sjukt

Man blir så förbannad på sånt här, när varken lärare eller rektorer törs göra något...

HanneZ skrev:
2620212 Ibland är det nästan lite synd man inte är gammal, småfet och kör hd. Det hade gett ett helt annat intryck :yoparty

Undra om ongjevvlarna hade blivit skakis om man tittar förbi med hagalsprakaren innanför rocken :näsblod

Crossskydd, Munkjacka, lösskägg. öppen svart hjälm.:D
Klubbväst PÅ:yoparty

Fy fan alltså.. :mad:
Vad säger ni om att alla skickar ett mail till den där skolan och undrar vad fan dom håller på med.
Någon som är duktig att skriva som kan skriva ett fin brev som alla bara kopierar och skickar till dom?

funasdalen.skola@herjedalen.se

Där är deras mail iaf..

FY FAN så jävla sjukt..........................

Så här kan man bara inte tillåta en människa behandlas. 15år och tjej som redan vill dö pga att en massa idioter fått för sig att hon är, ful, cp, idiot osv.

Hoppas alla de lärare och personer som mobbat denna tjej råkar ut för något riktigt hemskt som jag inte vill skriva här.

Detta är nog dett grövsta jag läst i mobbningsväg, kasta sten, inte få åka med på klassresan. För i helvete en tjej på 15år ska ju sprudla av liv hitta sin första kärlek, gå på disco och ha skit kul snacka med andra tjej kompisar om killar. Kan ju bara tänka mig vad hon missar. Om hon missar allt det en annan va med om i den åldern fast tvärt om iofs.

kan bara säga att man blir spy färdig på idioterna som gjort detta emot denn stackars tjej...

///Micke

Last edited:
Mr_Mike skrev:
2620353 ....Detta är nog dett grövsta jag läst i mobbningsväg, kasta sten, inte få åka med på klassresan.....

Att du och många andra tror att det här är ovanligt gör att det fortsätter och fortsätter.

Stenkastningen är kanske grov men hur många ungar finns det inte som aldrig är med på något kul med klassen för att det aldrig är kul??

En fundering som jag har: VART ÄR ALLA VUXNA I FUNÄSDALEN??!! VART ÄR ALLA FÖRÄLDRAR??!!!
Borde inte alla elevers föräldrar i denna skola agera? Eller gömmer dom sig bakom varandra och anser att denna tjej och familj är onormala och får skylla sig själva?? Eller är dom så naiva att dom tror att mitt barn skulle aldrig göra något sådant så det är andras problem.

Detta är inte bara ett skolproblem utan ansvaret ska även läggas på alla föräldrar och vuxna.

Badger skrev:
2620269 Utrycka sina åsikter i frågan.

Skolans hemsida:
http://www.herjedalen.se/barnutbildning/grundskolan/funasdalen.4.14520ebf5b1b5ebb57fff19221.html

Mobbning är vidrigt. Att ansvariga lärare mm påstår att det inte finns några problem och lägga skuldbördan på den mobbade personen är ännu vidrigare.
Är det ingen som kan hacka den sidan och skriva typ:
"Antal elever: 192 (varav 90% mobbar)"
Jäfla idioter, blir det en kortege så kan nin hämta mig på vägen.

Ricken skrev:
2620420 Är det ingen som kan hacka den sidan och skriva typ:

Jag är på ...Direkt. Tar med mig "KLUBBEN":yoparty

Chrille skrev:
2620364 Att du och många andra tror att det här är ovanligt gör att det fortsätter och fortsätter.

Stenkastningen är kanske grov men hur många ungar finns det inte som aldrig är med på något kul med klassen för att det aldrig är kul??

Så du menar att det är mitt fel att mobbning finns. Visst fattar väl jag som alla att mobbning finns och kommer att finnas, men detta va nog bland det värsta.

Själj tror jag att mobbningen blir allt vanligare och grövre, då dagens unga andvänder ord som en annan aldrig skulle fått tanken på att andvända. Samma sak är att snor ungarna vissar ju noll respekt emot äldre och lärarna, detta är ju för fan skrämande.

men läraran som tillät mobbingen gå före hennes skolresa skulle jag ju bara villja slå skiten ur. Hur fan kan man som vuxen människa se på när en tjej som henne bara bli totalt nertryckt, kan ju överhuvudtaget inte finnas ett dugg empati hos dessa människor. Eller de kanske ville vissa sig lika coola och fräna de oxå, de är ju för i h-vete de värsta.

Ne inför skoluniform i skolan så kommer mycket av mobbningen att försvinna pga att då kan de inte reta varandra för att någon 8åring inte har de där replay eller canada goose jackan som de tufa killar/tjejerna har.

///Micke

Ricken skrev:
2620420 Är det ingen som kan hacka den sidan och skriva typ:

Jag är på med om jag så ska behöva åka 300mil. Fy fan lärarna på denna skolan skulle ju få duktigt med stryk.....och inte tala om de äckliga snor ungarna som gjort detta emot henne.

Last edited:
Mr_Mike skrev:
2620461 Så du menar att det är mitt fel att mobbning finns. ....

Nej det menar jag absolut INTE!!! Jag bara menar att vi måste anstränga oss för att minnas hur det var när vi gick i skolan och kämpa emot nu när vi är de vuxna.
Att bli förvånad tyder ju på att man har glömt lite.... för jag kan inte vara den enda som såg mycket mobbing-skit under uppväxten.

Chrille skrev:
2620479 Nej det menar jag absolut INTE!!! Jag bara menar att vi måste anstränga oss för att minnas hur det var när vi gick i skolan och kämpa emot nu när vi är de vuxna.
Att bli förvånad tyder ju på att man har glömt lite.... för jag kan inte vara den enda som såg mycket mobbing-skit under uppväxten.

Ok... Tog det ju inte så hårt iofs :)

Javisst måste man göra det. Jag tror nog en tjej har det mycket tuffare än en kille med. Det hänger ju ihop med de sjuka ideallen som alla mode/modeler skapar för alla yngre tjejer. Fan låt dem få vara barn medans de är barn för vuxen är man ju så pass länge att det räker ändå.

Ska jag vara ärlig så i min klass på högsatdiet som brukar vara det värsta så va det faktiskt inte någon mobbing alls, alla va typ som en stor familj. skit go klass saknar den tiden som faen. hade så himmla mycket roligt då, allt fixxade/ordnade sig på ett eller annat vis. De va tider de 80/90tal säger ju bara de...

///Micke

Mobbing i alla dess former är fruktansvärt för alla parter. Jag jobbar själv som lärare, dessutom som ansvarig för vår mobbinggrupp på skolan, så jag ser mycket av denna svåra problematik. Att kasta skit hit eller dit leder oss knappast närmare en bättre tillvaro på skolan, Däremot kan man kan snabbt konstatera att både skolan (lärare, rektorer, samt all annan personal) samt föräldrar har ett mycket stort ansvar att se till att mobbing stävjas, att få bort det helt är nog tyvärr en omöjlighet. Visst kan vi som lärare göra mycket men definitivt även föräldrarna. Skulle tro att jag gör minst ca 6-7 h i veckan på dessa frågor, så jag ser myckat av det som sker och tyvärr är det många ggr fruktansvärt tungjobbat, gentemot hemmet, sociala osv. Om vi kunde sluta tänka "mitt barn andras ungar" skulle saker o ting nog bli lite bättre, samt en rejäl ökning av civilkuraget. Hur som helst så är det djupt tragiskt det som skett mot tjejen. Man kan ju hoppas att detta kan hjälpa andra, så har det kanske kommit nåt positivt ur det hela!!

lappmögel skrev:
2620507 Mobbing i alla dess former är fruktansvärt för alla parter. Jag jobbar själv som lärare, dessutom som ansvarig för vår mobbinggrupp på skolan, så jag ser mycket av denna svåra problematik. Att kasta skit hit eller dit leder oss knappast närmare en bättre tillvaro på skolan, Däremot kan man kan snabbt konstatera att både skolan (lärare, rektorer, samt all annan personal) samt föräldrar har ett mycket stort ansvar att se till att mobbing stävjas, att få bort det helt är nog tyvärr en omöjlighet. Visst kan vi som lärare göra mycket men definitivt även föräldrarna. Skulle tro att jag gör minst ca 6-7 h i veckan på dessa frågor, så jag ser myckat av det som sker och tyvärr är det många ggr fruktansvärt tungjobbat, gentemot hemmet, sociala osv. Om vi kunde sluta tänka "mitt barn andras ungar" skulle saker o ting nog bli lite bättre, samt en rejäl ökning av civilkuraget. Hur som helst så är det djupt tragiskt det som skett mot tjejen. Man kan ju hoppas att detta kan hjälpa andra, så har det kanske kommit nåt positivt ur det hela!!
Men om du jobbar med det, hur anser du att skolan har agerat i det här fallet.
Baserat på det som står i tidningen då givetvis...

Ricken skrev:
2620516 Men om du jobbar med det, hur anser du att skolan har agerat i det här fallet.
Baserat på det som står i tidningen då givetvis...

Ska kanske inte alls uttala mig då man inte vet alla fakta. Men om man utgår från att det som står i tidningen är sant så är det bokstavligen talat helt sjukt, på min skola vågar jag påstå, jobbar vi mycket aktivt med att motarbeta vissa av dessa saker på ett tidigt stadie, några ex: Terminerna börjar alltid teman om etik o moral (hur man beter sig mot andra mm) Eleverna får ALDRIG välja vilka platser de ska sitta på, Ett rastvaktssystem där vi försöker vara på ställen där mycket mobbing uppstår, vi agerar snabbt o hårt när det sker, jag avbryter lektioner om jag ser tendenser om mobbing. Vi har utgångspunkten att vi har mycket mobbing, o jobbar sedan utefter det, vi måste således agera på allt som sker. Som svar på din fråga så utifrån artikeln kan jag nog lungt säga att så skulle vi definitivt inte agerat på vår skola!!!

lappmögel skrev:
2620542 Ska kanske inte alls uttala mig då man inte vet alla fakta. Men om man utgår från att det som står i tidningen är sant så är det bokstavligen talat helt sjukt, på min skola vågar jag påstå, jobbar vi mycket aktivt med att motarbeta vissa av dessa saker på ett tidigt stadie, några ex: Terminerna börjar alltid teman om etik o moral (hur man beter sig mot andra mm) Eleverna får ALDRIG välja vilka platser de ska sitta på, Ett rastvaktssystem där vi försöker vara på ställen där mycket mobbing uppstår, vi agerar snabbt o hårt när det sker, jag avbryter lektioner om jag ser tendenser om mobbing. Vi har utgångspunkten att vi har mycket mobbing, o jobbar sedan utefter det, vi måste således agera på allt som sker. Som svar på din fråga så utifrån artikeln kan jag nog lungt säga att så skulle vi definitivt inte agerat på vår skola!!!
Nä, det verkar ju som om hon har försökt att prata med rektorn utan resultat.

Den rektorn skulle jag som förälder jobba väldigt hårt för att få bort ifrån skolan/kommunen.

Detta händer dessvärre i mycket större omfång än vad vi vill och vågar tro.
Men en sak undrar jag lite över, vad har lärarna att förlora på att ta flickan på allvar?
Tid är naturligtvis en orsak, att de inte orkar bearbeta frågan då det kommer ta upp "för mycket" tid i deras vardagliga arbete. Men har dom hellre skiten på sitt samvete när de somnar om nätterna?
Men sen då?
Rektorn framför allt, som har den starkaste ställningen på skolan bör förhelvete ta tag i saken.
Koppla in socialen eller vad som helst. Bara något görs!

< Här kan valfri kommentar från grottmänniskan i oss flikas in />

Chrille skrev:
2620066 Så enkelt är det INTE!

Det är mobbarnas föräldrar som är de största arslena i sammanhanget efter mobbarna. Skolan kan inte uppfostra våra barn.

Sen ska man komma ihåg hur föräldrar reagerar om en lärare säger "ditt barn är en mobbare som riskerar polisanmälan om ingenting görs."... De flesta förälldrar blir inte förbannade på sin unge som sig bör utan förbannade på lärarna som ljuger och den mobbade ungen som överdriver.

Skolorna är organiserade på ett sät som förstör lärare och elever. Det är helt för jävligt, men det är föräldrarna som ska uppfostra barnen.

Nej det är aldrig enkelt MEN det här händer i skolan!!! Många föräldrar vet nog inte om innan det kom i tidningen VAD deras barn gör i skolan.

OM lärare redan från början när de ser att det förekommer tar tag i saken och informerar i klassen att JAG accepterar INTE det här!! Fortsätter det så kalla till föräldramöte angående mobbningen som förekommer på skolan. Hur ska föräldrar kunna veta vad barnen gör om de bara hela tiden får höra att den sköter sig i skolan och allt är bra?

Om lärare och rektor aktivit motverkar mobbning och ställer sig på den mobbades sida så kan man få de som mobbar att tänka efter och då slutar de flesta med det de gör (inte alla)

Men man måste ta tag i problemet direkt och inte vänta tills det har blivit för stort. För det börjar aldrig med att hela skolan mobbar på en gång. Utan det börjar med en liten klick som drar fler och fler med sig eftersom det är accepterat att man gör på det här viset.

Har även hört en lärare säga:
Har man gett sig in i leken får man leken tåla :3freak

Vilken lek????? :näsblod :mad:

jens__E skrev:
2620308 Fy fan alltså.. :mad:
Vad säger ni om att alla skickar ett mail till den där skolan och undrar vad fan dom håller på med.
Någon som är duktig att skriva som kan skriva ett fin brev som alla bara kopierar och skickar till dom?

funasdalen.skola@herjedalen.se

Där är deras mail iaf..

Det är rätt. Dom ska få smaka!

Vet inte om jag kan skriva fina brev men skrev något till rektorns adress
"Om du inte klarar av ditt jobb, låt det inte gå ut över barnen. Säg upp dig!"

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen