HanneZ skrev:2620212Ibland är det nästan lite synd man inte är gammal, småfet ...
Kan inte Hittebarnet vara behjälplig med det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HanneZ skrev:2620212Ibland är det nästan lite synd man inte är gammal, småfet ...
HanneZ skrev:2620212Ibland är det nästan lite synd man inte är gammal, småfet och kör hd. Det hade gett ett helt annat intryck
Undra om ongjevvlarna hade blivit skakis om man tittar förbi med hagalsprakaren innanför rocken![]()

Mr_Mike skrev:2620353....Detta är nog dett grövsta jag läst i mobbningsväg, kasta sten, inte få åka med på klassresan.....
Är det ingen som kan hacka den sidan och skriva typ:Badger skrev:2620269Utrycka sina åsikter i frågan.
Skolans hemsida:
http://www.herjedalen.se/barnutbildning/grundskolan/funasdalen.4.14520ebf5b1b5ebb57fff19221.html
Mobbning är vidrigt. Att ansvariga lärare mm påstår att det inte finns några problem och lägga skuldbördan på den mobbade personen är ännu vidrigare.
Ricken skrev:2620420Är det ingen som kan hacka den sidan och skriva typ:
"Antal elever: 192 (varav 90% mobbar)"
Jäfla idioter, blir det en kortege så kan nin hämta mig på vägen.

Chrille skrev:2620364Att du och många andra tror att det här är ovanligt gör att det fortsätter och fortsätter.
Stenkastningen är kanske grov men hur många ungar finns det inte som aldrig är med på något kul med klassen för att det aldrig är kul??
Ricken skrev:2620420Är det ingen som kan hacka den sidan och skriva typ:
"Antal elever: 192 (varav 90% mobbar)"
Jäfla idioter, blir det en kortege så kan nin hämta mig på vägen.
Mr_Mike skrev:2620461Så du menar att det är mitt fel att mobbning finns. ....
Chrille skrev:2620479Nej det menar jag absolut INTE!!! Jag bara menar att vi måste anstränga oss för att minnas hur det var när vi gick i skolan och kämpa emot nu när vi är de vuxna.
Att bli förvånad tyder ju på att man har glömt lite.... för jag kan inte vara den enda som såg mycket mobbing-skit under uppväxten.
Men om du jobbar med det, hur anser du att skolan har agerat i det här fallet.lappmögel skrev:2620507Mobbing i alla dess former är fruktansvärt för alla parter. Jag jobbar själv som lärare, dessutom som ansvarig för vår mobbinggrupp på skolan, så jag ser mycket av denna svåra problematik. Att kasta skit hit eller dit leder oss knappast närmare en bättre tillvaro på skolan, Däremot kan man kan snabbt konstatera att både skolan (lärare, rektorer, samt all annan personal) samt föräldrar har ett mycket stort ansvar att se till att mobbing stävjas, att få bort det helt är nog tyvärr en omöjlighet. Visst kan vi som lärare göra mycket men definitivt även föräldrarna. Skulle tro att jag gör minst ca 6-7 h i veckan på dessa frågor, så jag ser myckat av det som sker och tyvärr är det många ggr fruktansvärt tungjobbat, gentemot hemmet, sociala osv. Om vi kunde sluta tänka "mitt barn andras ungar" skulle saker o ting nog bli lite bättre, samt en rejäl ökning av civilkuraget. Hur som helst så är det djupt tragiskt det som skett mot tjejen. Man kan ju hoppas att detta kan hjälpa andra, så har det kanske kommit nåt positivt ur det hela!!
Ricken skrev:2620516Men om du jobbar med det, hur anser du att skolan har agerat i det här fallet.
Baserat på det som står i tidningen då givetvis...
Nä, det verkar ju som om hon har försökt att prata med rektorn utan resultat.lappmögel skrev:2620542Ska kanske inte alls uttala mig då man inte vet alla fakta. Men om man utgår från att det som står i tidningen är sant så är det bokstavligen talat helt sjukt, på min skola vågar jag påstå, jobbar vi mycket aktivt med att motarbeta vissa av dessa saker på ett tidigt stadie, några ex: Terminerna börjar alltid teman om etik o moral (hur man beter sig mot andra mm) Eleverna får ALDRIG välja vilka platser de ska sitta på, Ett rastvaktssystem där vi försöker vara på ställen där mycket mobbing uppstår, vi agerar snabbt o hårt när det sker, jag avbryter lektioner om jag ser tendenser om mobbing. Vi har utgångspunkten att vi har mycket mobbing, o jobbar sedan utefter det, vi måste således agera på allt som sker. Som svar på din fråga så utifrån artikeln kan jag nog lungt säga att så skulle vi definitivt inte agerat på vår skola!!!
Chrille skrev:2620066Så enkelt är det INTE!
Det är mobbarnas föräldrar som är de största arslena i sammanhanget efter mobbarna. Skolan kan inte uppfostra våra barn.
Sen ska man komma ihåg hur föräldrar reagerar om en lärare säger "ditt barn är en mobbare som riskerar polisanmälan om ingenting görs."... De flesta förälldrar blir inte förbannade på sin unge som sig bör utan förbannade på lärarna som ljuger och den mobbade ungen som överdriver.
Skolorna är organiserade på ett sät som förstör lärare och elever. Det är helt för jävligt, men det är föräldrarna som ska uppfostra barnen.

jens__E skrev:2620308Fy fan alltså..![]()
Vad säger ni om att alla skickar ett mail till den där skolan och undrar vad fan dom håller på med.
Någon som är duktig att skriva som kan skriva ett fin brev som alla bara kopierar och skickar till dom?
funasdalen.skola@herjedalen.se
Där är deras mail iaf..
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|