Sjukskriven en månad, vad göra?

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Som sagt, sjukskriven en månad och jag har inte en aning om hur jag ska fördriva tiden! Reglerna är enkla, jag får inte anstränga mig. Inte över 100 i puls är förhållningsreglerna från läkaren.

Vad skulle Du ha gjort? Ös på med förslag!

En tanke var att jag skulle köpa mig en papegoja eller liknande och lära den prata så mycket som bara är möjligt, men den jäkeln skulle säkert väcka mig och leva fan i framtiden när jag börjar jobba igen och behöver sova. Känns inte som någon hit.
Sen kom jag på att jag alltid ha velat lära mig spela gitarr! Nu har jag iaf tid till att komma igång. Vad ska jag handla för något? Kan även nämna att jag är vänsterhänt och spelar åt "fel" håll. Har kollat på blocket och det utbudet är INTE stort. Har kommit fram till att det måste vara elgitarr isf, har spelat både och på musiken i skolan och elgitarr är 100ggr roligare. Att det är lite dyrare kan jag leva med.
Hjälp mig nu :tummenupp

Köp en kromsläde och din puls kommer att hållas långt under 100 :D

Nejmen ta och lär dig något du alltid varit sugen på, som du alldrig har haft tid för eller något :)

Har ett enligt mig alldeles utmärkt förslag, men vad faen ska jag köpa? Och är det möjligt att lära sig spela gitarr helt själv?

När jag va sjukskriven 1,5 månad köpte jag en Xbox 360. Helt okej spelmaskin. Dessutom kan man se på HDWMV-filmer via Tversity med den. Bra avkoppling när man är säng eller soffliggande.

Köp du en gitarr om du vill lära dig det, är själv vänsterhänt och har lirat gitarr i mina yngre år (åh va gammal jag lät nu hehe) - det är bara att vända på strängarna, om inte du själv vill eller vågar göra det så kan säkerligen någon polare till dig göra det, alt. en musikaffär för en billig penning.

annars rekommenderar jag www.quakelive.com (som jag gjort många gånger nu på sporthoj.com tror jag hehe) - kan dock inte lova en puls under 100

Är man född i Småland som jag är så behöver det inte vara ett problem att vara vänsterhänt. Jag är vänsterhänt och har spelat i flera år med standardgitarrer. Billigare än att beställa specialgitarrer och greja. Det funkar det med :-)

Jag säger det igen, chloroform, eh, fast nu stavar jag rätt också...

TV/datorspel går fetbort, jäkla enerverande, pulsen går i taket... eller är det bara jag?

Har ett enligt mig alldeles utmärkt förslag, men vad faen ska jag köpa? Och är det möjligt att lära sig spela gitarr helt själv?

Jag började spela gitarr för ca ett år sen och det jag har lärt mig har jag lärt mi själv.. Köp något billigare till att börja med, går ju alltid att byta upp sig om man tycker det är kul. www.ultimate-guitar.com är ett hett tips

FAN! Jag ska aldrig mer svara dig! Tänkte komma med värsta förslaget, men jag välte bara ut vattenflaskhelvetet! FAN!

Klart du ska börja spela gitarr om det är något du drömt om och känner dig motiverad!

Du har inte nämnt varför du blivit sjukskriven, men om du har möjlighet skulle jag gå promenader (längre eller kortare beroende på hälsa). För att få tiden att gå hade jag åkt förbi en bokhandel och köpt ett antal pocketböcker. Det är ett billigt nöje som får tiden att gå. Släng på någon gammal favorit tv-serie eller film framåt kvällarna om utbudet på tv inte faller dig i smaken.

Se till att variera din vardag så går tiden snabbare. Ett enkelt tips!

För det första vad har hänt? Inte puls över 100? :va
Blir inte till så mycket dejting och raggande under sjuktiden antar jag? :D

Måla/tapetsera om hemma kanske? Läsa massa böcker?
Börja baka ditt eget bröd och ha tid att lära dig laga nya invecklade maträtter och köra långkok varje dag. :)
Se massa filmklassiker man alltid velat se men inte haft tid.
Hinna läsa morgontidningen i lugn och ro.
Börja med yoga.

Gitarr är sköj, ta inspiration av jimi hendrix, han var vänsterhänt och spelade upp o ner.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg