Sjukskrivning och avgångsvederlag

Svårt ja! Men inte så svårt att han måste stanna hemma från jobbet.

visst kan han gå till jobbet men det är väl tänkt att man ska jobba när man är där och inte vara i vägen för de som jobbar..., pratkompis kanske funkar eller ifall han är arbetsledare så funkar det att peka med hela brutna fingret :D

har läkaren sjukskrivit personen så lär det väl finnas ett hinder för att utföra arbetsuppgifterna

Last edited:
visst kan han gå till jobbet men det är väl tänkt att man ska jobba när man är där och inte vara i vägen för de som jobbar..., pratkompis kanske funkar eller ifall han är arbetsledare så funkar det att peka med hela brutna fingret :D

har läkaren sjukskrivit personen så lär det väl finnas ett hinder för att utföra arbetsuppgifterna

Det finns dom som saknar hela armen och ändå klarar av sköta ett jobb som t.ex snickare.

Vissa människor söker undanflykter och andra människor söker möjligheter!

Vissa människor är förlorare och andra vinnare...

Det finns dom som saknar hela armen och ändå klarar av sköta ett jobb som t.ex snickare.

visst, då är det ett konstant tillstånd och killen är effektiv i att hantera det och ett stort plus att han kan arbeta, inte så effektivt att arbeta som skadad men vill arbetsgivaren ha personen där och det inte försämrar något så är det kanon.

Vissa människor söker undanflykter

jag utgår från att det inte är normalfallet, men jag kanske är blåögd:) :gnissla

Om han eller hon vet vilka de är ja...:tungan

eh, i samtal med läkaren så avhandlas väl huruvida det är lämpligt det att arbeta eller inte?, sjukskriver på läkare en höft:confused: kanske mycket jag inte vet i ämnet...

Last edited:
Så som jag tolkar dina ord så är du ännu anställd til 30/11 även om du inte har (jobb) så att säga och då gäller vanlig sjuk penning..tex om du blir sjuk på din semester så räknas sjukdagarna som arbetsdagar och du har kvar dina semester dagar,,,det dummaste du göra är att mygla.det kan straffa sig i framtiden.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT