repeterar olika fraser, dessa är mina favoriter:

”Cant catch me motherfuckers”
”2000 miles, 2000 smiles”

hahaha Något mer som gör liknande eller är jag helt enkelt inte som alla andra barnen i sandlådan?
 

Chrull

Medlem
Gick med
26 Jun 2017
Ort
Båstad
Hoj
Moto Guzzi V9 Roamer, DR650se, Scorpa SY250
Sjunger gör jag inte, muttrar om folk som inte kan köra bil möjligtvis.

Vad jag däremot gör, ovillkorligen, är att råma när jag kör förbi en ko.
Muuuuuu! Vet inte varför, men det känns bra
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag hade en gång en kollega som gjorde det till sin grej att fullkomligen gallskrika motorljud, naturligtvis väl dold bakom integralhjälmen, naturligtvis när han körde sakta genom stan och passerade gående på trottoaren…

Detta genererade allt som oftast ett antal väldigt konfunderade gående…
 

Blomsterhondan

Sporthojsnörd
Gick med
13 Jul 2015
Pratar inte men styr andningen efter körningen. Blir lite mer distinkt körning inbillar jag mig.

Ett djupt andetag vid kraftig inbromsning. Hjälper upp förankringen tycker jag.

Snabb utandning precis efter svängpunkten.
Blir lite mer avspänt, kommer ner lite längre och får lite bättre kontakt med cykeln.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Utan buff eller halsduk smiter fislukten upp ur stället och in i hjälmen i lågfart, berättade en kompis.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På bana låter det inför böj ofta,
-Titta, sväng!

Ett par pass senare,
-Men GASA då, GASA!

Sjunger gör jag inte ofta men gör jag det är det Lilla snigel som går.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
En och annan Säkkijärven polkka har det blivit. Gör sig bättre på dragspel, dock, påstod en passagerare...
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Sjunger alltid. Och det poppar upp helt random olika låtar varje tur. Brukar analysera valet hjärnan gjort efter, lite som drömtydning, de brukar vara bra på att visa hur jag mår psykiskt.


I början av turen är det alltid tyst. Sen beroende på hur jag mår så slås en låt på. Väljer aldrig aktivt. Ju längre tid det är tyst ju sämre har jag mått. Ibland är det nått rätt sorgligt som "slås på", men så efter några mil brukar det bli mer hardcore-fuck-life-is-good tema. Det här avgör också hur länge o långt jag kör. Sorgen ska ur systemet, ju längre tid med "rätt låt" ju mer avslappnad och glad är jag närjag kliver av.

Fattar inte det där med att ha öronsnäcka på så man kan spela musik? Andra brukar heller inte uppskatta mitt sjungande när vi kört med sån grej så man kan prata under färd...jag glömmer ju liksom bort att jag inte är själv därinne.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
När jag kör mc inne i städer brukar jag säga till folk som tex går på trottoarer, hej,hej med pipig kvinnoröst.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Haha sköna storys! Ibland kan man brista ut med ett vrål i stil med ”det är så jäääävla najs att äntligen få köra hoj!!!!!”

nu när jag tänker på det brukar jag svära en hel del bara för att ingen hör det, i stil med ” åååååh en sån underbar satans jääävla daaaaaag!!!”

?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har blåtandsinterkom i min hjälm, och när man inte pratar med andra kan man även spela upp musik. Lyssnar jag på musik ensam så sjunger jag med, det är obligatoriskt. Så jo, det sjungs allt som oftast :hihi

En gång ringde tjejen medan jag satt där och skrålade som bäst, och telefonen i fickan lyckades svara av sig självt. Det tog ett par sekunder innan jag insåg att musiken tystnat och att jag satt och sjöng för mig själv, så jag utbrast något i stil med "fan hände nu då??" varpå jag hör hur tjejen asgarvar i headsetet... :rofl
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
På bana låter det inför böj ofta,
-Titta, sväng!

Ett par pass senare,
-Men GASA då, GASA!

Sjunger gör jag inte ofta men gör jag det är det Lilla snigel som går.
Ungefär samma här - och jag bannar mig själv på banan när jag kör riktigt kass. "Skärpning nu för HELVETE!!" eller "Nu tar vi nya tag nästa varv". :hojraket
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Sjunga? Nej, av många olika anledningar men den jag väljer är för att hjälmen ofta är tajt över käkmuskeln och därför blir det jobbigt att röra den mkt.

Prata med mig själv?
Absolut, mkt kommentarer om andras bilkörning, damer man ser när man kör i stan och annat spännande man stöter på.
Sen är det obligatoriskt att vinka till barn i baksätet som man kör om eller står bredvid i köer.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top