sjukt

Stackars..det värsta är att det alltid är den utsatta som får flytta och byta skola och inte den som mobbar:va :huvet blir så sur..idioter!

Chronic skrev:
2619952 Mc-relaterade diskussioner?
Kanske ?

Så skulle väl aldrig någon i mc kolektivet behandla en medmäniska?

Det är så fruktansvärt så det finns knappt, kan jämställas med tortyr.

Man blir så J*vla sur när man hör det där! vill bara åka dit till den där j*vla skolan och spöa upp alla mobbare :mad:

Man behandlar inte en människa så här!

Nog är det väl satan att det inte ska gå uppföra sig som människor när man är 15 år. Man är faktiskt straffmyndig och förväntas vara vuxen när man är 15. Hade det varit min dotter som utsatts för detta så hade jag med alla medel satt stopp för det. Och hade jag, som jag hoppas att dom berörda föräldrarna har fått, information om att mitt barn mobbar på detta viset så hade ungen fått så mycket stryk så han inte kunnat sitta på en månad.

//Abbe

R1_Swedeace skrev:
2619971 Man blir så J*vla sur när man hör det där! vill bara åka dit till den där j*vla skolan och spöa upp alla mobbare :mad:

Man behandlar inte en människa så här!
Håller med dig om det där.

Alla som säger "då sänker ni er bara till deras nivå" kan bara vara tysta, det är det enda språket en mobbare fattar, har själv varit i den sitsen.

Jag såg ett program om mobbare/mobboffer för något år sen. det var ett par av fallen som fick mig att få en helt annan bild av de omtalade skjutningarna på div amerikanska skolor. Från att tycka att vilka dårar tll att helt sympatisera med dårarna.

lady skrev:
2619956 Stackars..det värsta är att det alltid är den utsatta som får flytta och byta skola och inte den som mobbar:va :huvet blir så sur..idioter!

Det är så mycket lättare att bara byta skola för har dom som mobbar bestämmt sig för att det är något fel på den de mobbar så spelar det ingen roll hur mycket man pratar om att dom ska sluta osv. Flytta mobbarna? Det kan bli svårt att flytta så många elever.

Abbe skrev:
2619976 Nog är det väl satan att det inte ska gå uppföra sig som människor när man är 15 år. Man är faktiskt straffmyndig och förväntas vara vuxen när man är 15. Hade det varit min dotter som utsatts för detta så hade jag med alla medel satt stopp för det. Och hade jag, som jag hoppas att dom berörda föräldrarna har fått, information om att mitt barn mobbar på detta viset så hade ungen fått så mycket stryk så han inte kunnat sitta på en månad.

//Abbe

Hade kanske funkat om det var just en kille som mobbade men nu är det ju i princip hela skolan. Tyvärr tror jag bara att det blir värre så länge mobbarna vet att dom är fler, vet att tjejen är rädd, får en reaktion. Men vem skulle orka att vara likgiltig och inte bry sig när man blir behandlad som Emma varje dag. Det jag tror kunde hjälpa är polisanmälan, det skulle nog ge dom något att fundera på i alla fall.

Stackars tjej, jag mår dåligt bara av att läsa det här. Hon är en otroligt stark person men ingen orkar med hur mycket skit som helst.

Så fruktansvärt! Stackars tjej. Oerhört starkt av henne.
Intressant hur de vuxna på skolan beter sig... "Det förekommer ingen mobbing här". Sure... Det är helt normalt att folk kastar sten på varandra, antar jag. :huvet

Mitra skrev:
2619954 Fyfan stackas tjej!!!!!!!

Det värsta är ju lärare och rektors feghet att INTE våga ta tag i det innan det går för långt :mad: :huvet :huvet

Hade de gjort något från början så hade hennes liv inte behövt vara ett helvete på jorden :gnissla

Så enkelt är det INTE!

Det är mobbarnas föräldrar som är de största arslena i sammanhanget efter mobbarna. Skolan kan inte uppfostra våra barn.

Sen ska man komma ihåg hur föräldrar reagerar om en lärare säger "ditt barn är en mobbare som riskerar polisanmälan om ingenting görs."... De flesta förälldrar blir inte förbannade på sin unge som sig bör utan förbannade på lärarna som ljuger och den mobbade ungen som överdriver.

Skolorna är organiserade på ett sät som förstör lärare och elever. Det är helt för jävligt, men det är föräldrarna som ska uppfostra barnen.

Abbe skrev:
2619976 ... Och hade jag, som jag hoppas att dom berörda föräldrarna har fått, information om att mitt barn mobbar på detta viset så hade ungen fått så mycket stryk så han inte kunnat sitta på en månad.

//Abbe

Håller med. Låter man barnen bete sig som små arslen så växer de upp till stora arslen och såna finns det tillräckligt av.

Bildligt eller bokstavligt talat, jag hade satt stopp för min unges mobbande till vilket pris som helst.... OM jag fick veta om det.

Last edited:
Grymt starkt o ställa upp med bild o allt, dom skriver ju t.o.m. vilken skola det är. Gah man blir sugen på och åka dit o stirra ut elever o lärare.

*MACKE* skrev:
Fyfan det är ju hemst..... :( Att skolan inte ens kan ta sitt ansavar att göra något, dom är skylldiga att agera så länge någon elev mår dåligt eller far illa.
Att dom inte ens ser detta som mobbing är väl ett tecken på hur sveriges skolor fungerar i allmänhet.... blunda, det som inte syns har aldrig hänt.

STACKAR tjej :pannkyss

HanneZ skrev:
2620188 Grymt starkt o ställa upp med bild o allt, dom skriver ju t.o.m. vilken skola det är. Gah man blir sugen på och åka dit o stirra ut elever o lärare.

SH kortege, invadera skolgården, tvinga ut lärarkåren och rektorn till offentlig ursäkt i massmedia...

SH MOT MOBBARE...:)

Gabor skrev:
2620209 SH kortege, invadera skolgården, tvinga ut lärarkåren och rektorn till offentlig ursäkt i massmedia...

SH MOT MOBBARE...:)
Ibland är det nästan lite synd man inte är gammal, småfet och kör hd. Det hade gett ett helt annat intryck :yoparty

Undra om ongjevvlarna hade blivit skakis om man tittar förbi med hagalsprakaren innanför rocken :näsblod

Chrille skrev:
2620066 Så enkelt är det INTE!

Det är mobbarnas föräldrar som är de största arslena i sammanhanget efter mobbarna. Skolan kan inte uppfostra våra barn.

Sen ska man komma ihåg hur föräldrar reagerar om en lärare säger "ditt barn är en mobbare som riskerar polisanmälan om ingenting görs."... De flesta förälldrar blir inte förbannade på sin unge som sig bör utan förbannade på lärarna som ljuger och den mobbade ungen som överdriver.

Skolorna är organiserade på ett sät som förstör lärare och elever. Det är helt för jävligt, men det är föräldrarna som ska uppfostra barnen.

Håller med. Låter man barnen bete sig som små arslen så växer de upp till stora arslen och såna finns det tillräckligt av.

Bildligt eller bokstavligt talat, jag hade satt stopp för min unges mobbande till vilket pris som helst.... OM jag fick veta om det.
Jag vet att det inte är så enkelt men om en elev tillbringar mer vaken tid i skolan än med sina föräldrar så borde man få vissa intryck av lärarna och knyta an. Mina lärare har uppfostrat mig delvis, inte för att jag va någon dålig unge utan för att sånna saker som mamma inte upplevde hemma kom fram i skolan... givetvis så hade jag genomgoda lärare som var angagerade och brydde sig, men jag tycker ändå att det är lite lärarnas jobb.

Ofta så har lärarna någon form av kontakt med elevens föräldrar och en vanlig person hade då i många fall upplevt hur relationen mellan förälder och barn är. och anser de att Barnet i något sammanhang tar skada av det som sker hemma, så kan de och har all rätt, och BORDE göra, en anmälan till soc.
Soc har i uppgift att se objektivt på relationer och går in och ser vad som behövs för att alla ska må bra. Givetvis funkar det inte alltid, men jag vet av erfarenhet att det i många fall är bra i slutändan.... för de flesta parter.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg