Mitra skrev:2622176
Det fanns flera gånger där jag gick imellan och försvarade andra och det hjälpte.
samma här. Därför blir man så förbannad när man ser att ingenting har förändrats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mitra skrev:2622176
Det fanns flera gånger där jag gick imellan och försvarade andra och det hjälpte.
Inte alls.. men vi kanske är flera som jobbar aktivt i en verklighet dvs utanför detta forum för att förbättra saker och ting för andra människor frågan är Vad gör du??Mavve skrev:2622311Tråden fär de prältiga och lite bättre människorna.
Undrar hur många som redan mobbats idag?
Mitra skrev:2622217.....
Har en liten motfråga till dig: OM du hade varit rektorn som mötte tjejen gråtandes i korridoren och fått det svaret som hon fick vad hade du gjort?
Vad hade du gjort som rektor om någon på skolan hade gjort som de har gjort här?
Matulda skrev:2622314Inte alls.. men vi kanske är flera som jobbar aktivt i en verklighet dvs utanför detta forum för att förbättra saker och ting för andra människor frågan är Vad gör du??
Mavve skrev:2622311Tråden fär de prältiga och lite bättre människorna.
...

Chrille skrev:2622339Saknar du en för de dryga, korkade och oengagerade eller![]()

Det finns massor du kan göra och ändå hinna jobba och leva ett liv.. det är just den inställningen som du har som oxå gör att samhället ser ut som det gör inom vissa områden. Alla kan bidra med ngt för att förbättra saker. Handlar om viljan.Mavve skrev:2622338Jag ingriper om det sker där jag befinner mig. Rätt länge sen det hände nu faktiskt.
Mer kan jag egentligen inte göra då jag har ett jobb att sköta och därefter ett liv att leva.
Matulda skrev:2622348Det finns massor du kan göra och ändå hinna jobba och leva ett liv.. det är just den inställningen som du har som oxå gör att samhället ser ut som det gör inom vissa områden. Alla kan bidra med ngt för att förbättra saker. Handlar om viljan.
Mavve skrev:2622462Eleverna kommer alltid att mobba varandra, så är det bara.
Badger skrev:2622549Du har ju en utmärkt inställning till att kvalificera till rektor här:
http://www.herjedalen.se/barnutbildning/grundskolan/funasdalen.4.14520ebf5b1b5ebb57fff19221.html
och verkligen trivas med likasinnade
kastades inga stenar i huvudet på en tjej, då hade personen själv blivit mobbad. Inte heller var det tal om att 30-40 pers åkte hem och väntade på någon för att spöa den, det låter inte som mobbing utan som något annat, typ flugornas herre. 
General E skrev:2622896@Mavve
Klart att barn mobbat varandra sedan 5000år, MEN, dom verkar ha tagit det till en heeelt ny nivå här.
På min tidkastades inga stenar i huvudet på en tjej, då hade personen själv blivit mobbad. Inte heller var det tal om att 30-40 pers åkte hem och väntade på någon för att spöa den, det låter inte som mobbing utan som något annat, typ flugornas herre.
![]()
Chronic skrev:2619989Fattar inte din fråga, vad tror du jag tycker? Tråden ligger under Mc-relaterade diskussioner.
Bettskena skrev:2623982jag VET vad du tycker, men precis lika dum som min fråga är ang. din fråga, precis lika dum är att du överhuvudtaget ställer en sådan fråga.
varför säger du bara inte rakt ut, att det inte hör hemma här?
Chronic skrev:2623990Varför frågar du vad jag tycker, om du redan vet?
Varför svarar du inte på min fråga, som ovan?
Jag kan inte hävda att en tråd ligger i fel avdelning, jag är ingen moderator![]()
Men skönt att den är flyttad, så jag kan sova gottare.
ANG mobbing så har det alltid funnits, det var ingen vidare snäll mobbing "förr" heller. Tidningarna drar upp något för att sälja lösnummer, förra veckan var det mobbing, nu är det klimatförändringarna.
Trist, men svårt för "mc-kollektivet" att lösa, en kortege kanske?
Mavve skrev:2622462Eleverna kommer alltid att mobba varandra, så är det bara. Allt som är konstigt betraktas med rädsla och sen måsta man ju stöta bort det.
watson skrev:2624130Ibland finns det faktiskt ingen anledning till VARFÖR ett barn mobbas. Barnet hade bara otur. Det är oxå väldigt sällan som barnen från början blir mobbade för att de inte har de nyaste märkeskläderna. Ofta är det så att den som är mobbad inte läser av barnens "sociala regler". Barnet har helt enkelt inte fått lära sig hur man gör... Om det nu är så att den som är mobbad inte kan läsa av reglerna, så måste ju det barnet få hjälp med att lära sig. Annars spelar det ingen roll om den som är mobbad eller de som mobbar byter skola... Den som blir mobbad kommer helt enkelt fortsätta att bli mobbad.
Jag har jobbat enligt (modifierad) Farstametoden och det har fungerat bra på min skola. Jag menar INTE att vi inte tar tag i mobbarna, utan det jag menar är att vi har fått goda resultat genom att hjälpa den mobbade att förstå de oskrivna regler som finns i relationer till varandra...
/Carin

Mavve skrev:2624334Barn går på instinkt - likt resten av oss däggdjur. Darwin: Endast den starkaste överlever osv...
Djungelns lag, så är det bara.
Barn märker att nån har kassa gener och stöter automatiskt bort den.
Jag vet inte var jag får allt ifrån![]()
![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen