Sjukt dyr försäkring, enligt mig

hondaa

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2012
Hoj
2002, Honda, Y
Jag har nu min Honda försäkrad hos Trygg Hansa. Jag tycker dock att jag betalar hästlängder för mkt varje månad – eller vad sägs om en månadskostnad på 1244 kr? Jag har aldrig varit med i en olycka eller råkat ut för en skada – med andra ord har jag aldrig utnyttjat försäkringen (har haft mc i 14 år). Dessutom bor jag inte i en speciellt stor stad.

Jag funderar därför på att byta till Gjensidige. Enligt denna sidan så ska de vara mycket seriösa och bra. När jag gör en jämförelse blir dessutom min försäkring hela 500 kr billigare hos Gjensidige. Men kan det verkligen vara så bra? Någon som vet något/har erfarenhet av Gjensidige? Dela gärna med er av dem isåf!

Kolla över självriskerna och vad som ingår är det likvärdigt så byt.

Vad har du för honda?

Gjengsidige är Norges största bolag som jobbar sig in på marknaden, seriösa. Har haft dem på två hojar

Haft gjensidige på bil innan och det va inga konstigheter.
Varför kollar du inte med if? Honda sammarbetar med dem.

Kollade med min cykel zx7r och jämnförde med Folksam och dom va dubbelt så dyra än folksam för mig

Ok, if har hondas märkesförsäkring och trots att jag ändå har dyr premie så e den bra mycket billigare som märkesförsäkring.
Dem flesta FB ville har mer i bara trafikförsäkring än va jag betalar för Hel/Hel nu hos if.

Har dom nyligen höjt premien eller vad föranleder tråden?
Har man haft MC i 14 år och kör en hoj från 02 så tycker man det ska vara billigt att försäkra.

954:a?

Självrisken är det intressanta i de allra flesta fall. Vet att nåt bolag har 25.000:- i självrisk. Har du då en hoj värderad till 45.000:- och behöver lösa ut försäkringen så får du alltså 20.000:- att köpa hoj för. Inte någon bra affär i mina ögon iaf.

Så ta en funderare på halvförsäkring istället, och lägg mellanskillnaden mellan halv och hel på kontot för hojutgifter...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti