Sjukt billigt!

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Kunde bara inte låta bli att köpa - 699kr för en 2hkr /24L luftkompressor!

"Made in China" förmodligen av dödsdömda barnarbetare som får sin anställning avslutad mot väggen på baksidan om dom inte uppfyller chefens mål... Skulle man skicka den med svenska posten så skulle nog frakten kosta lika mycket.

Tillråga på allt behövde jag inte ens åka till något megavaruhus i civilisationens utkant utan den säljs på matbutiken 50m bort!!! (Netto)

Klart att det inte är någon kvalitetsprodukt men nog duger den till att blåsa rent diverse grejjer och blåsa upp däck :)

Finns hos Netto

Ps ett visir till min arai kostade 635:- sjukt dyrt...

Bifogat

• 699kr_netto.jpg
    699kr_netto.jpg
    104.2 KB · Visningar: 207
Last edited:
som sagt kanske inte håller i 20år. men håller den i 1-2 skulle jag vart nöjd för det priset :tummenupp

Högt varv..

granath_ skrev:
som sagt kanske inte håller i 20år. men håller den i 1-2 skulle jag vart nöjd för det priset :tummenupp
Brukar vara högvarviga motorer och små enkelcylindrar (2800rpm) (hm..låter bekant..) i billiga kompressorer, dvs kortare livslängd..
Vänta dig inga under med 24liters tank heller! Luften tar slut fortare än man tror om man vill blåsa rent nånting.
PS Hur många minutliter ger en sån?? 150, 220?

blom skrev:
du lär ju ha den minst i 2år ialf.. konsumentköplagen!
precis!.. :tummenupp så det finns inget att oroa sig för.. sen att han får byta varannan vecka gör ju inget.. han lär ju få en som håller tillslut. :rofl

För hobbybruk håller den säkert i många år, helt ok. Har sett många som säljer liknande för 700-900 kr.

Nog kommer den hålla ett bra tag bara du ser till att den har olja.
Jobbar på Clas Ohlson, och vi säljer en liknande, fast det är en Italiensk tillverkare som startat en fabrik i kina, så det är italian engineering i den, men skillnaden är nog minimal. Den funkar utmärkt, vi har inte haft en enda reklamation i Luleå.

Jag har en sån i garaget "ser likadan ut" fast min är blå...
Den är svårstartad och dåligt flås.....
Men det kan vara ett måndagssex...

spaceman skrev:
fast det är en Italiensk tillverkare som startat en fabrik i kina, så det är italian engineering i den, men .
oj.. undra vad som är sämsta tecknet. made in china eller engineered in italy... med tanke på alfa romeos kvalitet..

:D

AleX skrev:
Jag har en sån i garaget "ser likadan ut" fast min är blå...
Den är svårstartad och dåligt flås.....
Men det kan vara ett måndagssex...

Krånglar den är det ju bara att komma in med den så får de fixa den.
Nackdelen är ju att du riskerar blir utan den ett tag...

spaceman skrev:
Krånglar den är det ju bara att komma in med den så får de fixa den.
Nackdelen är ju att du riskerar blir utan den ett tag...
Problem nr 1 är att den är köpt på volvia...
Problem nr 2 är att det va sista exet
Problem nr 3 är att kvittot är någonstans..
Problem nr 4 :tungan

AleX skrev:
Problem nr 1 är att den är köpt på volvia...
Problem nr 2 är att det va sista exet
Problem nr 3 är att kvittot är någonstans..
Problem nr 4 :tungan

Jaha, ja då är det bara at montera en vev och köra manuellt när den inte vill starta :tungan

Köpte en sån för några år sen..till mina airbrush spruter. funkar bra men laddar en hel del även om man bara motivlakerar...

[Köpte en liknande på Rusta i förra vecka har inte hunnit blåsa så mycket men den verkar funka bra med tanke på 699 pikadoller!

Jag som trodde jag var unik som köpte denna på Harald Nyborg.

Dock har jag upptäckt att man blir lurad av alla dessa billiga priser. Bara för det är så billigt köper jag alltid massor med verktyg och maskiner som jag aldrig skulle köpt egentligen/knappt behöver. Dock coolt att ha :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D