Sjuklig svartsjuka?

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
Vad gör man med en gammal sambo som terrar både mig och den blivande med sms, hot och smutskastande mail?
Skjuter?
Ignorerar?

Last edited:
Jag har varit i en liknande situation och det var grymt jobbigt! Hjälpte inte vad man än sa och efter ett par månader med den nya så tröttnade både jag och min nya riktigt rejält.

Det jag gjorde vet jag inte om man skall rekomendera eller inte direkt men det fungerade iaf.

Hon hade en kanin som hon gillade sjukt mycket. Jag skrev ett brev där jag bad henne genast upphöra med all form av kontakt till mig och min nya, plus att jag bifogade en bild på en kanin som var död (med liknande utseende såklart). Hon hajade piken och jag hörde aldrig mer av henne iaf :tummenupp

Var nog tur att hon hajade för jag hade ju aldrig rört hennes kanin på riktigt och då vettefan vad man skulle ha gjort :)

Jag har varit i en liknande situation och det var grymt jobbigt! Hjälpte inte vad man än sa och efter ett par månader med den nya så tröttnade både jag och min nya riktigt rejält.

Det jag gjorde vet jag inte om man skall rekomendera eller inte direkt men det fungerade iaf.

Hon hade en kanin som hon gillade sjukt mycket. Jag skrev ett brev där jag bad henne genast upphöra med all form av kontakt till mig och min nya, plus att jag bifogade en bild på en kanin som var död (med liknande utseende såklart). Hon hajade piken och jag hörde aldrig mer av henne iaf :tummenupp

Var nog tur att hon hajade för jag hade ju aldrig rört hennes kanin på riktigt och då vettefan vad man skulle ha gjort :)

Haha, så grymt elakt, men ja, vad gör man egentligen? :huvet

Polisanmäl för någonting. Intrång eller nåt. Bara för att skrämmas lite.

Jag är expert på att dra åt mig envisa exemplar och har haft ett antal.

Efter det arbeter jag alltid under täcket med alias.

En brud som jag inte ens satte på blev så omtumlad så hon blev lesbisk.

Ett annat exemplar som jag inte heller satte på vart helt vansinnig från första början - hon jagade mig från dag ett men jag vart inte intresserad.
Hon var helt loss - hon hatade mig och jagade mig i 200 blås me tjänstebilen - och detta var för att hon var sur på mig när jag inte stötte på henne.

Jag läste på läppar hur hon satt och svor och satte upp nidbilder på hennes observationspost till arbetsplats - hennes kollegor flabba.

Jag prövade med allt från avancerad ryktespridning som skulle gjort både cia och kgb avundsjuka,djupa taktiska analyser och njöt av varje fullträff jag fick in.

Sen när gjorde jag det livsfarliga - jag stötte på henne.
Jag vågade göra detta efter en personlig analys av henne - hon hade inte alla indianer kanoten.

Fullträff - nu blev hon helt galen igen men tvärvände - nu gick hela saken i repris med biljakter,spionage oh desinformation fast nu vart hon sur för att jag stötte på henne - och jag garva.

Sen lugna hon ned sig och jag har fortfarande kvar förmånen med variabla arbetstider för att undvika henne - min chef höll på att bli tokig.
Jag gömde mig på jobbet som en kommandosoldat - och hon vart och tjata på honom.

Alltså du kan prova omvänd taktik - för att lösa läget.
Hon kanske bara vill ha sista ordet.

Jag lyckades dock behålla det sista ordet och kan alltid flabba åt henne.

Vad gör man med en gammal sambo som terrar både mig och den blivande med sms, hot och smutskastande mail?
Skjuter?
Ignorerar?

SMS och mail kan du väl slänga direkt utan att läsa (eller spara ifall hon spårar ur och det blir allvarligt), säger hon något senare så säg att du inte orkar läsa, det är slut och du har inget intresse av umgås, är väl ganska lätt ifall ni inte har barn tillsammans, en del får ett h-vete ifall dom har barn tillsammans.

Byt nummer och mail-adress, sen är det tyvärr bara att låta tiden gå och vänta på att hon ska lessna.

Å tyvärr kan det ta en jäkla tid om man har otur....

Min tjejs förra kille är precis likadan, det har gått 5 månader nu, han gav upp ett litet tag och fortsatte sen igen men nu verkar han ha släppt det.. hoppas jag, man orkar inte med allt. och nej det är inte bara att "slänga".
Det är faktiskt jobbigt.

Ang. kaninen. Har du provat borra? :brynad

Min tjejs förra kille är precis likadan, det har gått 5 månader nu, han gav upp ett litet tag och fortsatte sen igen men nu verkar han ha släppt det.. hoppas jag, man orkar inte med allt. och nej det är inte bara att "slänga".
Det är faktiskt jobbigt.

Ge honom mitt nummer! Jag älskar alla

Gör som Zee säger annars... Borra är alltid bra

Skjuter?
Ignorerar?
Är det en ung tjej, tala med hennes föräldrar!
Konfrontera , en gång för alla.
Funkar inte det, polisanmäl, då slipper du/ni sedan "kanske" problemet.

Det finns andra sätt, men det får inte skrivas här.:)

Av just denna anledning skall man ta varenda tillfälle att dokumentera med både foto och film när man "avancerar" i sovrummet eller på annat lämpligt ställe... Se bara till att det är du som sitter på kopiorna när förhållandet går åt helvete...

Sen räcker det oftast med ett litet MMS eller mail för att få tyst på slynan...:tungan

Bästa förslaget hittills :tummenupp

Gäller att inte sitta med Svarte Petter om det blir dumt ... :D

Av just denna anledning skall man ta varenda tillfälle att dokumentera med både foto och film när man "avancerar" i sovrummet eller på annat lämpligt ställe... Se bara till att det är du som sitter på kopiorna när förhållandet går åt helvete...

Sen räcker det oftast med ett litet MMS eller mail för att få tyst på slynan...:tungan

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan