Sjukt dåliga vägar i götet

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Det är ju så man funderar på om det ens är värt att köra hoj alltså..

Vad tror ni, sjunker tjälen tillbaka? Jag tror knappast det blir mycket bättre, Hällingsjövägen var skrämmande dålig, och Härskogen är i princip kass med, vissa delar är ok, men orka liksom..

Om man bara skall en liten sväng känns det ju så där att behöva transportsträckeåka 3 mil till kungsbacka/lyngnen osv osv innan det finns lite goa vägar.. (som för övrigt också hade behövt ett ansiktslyft..)

Nej vad skall man göra? Klaga hos kommunen? Känns ju inte som det kommer hjälpa direkt..

Vad tycker ni andra här, bryr ni er?

Man kanske skulle skaffa sig tio centimeter längre ben och en motard istället.. :3freak

Lika illa här i Halmstad. Är inte det minsta roligt att köra hoj, faktiskt.

Vetefan vad man ska göra åt det?

hållundan skrev:
2085309 Lika illa här i Halmstad. Är inte det minsta roligt att köra hoj, faktiskt.

Vetefan vad man ska göra åt det?
Tråkigt alltså, dom första gångerna jag körde i år kändes det skönt att "sträcka på benen lite", men nu när det blivit lite annat väglag, så man söker sig ut till smultronställena, så inser man att det bara skit med vägarna..

Jag har varit och kört vid Hällingsjö och en sväng neråt Lygnern idag. Hällingsjövägen var som sagt inte kul alls, kändes som att köra på en asfalterad crossbana. Ibland är det nästan läge att stå upp på på fotpinnarna över de värsta ojämnheterna. Jag skulle tro att en del av "knölarna" kommer att gå tillbaka, men frågan är om det blir lika bra som förut. :gnissla

Denna jävla vintern har tagit styggt på vägarna... Får väl se om dom fixar till det i år, brukar ju tid det där!! :confused:

Det var ett reportage i GP för ett par dagar sedan om vägarna, jag vet inte om det gällde hela västra götaland eller om det enbart var Göteborg. Enligt det så finns det endast pengar till att lappa potthålen och ingenting annat.

Om nu det är så att det gäller hela regionen så bådar det inte gott.

Hur som helst så lär de väl, i vanlig ordning, laga "våra" vägar med oljegrus och annat skit.

Mookie skrev:
2085519 Det var ett reportage i GP för ett par dagar sedan om vägarna, jag vet inte om det gällde hela västra götaland eller om det enbart var Göteborg. Enligt det så finns det endast pengar till att lappa potthålen och ingenting annat.

Om nu det är så att det gäller hela regionen så bådar det inte gott.
Nej det verkar så..
Jonathan (snigel) Hade hört nått liknande, för dyr vinter med väghållning osv, så det kommer inte finnas pengar till att fixa vägar i sommar..

Yaaaay :(

Sjukt att vi inte kan få bättre vägar med alla pengar de drar in på alla fordon, bensin osv...

Nästan farligt och köra på vissa stället, när som helst kommer det ju ett stort jävla hål... inte kul med mc...

En väg som i alla fall är mycket bättre nu än innan är den efter Landvettersjön. :tummenupp

Det enda tråkiga med den är att en kille som kör full utan körkort har sitt garage där. :4skrika

Vägarna bortåt Agnesberg och Angered är också ganska bra.

I övrigt instämmer jag i kören...

FÖRGÖRAREN :yoparty

Förgöraren skrev:
2085594 En väg som i alla fall är mycket bättre nu än innan är den efter Landvettersjön. :tummenupp

Det enda tråkiga med den är att en kille som kör full utan körkort har sitt garage där. :4skrika

Vägarna bortåt Agnesberg och Angered är också ganska bra.

I övrigt instämmer jag i kören...

FÖRGÖRAREN :yoparty
Kan det vara så att det var han som mejade ner dig förra året?

Förgöraren skrev:
2085594 En väg som i alla fall är mycket bättre nu än innan är den efter Landvettersjön. :tummenupp

Garaget är inte där släpet står lite lurigt, eller?

jag instämmer till vägarna vid kungsbacka ,,men vid kungälv så e vägarna bättre .. men inte mycket ..

Hultan skrev:
2085762 Kan det vara så att det var han som mejade ner dig förra året?

Det kan vara så ja :(

Garaget ligger på vänster sida precis innan sista kurvan i riktning mot Landvetter ... så ta det varligt om ni kommer från Landvetter

Slutet Maj början Juni brukar vägarna rätta till sig.

Ang pengar för underhåll av vägarna så ska tydligen anslagen ha gått åt till vinterväghållning!

Det fantastiska är att alla lätta lastbilar har fått en höjning med "bara" 60% på vägskatten iår.

Undrar vart dom pengarna hamnade........................

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla