sjukt

Mitra skrev:
2622176
Det fanns flera gånger där jag gick imellan och försvarade andra och det hjälpte.

samma här. Därför blir man så förbannad när man ser att ingenting har förändrats. :mad:

Tråden fär de prältiga och lite bättre människorna.

Undrar hur många som redan mobbats idag?

Mavve skrev:
2622311 Tråden fär de prältiga och lite bättre människorna.

Undrar hur många som redan mobbats idag?
Inte alls.. men vi kanske är flera som jobbar aktivt i en verklighet dvs utanför detta forum för att förbättra saker och ting för andra människor frågan är Vad gör du??

Mitra skrev:
2622217 .....
Har en liten motfråga till dig: OM du hade varit rektorn som mötte tjejen gråtandes i korridoren och fått det svaret som hon fick vad hade du gjort?

Vad hade du gjort som rektor om någon på skolan hade gjort som de har gjort här?

Jag är ju inte utbildad på sånt här men jag var en kreativ tonåring och minns än idag att det jävligaste som kunde hända var att skolan kontaktade föräldrarna.

Som rektor anser jag det vara självklart att ta reda på vad som hänt och gå på de skyldigas föräldrar. Alla kommer inte bry sig men några kommer se till att deras ungar får annat att tänka på....

Matulda skrev:
2622314 Inte alls.. men vi kanske är flera som jobbar aktivt i en verklighet dvs utanför detta forum för att förbättra saker och ting för andra människor frågan är Vad gör du??

Jag ingriper om det sker där jag befinner mig. Rätt länge sen det hände nu faktiskt.
Mer kan jag egentligen inte göra då jag har ett jobb att sköta och därefter ett liv att leva.

Mavve skrev:
2622338 Jag ingriper om det sker där jag befinner mig. Rätt länge sen det hände nu faktiskt.
Mer kan jag egentligen inte göra då jag har ett jobb att sköta och därefter ett liv att leva.
Det finns massor du kan göra och ändå hinna jobba och leva ett liv.. det är just den inställningen som du har som oxå gör att samhället ser ut som det gör inom vissa områden. Alla kan bidra med ngt för att förbättra saker. Handlar om viljan.

Matulda skrev:
2622348 Det finns massor du kan göra och ändå hinna jobba och leva ett liv.. det är just den inställningen som du har som oxå gör att samhället ser ut som det gör inom vissa områden. Alla kan bidra med ngt för att förbättra saker. Handlar om viljan.

Eleverna kommer alltid att mobba varandra, så är det bara. Allt som är konstigt betraktas med rädsla och sen måsta man ju stöta bort det.
Jag har liksom inget med det att göra. Klart att det är tråkigt att hon tjejen får stenar i huvet, men liksom, jag kan ju inte köra upp och vakta henne som hade behövts för att de ska sluta.
De kommer inte sluta för att du mailar skolan.

Jag tycer det är ännu värre att en person våldtas i kvarten året om och det är heller inget jag kan göra annat än att ingripa om jag skulle se det nån kväll.

Jag har annat för mig än att försöka stoppa allt ont i världen - och hade folk haft lite mer att göra hade de inte hunnit hålla på med andra som de gör.
Jag har inte tid eller ens ork att stjäla motorcyklar eller göra inbrott så jag kan bedriva värsta häleriverksamheten.
Jag bidrar med att vara den bästa medborgaren som jag kan :tummenupp

Ont kommer alltid att finnas och det finns myndigheter som bekämpar detta - jag är med och betalar för det så jag bidrar med det med ;)

Badger skrev:
2622549 Du har ju en utmärkt inställning till att kvalificera till rektor här:
http://www.herjedalen.se/barnutbildning/grundskolan/funasdalen.4.14520ebf5b1b5ebb57fff19221.html

och verkligen trivas med likasinnade

Men om barn har mobbat varandra sen 5000 år tillbaka - tror du att det kommer ändras imorgon?

Varför är det inte världsfred? Hur sjukt är det inte att kriga och bomba ihjäl varandra?

Detta är också nånting som bara alltid kommer att finnas och så är det bara.

Hade jag varit rektor hade det inte existerat mobbning - på den skolan! ;)

Jävla idioter....

Hade jag inte bott så långt bort hade jag hoppat upp på hojjen och åkt dit och visat dom helvete...

@Mavve

Klart att barn mobbat varandra sedan 5000år, MEN, dom verkar ha tagit det till en heeelt ny nivå här.

På min tid :hihi kastades inga stenar i huvudet på en tjej, då hade personen själv blivit mobbad. Inte heller var det tal om att 30-40 pers åkte hem och väntade på någon för att spöa den, det låter inte som mobbing utan som något annat, typ flugornas herre. :näsblod

Last edited:
General E skrev:
2622896 @Mavve

Klart att barn mobbat varandra sedan 5000år, MEN, dom verkar ha tagit det till en heeelt ny nivå här.

På min tid :hihi kastades inga stenar i huvudet på en tjej, då hade personen själv blivit mobbad. Inte heller var det tal om att 30-40 pers åkte hem och väntade på någon för att spöa den, det låter inte som mobbing utan som något annat, typ flugornas herre. :näsblod

Det har kanske blivit värre i Sverige, visst. Man skjöt ju inte ihjäl sina klasskamrater och tog sitt liv heller då. Men allt är samhällets fel - det måste införas föräldrakörkort :tummenupp

Det är samhällets fel att det finns den tillgången till skjutvapen som det finns idag. Samhället sviker den utsatta och en vacker dag kommer han till skolan och har ihjäl folk....
Man kan alltid skylla på nån annan va ;)

jag VET vad du tycker, men precis lika dum som min fråga är ang. din fråga, precis lika dum är att du överhuvudtaget ställer en sådan fråga.

varför säger du bara inte rakt ut, att det inte hör hemma här?

Chronic skrev:
2619989 Fattar inte din fråga, vad tror du jag tycker? Tråden ligger under Mc-relaterade diskussioner.

Bettskena skrev:
2623982 jag VET vad du tycker, men precis lika dum som min fråga är ang. din fråga, precis lika dum är att du överhuvudtaget ställer en sådan fråga.

varför säger du bara inte rakt ut, att det inte hör hemma här?

Varför frågar du vad jag tycker, om du redan vet?

Varför svarar du inte på min fråga, som ovan?

Jag kan inte hävda att en tråd ligger i fel avdelning, jag är ingen moderator:rolleyes:

Men skönt att den är flyttad, så jag kan sova gottare.

ANG mobbing så har det alltid funnits, det var ingen vidare snäll mobbing "förr" heller. Tidningarna drar upp något för att sälja lösnummer, förra veckan var det mobbing, nu är det klimatförändringarna.

Trist, men svårt för "mc-kollektivet" att lösa, en kortege kanske?

suck...

jag VET att du tycker att denna tråden inte hör hemma här på sporthoj. eller åtminstone i detta forum. varför säger du det inte rakt ut bara, var min poäng.

skit samma, jag är inte ute efter att bråka med dig. bara så du vet.

och fortsätt sova gott.

Chronic skrev:
2623990 Varför frågar du vad jag tycker, om du redan vet?

Varför svarar du inte på min fråga, som ovan?

Jag kan inte hävda att en tråd ligger i fel avdelning, jag är ingen moderator:rolleyes:

Men skönt att den är flyttad, så jag kan sova gottare.

ANG mobbing så har det alltid funnits, det var ingen vidare snäll mobbing "förr" heller. Tidningarna drar upp något för att sälja lösnummer, förra veckan var det mobbing, nu är det klimatförändringarna.

Trist, men svårt för "mc-kollektivet" att lösa, en kortege kanske?

Mavve skrev:
2622462 Eleverna kommer alltid att mobba varandra, så är det bara. Allt som är konstigt betraktas med rädsla och sen måsta man ju stöta bort det.

Ibland finns det faktiskt ingen anledning till VARFÖR ett barn mobbas. Barnet hade bara otur. Det är oxå väldigt sällan som barnen från början blir mobbade för att de inte har de nyaste märkeskläderna. Ofta är det så att den som är mobbad inte läser av barnens "sociala regler". Barnet har helt enkelt inte fått lära sig hur man gör... Om det nu är så att den som är mobbad inte kan läsa av reglerna, så måste ju det barnet få hjälp med att lära sig. Annars spelar det ingen roll om den som är mobbad eller de som mobbar byter skola... Den som blir mobbad kommer helt enkelt fortsätta att bli mobbad.

Jag har jobbat enligt (modifierad) Farstametoden och det har fungerat bra på min skola. Jag menar INTE att vi inte tar tag i mobbarna, utan det jag menar är att vi har fått goda resultat genom att hjälpa den mobbade att förstå de oskrivna regler som finns i relationer till varandra...

/Carin

watson skrev:
2624130 Ibland finns det faktiskt ingen anledning till VARFÖR ett barn mobbas. Barnet hade bara otur. Det är oxå väldigt sällan som barnen från början blir mobbade för att de inte har de nyaste märkeskläderna. Ofta är det så att den som är mobbad inte läser av barnens "sociala regler". Barnet har helt enkelt inte fått lära sig hur man gör... Om det nu är så att den som är mobbad inte kan läsa av reglerna, så måste ju det barnet få hjälp med att lära sig. Annars spelar det ingen roll om den som är mobbad eller de som mobbar byter skola... Den som blir mobbad kommer helt enkelt fortsätta att bli mobbad.

Jag har jobbat enligt (modifierad) Farstametoden och det har fungerat bra på min skola. Jag menar INTE att vi inte tar tag i mobbarna, utan det jag menar är att vi har fått goda resultat genom att hjälpa den mobbade att förstå de oskrivna regler som finns i relationer till varandra...

/Carin

Barn går på instinkt - likt resten av oss däggdjur. Darwin: Endast den starkaste överlever osv...
Djungelns lag, så är det bara.

Barn märker att nån har kassa gener och stöter automatiskt bort den.

Jag vet inte var jag får allt ifrån :gnissla

:pannkyss

Mavve skrev:
2624334 Barn går på instinkt - likt resten av oss däggdjur. Darwin: Endast den starkaste överlever osv...
Djungelns lag, så är det bara.

Barn märker att nån har kassa gener och stöter automatiskt bort den.

Jag vet inte var jag får allt ifrån :gnissla

:pannkyss

Men älskling.. Det handlar inte om gener... Det handlar om att inte ha fått träna på hur man beteér sig i relationer till människor.

Men du tänkte nästan rätt... :pannkyss

/Carin

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!